ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » ייסורי איוב » איוב ל”ד, ההבדל המרכזי בנושא הייסורים בין אליהוא לתפיסות המזרח

איוב ל”ד, ההבדל המרכזי בנושא הייסורים בין אליהוא לתפיסות המזרח

קובי נחושתן יולי 8, 2024 5:56 am אין תגובות

סבל מוכרח, מול סבל אפשרי

ע”פ הסיפור הביוגראפי על סידהרטא גוטמה (בודהה) כפי שהוא מסופר במסורת הטראוודה, שהיא הראשונה והקדומה ביותר, שלאחר שסיים את ששת שנות הסיגופים הגופניים הקשים, שם אכל גרגר שומשום אחד ביום, עם תרגולי סיגופים קשים ומורכבים. לאחר שהבין את דרך האמצע ומהי ההארה וההתעוררות – אז סיים את הפרישות המעונה, פגש את חמשת חבריו שעדיין האמינו בדרך הסיגופים ועינויי הגוף ולימד אותם את ארבעת האמיתות הנאצלות אליהן מושתת הגישה הבודהיסטית.
כך מנוסחות ארבעת האמיתות הנאצלות:
1- יש בעולם סבל וכאב (הסבל הוא חלק מובנה בקיום של העולם, ואין נחלץ ממנו)
2- יש לכאב ולסבל סיבה ומקור (סיבות שכיחות: בורות, אי הבנה של המציאות. עצם היות האדם בעל גוף, ומעצם הקיום עצמו הכרוך בסבל, היקשרות לטפל ולשקרי)
3- ניתן לעצור את הסבל והכאב (זוהי האפשרות לאחר ההתעוררות להכרה במציאות שטבעה סבל)
4- הדרך (אותה הוא מלמד) דרכה ניתן להפסיק את הסבל והכאב (היא הדרך הבודהיסטית המתחילה ב”לקיחת מחסה” בבודהה, בקהילה הבודהיסטית ובתורה הבודהיסטית)

ע”פ גישה זו, הייסורים והסבל הם חלק מובנה של העולם, באופן מוחלט כולם סובלים ברמה כזו או אחרת. ייתכן שאדם יידע שהוא בסבל וייתכן שאדם לא יידע שהוא סובל אך כולם סובלים. הייסורים הם עובדה קיומית שלא ניתן להתחמק מהם והם חלק מולד במבנה של העולם.
הייסורים אם כן, הם מצב קיומי מוכרח. זהו מצב נתון לכל אדם מעצם לידתו לעולם זה.

מתוך הסוטרות של פטנג’אלי (זהו אחד מן הטקסטים החשובים והמהווים את הבסיס לתורת היוגה הוודית)
פרק ההגשמה פיסקה 15:
“ואולם לבעלי כושר ההבחנה הכול רק סבל, בגלל הסבל הכרוך בתהליך ההשתנות ובחרדה ובהטבעות, וכן בתנודות מתנגשות של מצבי החומר” (תרגום: אורית סן-גופטה)

ע”פ פטנג’אלי, כמו בבודהיזם, הסבל הוא מובנה והוא מוכרח, הוא חלק מן היסודות של מבנה היקום, חלק מן הקונסטרוקציה של העולם. גם לפי פטנג’אלי הסבל הוא יסוד מוכרח.
אין לייסורים משמעות מצד עצמם, מכיוון שהם אילוץ של אופי המבנה המחייב אותם, כולם סובלים ללא קשר למין, דת ומקום.

אין כן כפי דעתו של אליהוא, לפי אליהוא הסבל אפשרי אך לא מוכרח ולא הכרחי.
לפי אליהוא הייסורים הם תוצאה של ניתוק וריחוק מהאיכות הראשונית המוטבעת באדם, היא טביעת אצבע אלוהים שהיא מרכז ה”אני” של האדם, מרכז אישיותו.
הוא מראה ומשקף לאיוב כי הייסורים שבאו עליו הם תוצר של תהליך התפתחות שאינו אורגני ליסוד הבסיסי והעמוק שבתוכו, יסוד שעליו מושתת המבנה הגופני-נפשי כולו, יסוד שתחושת ה”אני” הבסיסית נובעת ממנו, יסוד המורגש בוודאות על ידי כל אדם (תחושת ה”אני” הבסיסית) וזקוק לזיקוק ההדגרה של איכותו על ידי האדם.
יסוד הקורא לאדם להתפתח לאורו, לבנות מבנה פנימי הנובע משורש זה וממשיך אותו לקומת אדם שלמה.
זהו יסוד איתן שלא ניתן למחוק, אך ניתן להמהם, לשכוח, להתעלם ומכאן לבנות בניין אישיות שגוי, מוטעה, מכאן יבואו הייסורים על האדם, שהם עצמם לשם ההכוונה לאדם למה עליו להיות מודע , על מה עליו לשים ליבו, וזאת בכדאי שחייו יעלו את הפרי הנכון ואת ברכת האל השמורה לו.
הייסורים על פי אליהוא הם בעלי הכוונה, יסוד הבא לעורר את האדם להתבוננות הנכונה, יש בהם צד ממרק הבא להשיל ולהמיס את היסודות באישיות שאינם נכונים ואולי אף יוצרים לאדם נזק אמתי.
דבר שניתן להשילו דרך הייסורים.
לכן הייסורים ע”פ אליהוא הם אפשרות שאיננה הכרחית, ואף לא חלק מן המבניות של אופי העולם, אלא אפשרות יחסית למקומו האישי, הפרטי של האדם ביחס לאיכות טביעת האצבע של האל שבנפשו.
וכן – גם כאשר באו הייסורים על האדם, אין הם שווים וזהים בין אדם לחברו, אלא שהם יחסיים מול מקומו של האדם ביחס לסטייה מעצמו ומנפשו המקורית, הנעוצה באלוהות.
לייסורים אם כן, יש תכלית מצד עצמם כמציאות הבאה לעורר ולכוון את האדם למקומו המדויק יותר.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס