ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » ייסורי איוב » איוב כ”ט, תַּמּוּ דִּבְרֵי אִיּוֹב – פרק ל”א

איוב כ”ט, תַּמּוּ דִּבְרֵי אִיּוֹב – פרק ל”א

קובי נחושתן יולי 2, 2024 6:00 am תגובה אחת

כש”תַּמּוּ דִּבְרֵי אִיּוֹב”, הוא עצמו תם. תמה דרכו והוא נדם.
לא נותר ממנו דבר, כאשר תמו דבריו.
נסתיימה דרכו, ואין הוא עוד.
צעד בצעד, שאיפה בנשיפה, ואין יותר לאן.
כאן בא הקץ על איוב, והוא עומד בתומתו.
נותר בבדידותו, תם וישר, יציב בצדקתו.
ללא מענה, נותר עומד ויציב מול אדם ואלוהים.

“וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל הַשָּׂטָן הִנּוֹ בְיָדֶךָ אַךְ אֶת נַפְשׁוֹ שְׁמֹר” (ב,ו)
האם אכן נפשו של איוב נותרה שמורה לאחר כל קטגוריות הייסורים שבאו עליו?
קטגוריות הייסורים:
1- אובדן רכוש (צאן, בקר, גמלים וכו’)
2- אובדן כוח העבודה, בני ביתו.
3- אובדן ילדיו כולם.
4- אובדן מעמדו הציבורי כדמות דתית, כמנהיג וקובע דעה.
5- אובדן בריאותו הגופנית כאשר לקה בשחין בכל גופו.
6- יחסיו עם אשתו שדרשה את מותו: “וַתֹּאמֶר לוֹ אִשְׁתּוֹ עֹדְךָ מַחֲזִיק בְּתֻמָּתֶךָ בָּרֵךְ אֱלֹהִים וָמֻת”
7- יחסיו עם שלושת רעיו – שזרו מלח על פצעיו ונסו בכל כוחם להוכיח לאיוב כי חטא.

גם אם חי הוא, הרי שהוא כמת.
גם אם נותרה נשימה באפו, הרי שהתמוסס ונכחד בייסורים.
גם אם נותרו בו איכויות היסוד “תָּם וְיָשָׁר וִירֵא אֱלֹהִים וְסָר מֵרָע” (א-א) הוא נותר בדד.
לאחר כל דבריו אל מול חבריו – לא נותר לאיוב דבר.
לא דרך, לא תנועה, לא מגמה ולא הכוונה…
כאן נסתיימה דרכו. כאן מת איוב.

איזהו האיוב שתם ומת?
מה באיוב מת?

שתי מערכות הזהות שבאיוב:
א- הראשונה והבסיסית מבוססת על תכונות מולדות שאלוהים עצמו מזהה דרכן את איוב: “וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל הַשָּׂטָן הֲשַׂמְתָּ לִבְּךָ עַל עַבְדִּי אִיּוֹב כִּי אֵין כָּמֹהוּ בָּאָרֶץ אִישׁ תָּם וְיָשָׁר יְרֵא אֱלֹהִים וְסָר מֵרָע“ (א-ח)
תכונות נעלות שדרכן איוב זכה בכל זכויותיו בחברה שבה חי, ברכוש ובמעמד.
אלו התכונות המאפשרות לו את עמידותו המופלאה במערכה מולה ניצב, מול חבריו והעולם בכלל וכן מול אלוהים.
ב- השנייה מבוססת את החרדה, על הנטייה לאובססיבית, על המחלה של קיום ההלכה כאחד העושה עסקים עם אלוהים כאשר בעשייה ההלכתית האובססיבית קיימת כביכול ההבטחה על שלום ביתו של איוב מול האפשרות לחטא ולעונשים הצפויים מן החטא האפשרי – הדמיוני. עשיית הפולחן מגינה על בני ביתו של איוב, כפי דעתו אז.
“וַיִּשְׁלַח אִיּוֹב וַיְקַדְּשֵׁם וְהִשְׁכִּים בַּבֹּקֶר וְהֶעֱלָה עֹלוֹת מִסְפַּר כֻּלָּם כִּי אָמַר אִיּוֹב אוּלַי חָטְאוּ בָנַי וּבֵרְכוּ אֱלֹהִים בִּלְבָבָם כָּכָה יַעֲשֶׂה אִיּוֹב כָּל הַיָּמִים” (א-ה)

זהותו השנייה של איוב, היא זו שמתה. היא זו שהתמוססה באופן הדרגתי, עד להכחדתה המלאה.
כאשר תמו דברי איוב, כאשר מת איוב, זוהי זהותו השנייה שמתה שממנה לא נותר דבר.
שם אין לאן ללכת ושם דרכו נסתיימה.
שם נותר איוב בזהותו הראשונה, שאותה לא ניתן להכחיד ובה לא ניתן לגעת.
ניכר ממותו של איוב כי את זהותו הראשונה אין הוא מכיר, ואילו כל כוחו עד לנקודה זו, שאובה לו מזהותו השנייה, דרכה הוא מוחה ומתווכח ללא שאת מול רעיו המנסים לאורך השיח כולו להרפות את ידיו ולהוכיח אותו בטעותו..

דרך הזהות השנייה יש תנועה ודרישה לתשובה, יש פעולה, יוזמה ועשייה.
בזהות הראשונה אין יוזמה ולא עשייה, יש שהייה ללא תנועה. בזהות זו יש את “הִנְנִי”.

עד לנקודה זו, איוב זוכה למעמדו בעולמו מכוחה של זהותו הראשונה.
אך הוא עצמו מכיר את עצמו דרך זהותו השנייה.
זהותו הראשונה איננה מהווה לאיוב יסוד שניתן להתהדר ולהפוך אותה לשורש דרכה הוא נודע בעולמו.
הוא עיוור לאופן כיצד אלוהים מזהה ומכיר אותו.
אין הוא מעריך את איכויות זהותו הראשונה, הוא נותן מקום וערך לזהותו השנייה דרכה הוא עושה וחי, דרכה הוא פועל את כל פעולותיו – “כָּכָה יַעֲשֶׂה אִיּוֹב כָּל הַיָּמִים”.
הוא עיוור לאופן בו אלוהים מכיר אותו, ופועל בעולם על פי זהותו השנייה ששם אלוהים נעדר.

(למרות קיומה של כל דקדוקי ההלכה על ידיו של איוב – אלוהים איננו קיים שם, עקב האופן בו היא מתקיימת.
לקיומה של כל דקדוקי ההלכה, קלה כבחמורה, שאלוהים איננו נוכח שם, יש משמעות הרת גורל המובילה לקטסטרופה.
קיום הלכה ללא נוכחות אלוהים, מביא לאסון ולחורבן.
מוטב היה שלא לקיימה כלל מלקיימה כמו שאיוב קיים אותה.
יש משמעות ואפקט על פני המציאות לכל פעולה שאדם פועל, ולפעולות בעלות ערך פולחני דתי – יש כוח רב ואפקט עמוק על פני המציאות. עשייה פולחנית נעדרת מאלוהים, הרת גורל היא לכיוון החורבן והקטסטרופה…. מוטב היה שלא לקיימה)

מה אפשר את סוג הפיצול של שתי סוגי מערכות הזהות שיש באיוב?
מתי קרה הפיצול בחיי איוב?
כיצד קרה שאיוב נשען על זהות שנייה שרעועה היא וחסרת שורש ביחס לזהותו הראשונה?

על כך בהמשך.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובה אחת

  1. צבי צבי הגב יולי 3, 2024 בשעה 6:43 pm

    ראשון ראשון
    ואחרון אחרון בתמצות רב..

    איוב שקיבל עליו את הייסורים מאהבה שלא מרצון הוכיח בהשקפתו את ראיית החיים המכילים ניגודיות באופן בו כח אחד מבטל כח שני וכן ההיפך..
    ומכאן איוב שאב את כוחו דרך
    א. ראייה פנימית
    ב. ראייה חיצונית

    ראייה פנימית מאפשרת העצמה רוחנית בשעת משבר
    ומחפה על האובדן החומרי.

    ראי”י”ה חיצונית –
    היא הכלי המאפשר למימוש חייו החומריים על פי דרך השקפתו וראייתו הרוחנית את הדברים.

    ג. מיצוי כוחותיו במאבק שנוצר
    בויכוח עם ריעיו הוכיח שכל ניסיונו לשכנעם
    הוא לריק כניסיון להחיות את המתים בכוסות רוח שאין בהם ממש…

    ד. עולמו הקוטבי
    של איוב
    היתפצל לזהויות שונות
    לא מתוך בחירתו אותם –
    אלא מכוח שניכפה עליו לעמוד
    במאבק
    על מנת להגן על אוצרות האמונה שהאמין בבוראו
    כשארית פליטה שנותרה לו
    לרפואה ליום אחרון עם כלות
    כל כלי נשקו וכוחותיו.

    הא. בהווי”ה שהוא הי”ה בה
    שמר איוב
    על תמותו ואמונתו מפני כוחות
    הרשע של השט” אן שניסה להכשילו
    עד שהביאו
    כמעט לנקודת
    כפירה
    ועל כך הי”ה מיצר
    ועל כך הוא נאבק לבל יפול
    ברשתו ח”ו של השט” אן
    ויכפור בא”לוה”יו.

    ואו.
    הזהות הראשונה שהזכיר מורנו
    לא היתה
    חשובה לאיוב
    כזהות השני’ה
    ששמר עלי’ה
    מכל משמר .. .

    כי ממנה
    הוא שאב את הכוח החיוני
    בשעה שהזהות הראשונה
    ידע שזמנה קצוב והיא תימוג כרוח וכעשן המיתכלה ..

    היות והשני’ה
    היתה לו למשען בשעת צרה
    תלה בה
    את כל תקוותו
    מכח שהאמין בניצחיותה
    ששמרה
    על תמימותו
    ועל כל צרה
    שלא תבוא.. .

    ונקודה זו
    של משקל
    ערכה הרב
    הי”ה נעוץ בזוהר חייו שהעניק לו
    קיום בכל מצב..

    והיא אור האמונה שייחידתה גרם להצלחת קיומו
    גם במצבו הנואש. . *

    בברכה מורנו
    תמצית ע”פה
    מזיכרון
    כפי ראיית הדברים
    בקצרה… . ★*★*★

    ק”ל הצב”י ר”___*ץ
    ס” ___*ט
    261007010)))*★*

השארת תגובה ל-צבי צבי

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס