מפגש זרע וביצית, באופן הטבעי של יצירת הקשר, המפגש והחיבור. מכתיב את דרגת הוויטאליות הבסיסית שממנה מתפתח העובר.
סוג החיוניות ואיכותה וכיצד אותה החיוניות משפיעה על חיי האדם בשלבים מאוחרים יותר, בחייו הבוגרים, תלוי במצבם של ההורים בעת תהליך העיבור.
מצבם של ההורים מן הזווית רפואית – גופנית, הרגשית, המנטאלית, הרוחנית והאנרגטית. כל אלו יוצרים אימפקט שעובר דרך חיבור זרע וביצית, ומותיר אפקט של שורש ראשוני המתפתח לדפוס ביו אנרגטי בעת התפתחות העובר.
העיבור זהו אימפולס בעל כוח חיוני רב שיש לו אדוות למשך החיים כולם, של חיי הגוף והוויטאליות שלו, וכיצד אותה הוויטאליות משפיע על היכולות הרגשיות והקוגניטיביות של אותו האדם.
דוגמאות:
1– עיבור שנעשה לא במודעות, באקראי. בני הזוג לא רצו ולא התכוונו שמן המגע הזוגי, יבוא עיבור. דבר שגורם לסוג של זעזוע אם תחושת דחייה מן התהליך.
אם ייוולד הילד, באופן זה – הוא עשוי לשאת עימו את האפקט של ההפתעה ואי המוכנות למה שהוא ולמי שהוא. דבר שישפיע על חייו הרגשיים, ועל מציאת הנתיב שלו בחייו.
2– עיבור שקרה באונס, באילוץ, בכוח, ללא ההסכמה וללא הרצון של האם.
אם ייוולד הילד, הוא עשוי להתמודד עם קשים רבים מסוגים רבים. כגון: “אני לא רצוי”, “אין לי מקום בעולם הזה”, “העולם הזה הוא – קשה וזר”.
3– עיבור שהתרחש במעבדה, באילוץ גנטי של החדרה של הזרע לביצית דרך מחט, עם עזרה של תרופות הורמונאליות.
אין בתהליך זה את האימפולס של חיבור איש – אישה. לכן האורגניזם שייוולד מעיבור מהונדס, עשוי לחוות חולשה חיסונית, או חולשה כללית מן הזווית הגופנית שתאציל על כוחות הנפש שלו אותו האדם.
4- חיבור של זרע וביצית שהוקפאו, הופשרו והוחדרו לרחם.
זוהי דרגת חיסרון הכוח הוויטלי באופן מעמיק עוד יותר מן הדוגמא הקודמת.
5– עיבור של שני ההורים או אחד מהם, שהיו תחת השפעת חומרים נרקוטיים, סמים, אלכוהול, חשיש וגראס.
ילד זה עשוי להיוולד עם קשיים מסוגים רבים, כגון: אי איזון ביכולות הלמידה שלו – קשב וריכוז, בעיות רגשיות של חרדות לא מוסברות, נטייה להקצנה עקב מבנה אורני מולד הנדחף בצורך שלו לסטימולציות קיצוניות, בעיות חברתיות עקב נטייה לאימפולסיביות לא רציונאלית ועוד..
6– עיבור של זוג הורים מבוגר, ששניהם או אחד מהם, חלש או חולה.
סיכוי רב שהילד ייוולד עם חולשה חיסונית ונטייה לסוגי חוליים רבים במובן מערכתי עמוק. נטיות אוטואימוניות, מחלות ראיה עמוקות, ועוד סוגי מחלות המבוטאות חולשה מבנית.
7– העיבור האידיאלי ביותר: כאשר שני ההורים בריאים בגופם ובנפשם, והם רוצים, מתכוונים ומעוניינים בעיבור ובהקמת משפחה. הקשר ביניהם טוב ויציב, וכאשר הם ביחד זהו יחד של אהבה.
ילד שייוולד בעיבור מסוג זה, זוכה למלוא היכולות והפוטנציאל של האפשריות המוכנות לדרך שאותה עליו לעבור בחייו.
8– היחס והגישה של ההורים לנושא המיני, וכיצד תהליך זה מתממש, מכתיב את איכות האימפולס הוויטאלי על העיבור ועל העובר שיתפתח מן העיבור.
דוגמא: כאשר משהו מן הצדדים, או שניהם, רואה בשני – כלי לסיפוק מיני בלבד. הצד שני הוא כלי מכני וסיפוק הצורך המיני.
הילד שייולד מעיבור זה מקבל אימפולס שעשוי להתפתח לאחר מכן לאדם עם תפיסת עולם גשמית וחומרית, ללא האספקטים העמוקים, העדינים והקיומיים של נפש האדם.
שאלה:
זוהי נקודה לא קלה לבירור לאדם החושש כי הוריו לא היו המקום האידיאלי כאשר התרחש העיבור, עקב הרגישות של הנושא.
מתוך ההנחה שאכן התברר לאדם שאופן העיבור שלו היה באילוץ או באונס או בכל דרך אחרת שאיננה טבעית או נכונה, וכעת הוא מזהה בתוכו תכונות וגישות שיש בו שהן תולדה של אופן העיבור.
האם יש אפשרות לשנות את התשתית הזו? האם מציאות זו ברת עבודה, שינוי וטרנספורמציה?
תשובה:
כן, בהחלט, מן הזווית של הרפואה ההומיאופתית בהחלט יש את הכלים והניסיון המצטבר כיצד עוסקים עם התשתית של ההטבעה הראשונית באופן העיבור.
הדבר אינו בהכרח גזירת גורל, ויש את קשת בתרופות בהומיאופתיה המסוגלות להתייחס למימד העיבור ולתוצאותיו.
דוגמאות אופייניות:
1- ילד שנולד להורים שהיו תחת השפעה של עישון גראס בעת העיבור. הילד נולד עם ספקטרום רחב של חרדות – הוא קיבל cannabis indica 200 c , מנה חד פעמית עם תוצאות עמוקות ויציבות.
דוגמאות מסוג זה יש היום למכביר.
2- ילד שהעיבור היה באונס, בכוח, לא ברצון. הילד הגיע עם קשיים רבים מן הזווית החברתית, עם תחושת יסוד כי אין לו מקום בעולם הזה כי הוא נטע זר ולא שייך לאף אחד ולשום מקום.
הוא קיבל thuja 10 m – בכמה מנות, עם תוצאות עמוקות במובן הרגשי, לגבי הקשר, השייכות והחיבור לעולם ולמשפחה שבה גדל.
3- איש כבן 42 שהגיע לקליניקה עם בעיית פוריות. בשיחה עימו התבררה הנקודה כי הוא נולד בהיריון לא רצוי, לא רצו אותו למן העיבור ועד ללידה. ההורים היו בגיל הנעורים במשפחות מסורתיות, והעיבור היה לבושה גדולה ועמוקה, ללא יכולת להפלה כיוון שזהו “עונש” חמור יותר.
הוא קיבל aurum metalicum 200 c- שמייחס לאופן העיבור, וחצי לאחר מכן הוא עצמו עיבר את אשתו באופן טבעי.
סיכום:
עיבור זהו תהליך הקובע רבות לחיי האדם בגיל בוגר. האדוות של תהליך העיבור מותיר את עקבותיו אולי למשך כל חיי האדם.
לכן כאשר הורים בעלי דרגת הבנה ומודעות באים לנושא הייחוד, אליהם לבוא לנושא זה עם ההבנה של כל מה שנאמר למעלה לשם העמדה של דור כשיר ומוכן יותר לאתגר של חיי העולם וכל מה שיזדמן לאותו האדם במהלך חייו.