ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » כללי » נבואה או הלכה? פרשת ’אמור‘

נבואה או הלכה? פרשת ’אמור‘

קובי נחושתן מאי 12, 2019 12:27 pm אין תגובות

פרשת ‘אמור’ מגלה תורות וכללים עצומים מאוד על החיים, הבריאה, אופי העולם ותנועתו. ההפטרה של הפרשה מחדדת את התוכן שמגיע בפרשה כתוכן גולמי שאינו קל להבנה. נתרכז בפסוק אחד בהפטרה, על מנת להבהיר את רעיון הנבואה מול רעיון ההלכה בישראל.

טו וְהַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם בְּנֵי צָדוֹק, אֲשֶׁר שָׁמְרוּ אֶת-מִשְׁמֶרֶת מִקְדָּשִׁי בִּתְעוֹת בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל מֵעָלַי–הֵמָּה יִקְרְבוּ אֵלַי, לְשָׁרְתֵנִי; וְעָמְדוּ לְפָנַי, לְהַקְרִיב לִי חֵלֶב וָדָם–נְאֻם, אֲדֹנָי יְהוִה. טז הֵמָּה יָבֹאוּ אֶל-מִקְדָּשִׁי, וְהֵמָּה יִקְרְבוּ אֶל-שֻׁלְחָנִי–לְשָׁרְתֵנִי; וְשָׁמְרוּ, אֶת-מִשְׁמַרְתִּי יחזקאל מד

בני צדוק הם אלו השומרים על משמרת אלוהים והולכים בדרך הנכונה – בשעה שכל בני ישראל תועים וטועים.

מי הם בני צדוק?

בני צדוק הם בניו של צדוק הכהן הראשון מבית אהרון, שנבחר מתוך כל עולם הכהונה בימיו לכהן בבית המקדש ראשון של שלמה המלך, וכיהן שנים רבות, כיובל שנים. צדוק הוא צאצא של אהרון ולכן גם קרוב משפחה של משה רבנו. מאז צדוק ישנה שושלת של כהנים גדולים, כולם בני צדוק, המשכיות של צדוק, והם נקראים הצדוקים.

בסוף בית שני נהרגו אנשים מקרב הצדוקים, בדיוק בגלל שהם שמרו את הדבר אלוהים באופן שאלוהים רצה. בשעה שהצדוקים והאיסיים שמרו את המסורת של עבודת האל דרך נבואה, דרך התגלות – טענו הפרושים, קבוצה אחרת שקמה אז בעם ישראל, שלאחר פטירת אחרוני הנביאים, חגי, זכריה ומלאכי – ‘פסקה נבואה מישראל’. את מקום הנבואה תפסה החכמה של חכמי ישראל שהפכה ברבות השנים להלכה ולמשנה סדורה שקיבלה מעמד מחייב ואמיתי בדיוק כמו התנ”ך. מכיוון שפסקה הנבואה, הם אמרו, עדיף חכם על נביא.

הצדוקים לא האמינו ולא חשבו שהנבואה בישראל פסקה. עבורם הנבואה היא מוטיב מרכזי, דינמי ומתפתח בתוך התודעה היהודית ומשמעותה הקשר החי בין האדם לאלוהיו, כך שכל אדם – אם ילך בדרך הנכונה – יוכל להגיע לרמת התודעה שאפיינה את הנביא, שביטויה הוא בהתגלות ישירה של הרוח לאדם, בצורות שונות.

מהלך ההיסטוריה מוכיח שהפרושים נצחו. גישתם של הפרושים מאפיינת את היהדות עד עצם ימינו, ומוצאת ביטוייה בקרב רבים מהאנשים בעלי הכוונות הטובות באמת.

ונשאלת השאלה – מדוע נעלמו הצדוקים מבמת ההיסטוריה?

המבנה שבו שימרו הצדוקים את הקשר עם אלוהים היה דרך עבודה נכונה בבית המקדש. מטרת עבודת בית המקדש הייתה לחבר שמיים וארץ. מאז שחרב בית המקדש חיים בני ישראל בפירוד, בהפרדה ובמחיצה.

בית המקדש חייב לקום בפעם השלישית – אך הפעם לא כמבנה פיזי-מינרלי, אלא בתוך ליבו של האדם עצמו. האדם היחיד הוא מקדש לרוח השוכנת בתוכו, שם יכול להתרחש חיבור בין שמים לארץ. העבודה הפנימית של כל אחד מאתנו על תיקון הפירוד בתוכנו, הפירוד בינינו לבין האחר – יכולה ואמורה להקים את המקדש מהריסותיו. אם לא נצליח לעשות זאת נמשיך לקיים ‘הלכות-גרידא’ – בין אם מתוך המסורת היהודית ובין אם מתוך כל תורה מובנת אחרת – מבלי שנשים לב שאנו משרתים מבנה מת, ושאנו עובדים רק את הגווייה של הרוח ונרדמים בעונג לתוך המצב. מצב כזה, של שינה, רצוי לכוחות הנגד העומדים בפתח ומנסים למנוע מהאדם ללכת בשביל הרוחני הנכון עבורו.

בידע-האדם האנתרופוסופי מכונים כוחות אלה בשם: אהרימן. אהרימן מעוניין שנסתפק בחכמה הארצית, בחכמה האינטלקטואלית, ושחלילה לא נרגיש בחסרונה של חכמה-חיה. הוא יעשה הכל על מנת שנקבל את כל מאוויינו הארציים – גם כשהם ניתנים לנו בתחפושות רוחניות.

אין הכוונה חלילה להעביר ביקורת על אמונה או תורה זו או אחרת – איש באמונתו יחיה – אך כולנו, בין אם ’שומרי מצוות‘ ובין אם לאו – צריכים להיזהר שלא להירדם לתוך המבנה.

התורה ניתנה לעם ישראל עבור כל העמים. עם ישראל אמור לתקן את הפירוד בכל העולם כולו. נכון להיום, נראה שעם ישראל מחטיא את מטרתו ולא מקיים את תכליתו. עם זאת, גם ליחידים בעם יש אפשרות ‘לתקן עולמות’, משום שהתקופה שלנו היא התקופה האינדיבידואלית ביותר מאז ומעולם, בה ליחיד יש תפקיד ומשמעות הרי-גורל – ובתנאי שינסה קודם כל לתקן את עצמו ולא את האחר. במובן מסוים זוהי תחיית המתים עלי אדמות – לפגוש את אלוהים בתוכך ולפנות לו מקום בתוך בית מקדשך. לשם כך עלינו לטפח אמונה – לא כצבירת ידע וכהשקפת עולם, אלא בכך שנפנה מקום בתוכנו לאלוהות להיכנס אף אם ‘כחודה של מחט’. אמונה עניינה פיתוח של חלל, יכולת נפשית, תכונת נפש שהיא פוטנציאל בכל אדם, הפותחת אפשרות שבה האדם – עקב האמונה שבתוכו – נהפך לכלי לקבלת השפע מהשמים. לתוך כלי זה נכנסת אנרגיה מסוימת שמגיעה מלמעלה, כך שהאדם עובר התנסויות רוחניות השונות מהחוויות הארציות. כאשר אדם נהפך לבית מקדש בתוכו חי אלוהים – זו האמונה, אמונה חיה.

 

נכתב על פי שיעור של קובי נחושתן

שבת שלום

 

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס