ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט » פרשת יתרו, השליחות

פרשת יתרו, השליחות

קובי נחושתן ינואר 25, 2019 3:14 pm אין תגובות

1- פרשת “יתרו”, הפרשה המכוננת לישראל.
עם ישראל, זהותו הלאומית והדתית נקבעים ממעמד הר סיני, לכל הדורות ולכל הזמנים. כל כתבי הקודש נובעים ממעמד הר סיני, ועולה שאלת היסוד: מדוע פרשה כה עקרונית לזהות היהודית מכונה על שמו של אדם שאינו ישראלי? שהוא כהן מדיין, המייצג את אומות העולם.
מכאן שישראל זכה לכבוד מעמד הר סיני, לא עבור עצמו או עבור הזהות הלאומית – דתית שלו, אלא למען השליחות לעולם כולו… במעמד זה מוגדרת התכלית והסיבה הראשונה והאחרונה לישראל, על דבר היותו נבחר לשליחות. שליחות שהיא תוצר המתבקש מן המעמד.
כל עוד וישראל ממש את יעוד שליחותו שהיא תכליתו, הרי שהוא במקומו הנכון. אם אינו ממלא שליחות זו, הרי שגורלו קשה מנשוא.
מכאן שיהדות מגודרת, מנותקת מן העולם, מתבדלת מתוך תחושת החשיבות העצמית, וכן עסוקה בעצמה כמו שאין עולם ואין עוד מלבדם… הרי שיהדות מסוג זה, הלכה לאיבוד, ושכחה את עצמה ואת היסודות שעליה היא נשענת, יהדות מאין זו עשויה להביא על עצמה קשיים רבים, מצוקות רבות, על דבר הניתוק מן התכלית.

2- מן ההפטרה: “וָאֶשְׁמַע אֶת-קוֹל אֲדֹנָי, אֹמֵר, אֶת-מִי אֶשְׁלַח, וּמִי יֵלֶךְ-לָנוּ; וָאֹמַר, הִנְנִי שְׁלָחֵנִי”
השליחות כפי שהיא נובעת מן הפסוק, הינה מן הרצון החופשי של הנביא השש להתנדב למשימת השליחות.
אין הוא יודע מהי השליחות, אלא מעצם ראיית האל ופמלייתו, נובעת מוטיבציה שאין מנוס ממנה, לקחת חלק, להיות ביחד עם הרצון האלוהי, להיות חלק מתהליך האבולוציה אותה מנהיג “בעל הבירה”.
אין זאת כי עם משיכת הנפש הטבעית לשליחות זו, הבאה אחר הנבואה והגילוי האלוהי.

3- אל יחשוב לו האדם כי “שליחות” משמעותה מהפכות עולם, אין הדבר כן. לעיתים וברוב המקרים, אם אדם חי נאמנה את מציאותו היומית, כדוגמת אימא שלעולם תהייה אימא, והיא דבקה בגידול ילדיה, או איש שכל חייו אינם אלא דאגה לפרנסת ביתו, והוא נאמן ורואה ומודע לפרטים וכולו מסור ושאוב לצרכי בני ביתו.
במקרים רבים אנשים אלו ממלאים את שליחותם נאמנה. אלוהים נגלה דרך הפרטים הקטנים. הפרטים שמהם נבנים חיי יום יום. תשומת לב לפרטים הקטנים ותפיסת הפרטים וכיצד הם חוברים אחד לשני ויוצרים מציאות ועולם שלם המורכב מפרטים קטנים ורבים, משם נובעת גדלות של אדם החי את שליחותו, ואין בדבר ממתן הערכה על שליחות גדולה,קטנה, חשובה או ללא חשיבות. כאשר אדם חי את שליחותו – הרי שהוא מממש את תכליתו ומשם גדולתו.

4- התנאים לידיעת השליחות האישית: “וָאֹמַר אוֹי-לִי כִי-נִדְמֵיתִי, כִּי אִישׁ טְמֵא-שְׂפָתַיִם אָנֹכִי”
ישעיהו נביא, איש רם מעלה, לפתע מבין כי תפיסת העצמי שלו הינה דמיון מוחלט, הוא מדמה שמעמדו החברתי, פוליטי, הוא זה שממנו הוא נבנה, ודרך זהות חברתית זו, הוא זוכה לכבוד ומעמד…. ומשם כוחו. הוא מבין כי טעות מרה בידו, כי הוא חי הזיות הדמיון, ועל כך הוא נחרד עמוקות.
שלמה המלך אף הוא טעה “אֲנִי יְשֵׁנָה, וְלִבִּי עֵר; קוֹל דּוֹדִי דוֹפֵק, פִּתְחִי-לִי אֲחֹתִי רַעְיָתִי יוֹנָתִי תַמָּתִי”
דפיקת שמיים על דלתות ליבו, העירו אותו מן השינה העמוקה… תהליך ההתעוררות מביא עימו זעזוע קשה, המביא לידי התאפסות האדם, וחזרתו למקום הקדם ליצירת הזהות המדומה התלויה בזמן העובר, במעמד חברתי וקשר חברתי ועוד.. היקיצה מן הדמיון מחזירה את האדם לאפס.. בתוף האפס האדם חוזר למקורות משם נבע לראשונה…
זוהי בגרות רוחנית עמוקה ביותר (שאינה תלויה בגיל הכרונולוגי) להיוותר בתוך האפס, לחצות את חדרת המוות ולהיות שקט, ממתין, מוכן, ערני, נינוח, שלב, שמח, ומודע בתוך חלל שאין בו כלום, מלבד השקט הנצחי.

5- מתוך שקט הנצח, שאין בו תנועה, נובעת “קוֹל דְּמָמָה דַקָּה” … יש להישאר יציב וללא תנועה פנימית בכדי להאזין לקולות הנובעים מן השקט הנצחי.. קולות אלה, משם מתבהרת השליחות האישית של כל אדם ואדם.
לעיתים אדם חווה זאת לפני ההירדמות ולעיתים דקה קלה לפני היקיצה, לעיתים שקט וצליל באים לאדם לאחר חוויה מסעירה ומביאה להשקטה מלאה של תנודות הנפש, ולעיתים תרגול עקבי של מדיטציה מביא לידי מצב זה. כל אדם “זוכה” לרגעים מסוג זה, לעיתים במודעות וברוב המקרים ללא מודעות. אך עצם היותו של מצב זה בנפש האדם, הינו הזרע שהופך לאחר מכאן לשליחות של האדם, במובן האישי, הפרטי.. ומכאן נובעת דרכו הפרטית של האדם במהלך חייו.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס