ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט » פרשת תצווה, הריני לפניך ככלי מלא בושה וכלימה

פרשת תצווה, הריני לפניך ככלי מלא בושה וכלימה

קובי נחושתן פברואר 16, 2019 12:37 pm תגובה אחת

מן ההפטרה

“אַתָּה בֶן-אָדָם, הַגֵּד אֶת-בֵּית-יִשְׂרָאֵל אֶת-הַבַּיִת, וְיִכָּלְמוּ, מֵעֲוֺנוֹתֵיהֶם; וּמָדְדוּ, אֶת-תָּכְנִית.
וְאִם-נִכְלְמוּ מִכֹּל אֲשֶׁר-עָשׂוּ, צוּרַת הַבַּיִת…. וְכָל-תּוֹרֹתָו הוֹדַע אוֹתָם, וּכְתֹב, לְעֵינֵיהֶם; וְיִשְׁמְרוּ אֶת-כָּל-צוּרָתוֹ, וְאֶת-כָּל-חֻקֹּתָיו וְעָשׂוּ אוֹתָם” (יחזקאל מ”ג, י’)

מדוע הכלימה מהווה תנאי ללמוד התוכנית, הצורה והחוקים של בית המקדש החדש על פי יחזקאל?
“וְאִם-נִכְלְמוּ מִכֹּל אֲשֶׁר-עָשׂוּ….”

א- ההתבוננות והלימוד של תכנית בית המקדש, משקפת לאדם כיצד אלוהים רואה את קומת האדם.
המקדש הינו בדמות האדם כמו שאלוהים ביקש שכך הוא יהיה.
המקדש הינו בצלם אלוהים ובדמות האדם.
לכן כאשר אדם מתבונן בתכנית המקדש, הוא למעשה מקבל שיקוף מאלוהים עצמו על מצבו, על מקומו החסר, על היחס על היכן שהיה אמור להיות להיכן שהוא כעת.

ב- שיקוף מאין זה כואב ואכזרי בישירות ובטוטאליות שלו, אך הוא הכרחי לשם הפיכת האדם למקדש. משום שהאדם הוא זה הבונה בית מקדש ורק אם הוא כבר במקום שהוא עצמו מקדש, רק אז יש בידו לבנות בית לאלוהים. אם האדם אינו במקום זה, אין הוא עצמו מקדש לאלוהות, לא ניתן בידו האפשרות לבנות בית לאלוהות.

ג- הכתוב מבדיל בין שני צורות אדם:
האחת שחשה כלימה מעצמה וממעשיה
ואליו השנייה שאינה כזאת, ואולי אף מתמרדת כנגד השיקוף שאמור להביא את האדם לחוש כלימה.
המשך תורת המקדש מיועד לאדם מן הסוג הראשון, לזה החש כלימה. תורה זו אינה יכולה להתייחס ולהוות קרש קפיצה למקום גבוה יותר לאדם השני שאינו חש כלימה ואף סולד מן האפשרות שמשהו בקרבו אולי מחייב תיקון ושינוי, לאדם זה אין תורת המקדש מיועדת.
(מקום זה של כלימה, הינו זמני בלבד, אין בכתוב שום הכוונה לביסוס אשמה, גינוי, חרטה וכלימה נצחית. מצב של אשמה קבועה בנפש, אינה אלא חולי נפשי, והכתוב אינו מכוון למצב זה. הכתוב מבקש כלימה במצב זמני המנקה, מצחצח את נפש, מחטא את האבק המצטבר, ומכשיר את הקרקע לשלב הבא, הוא שלב בניית האדם כמקדש לאלוהות)

ד- תכלית הכלימה הינה להביא את האדם למקום ה”אפס” למקום הראשוני שמשם החל מבנה האישיות שלו להתהוות. הכלימה הינה חזרה לחוויית ה”כלום”, הלא להיות, שמראה לאדם שכל מה שיש בידו, כל מה שבנה בתוכו, כל דבר שהוא מיחס זכות לעצמו, אינו אלא אפס גמור… אין דבר שעומד לו לזכותו, כל מה שעשה שחשב שיש לו… למעשה אין לו.

ה- מדוע אין לו?
מדוע האדם זקוק לשיקוף המוביל לכלימה?
מה האדם שכח בדרכו – שהוביל אותו לבניית חיים שאינם בעלי ערך אמיתי?
כיצד קרה שמלכתחילה הוא חיי חיים שסופם כלימה?

ו – בפסיפס אדם החלק המרכזי, החלק שהוא עיקר האדם, החלק שאם הוא לא נוכח ביישות האנושית, אין האדם אלא קליפה זמנית, הוא חלק האלוהים באדם השוכן בליבו, במרכז הווייתו.
“זֹאת, תּוֹרַת הַבָּיִת: עַל-רֹאשׁ הָהָר כָּל-גְּבֻלוֹ סָבִיב סָבִיב, קֹדֶשׁ קָדָשִׁים–הִנֵּה-זֹאת, תּוֹרַת הַבָּיִת” (יחזקאל מ”ג י”ב)
כאשר חיי האדם, מבנה אישיותו, אורך חייו, בחירותיו והחלטותיו, כולם נובעים מחלק אלוהים שבלב האדם, אז חיי האדם מהווים מקדש לאלוהות, אז אין הכרח בכלימה.
כאשר חלק האלוהים באדם נעדר, הרי שחייו חיי שעה, חיי תגובה ליצר לגירוי החיצוני. העולם מבחוץ מנהל את חיי הנפש שלו. אז חייו הם חיי כלימה.
כדי שאדם יבחין באפשרות לכלימה, יש הכרח שקול אלוהים בחלל הנפש שלו, יוותר חי, למרות הגלות בתוך חיי החומר של תנאי העולם ותנועתו (גלות מצרים)

ז- על איכות קול “רסיס אלוהים” בנפש האדם:
קול אלוהים הינו “קול דממה דקה”
אין הוא רועש, אין הוא מצווה, אינו מכתיב, אינו מגנה, אין בו משמעת, אין הוא מאלץ, הוא לא מכריח ולא מייצר דרך מייסרת. אין בו כאב ולא ייסורים.
קולו קול רך, מאפשר, מבין, מוביל לתבונה, להבנה, לאהבה, לשכינה מלאה בקיים.
יש בו מנוחה, רעננות, חיים, התחדשות. יש בו שמחה וחדווה.
קולו קול נועם המראה, מאפשר ומציע על כיוון, מעולם לא מאלץ, לא מכריח.
קולו קול אהבה.
אין בקולו פיצול, חלוקה או קונפליקט.
קולו שלם ואחיד, מביא עימו את טעם האחדות של הבריאה כולה.
אין בו הדחקה וגנאי לחלקים אחרים באדם. קולו ונוכחותו הבאה מן האחדות, נותנת לכל צד באדם רלוונטיות מלאה, ומראה לכל צדדי האדם את מקומם ואת הכרחיותם לקומת האדם השלם.
קולו מאחד כל פרט, מכאן אהבתו, מכאן כוחו.
קולו הינו קול הגאולה והשיבה הביתה.
חסרונו הינה גלות, שיבתו הינה גאולה.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובה אחת

  1. Michal הגב פברואר 20, 2019 בשעה 8:48 pm

    נהדר. באמת. ולוואי ונחייה את חיינו מתוך החלק האלוהי שבנו…

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס