ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » גריד 4 עמודות » פרשת “ראה” – ברכה או קללה, תלויה בדרגת הראייה

פרשת “ראה” – ברכה או קללה, תלויה בדרגת הראייה

koby אוגוסט 12, 2017 8:11 pm תגובה אחת

“רְאֵה, אָנֹכִי נֹתֵן לִפְנֵיכֶם הַיּוֹם בְּרָכָה, וּקְלָלָה” (דברים י”א, כ”ו)

הכול תלוי בראייה. אם רואים יש ברכה, כאשר לא רואים, אין ברכה. הקללה הינה תוצר ישיר של אי ראייה. הנקודה היא שלכול אדם יש יכולת ראייה כלשהי, כל אחד רואה. אין הכוונה ליכולת הראייה של איבר העין אלא ליכולת של האדם להבין דרך מה שהוא רואה את המציאות כמו שהיא, את היסודות הבסיסיים שעליהן המציאות מושתתת. כלומר אופן ההבנה של האדם את עצמו ואת המציאות שבתוכה הוא חי, זה מה שמכונה “ראייה”.

שמואל הנביא מכונה “הרואה”: “כֹּה-אָמַר הָאִישׁ בְּלֶכְתּוֹ לִדְרוֹשׁ אֱלֹהִים, לְכוּ וְנֵלְכָה, עַד-הָרֹאֶה: כִּי לַנָּבִיא הַיּוֹם, יִקָּרֵא לְפָנִים הָרֹאֶה” (שמואל א’, פרק ט’- ט’) הנביא מכונה “הרואה”, עקב ראייה ברורה של המציאות.

ראייה מסוג זה מביאה ברכה, הליכה בדרך ללא הבנה מביאה קללה. כיוון שאף אדם אינו מתחיל את דרכו בהבנה צלולה ונכונה, הוא נידון בתחילת דרכו ל”קללה”, כלומר לקשיים, למהמורות ולכול הניסיונות שלאחר מכן, אם יבין וילמד הרי שיגשים את הראייה הנכונה.

לכן אין ברכה שהיא תוצר של עשייה עיוורת. עשייה מסוג זה תמיד מובילה ל”קללה”.

מכאן שעל האדם לעשות כמיטב יכולתו על מנת להבין ולראות את עצמו ואת מציאותו באור בהיר, באופן הנכון, על מנת לחסוך לעצמו כאבים ומהמורות, ולהצליח להגשים את הסיבה שלשמה הוא פה בעולמו.

מכיוון שהלב, הוא זה שיודע, רואה, שומע, מבין ועוד… (הלב כמימד תודעה באדם שיש לפתח על מנת להגשים את יכולת הראייה) הרי שהדרך לראייה נכונה וצלולה, עוברת דרך התפתחות ה”לב”.  והתפתחות זו קשורה “אינטיליגנציה רגשית”, הבנה של דקויות רגש והידיעה הנובעת מחוויה רגשית.

חוויה רגשית אינה אבסולוטית כי אם יחסית, אך האינטיליגנציה הנובעת מהתפתחות הלב, מביאה עימה את הידיעה של היחס הנכון בין חוויה יחסית ומה חוויה זו מציעה על השלם והמוחלט.

לכן הלב הינו השער לסוג הראייה המביאה ברכה.

|להציג את כל הפוסטים של koby


« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובה אחת

  1. מיריי גבעון הגב אוגוסט 12, 2017 בשעה 10:58 pm

    יפה

השארת תגובה ל-מיריי גבעון

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס