ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט » פרשת מצורע, זיהוי הזדמנויות

פרשת מצורע, זיהוי הזדמנויות

קובי נחושתן אפריל 8, 2019 12:44 pm תגובה אחת

1- ראש, פרשה:
“וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה וְאֶל-אַהֲרֹן לֵאמֹר. כִּי תָבֹאוּ אֶל-אֶרֶץ כְּנַעַן, אֲשֶׁר אֲנִי נֹתֵן לָכֶם לַאֲחֻזָּה; וְנָתַתִּי נֶגַע צָרַעַת, בְּבֵית אֶרֶץ אֲחֻזַּתְכֶם” (ויקרא י”ד, לג-לד)
האל עצמו , הוא נותן החולי, והוא מציע את דרך ההחלמה.
נתן מחלה ונתן תרופה, נתן משבר ונתן דרך יציאה ממשבר.
ברא סבל ונתן דרך ליציאה מן הסבל.
מעמיד אדם מול קושי, מראה ומאפשר גדילה ממקום זה.
יוצר שבר ומשבר, ומביא גאולה לרוצה בכך.

2- תוך, הפטרה:
“וְהַמֶּלֶךְ הִפְקִיד אֶת-הַשָּׁלִישׁ אֲשֶׁר-נִשְׁעָן עַל-יָדוֹ, עַל-הַשַּׁעַר, וַיִּרְמְסֻהוּ הָעָם בַּשַּׁעַר, וַיָּמֹת: כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר, אִישׁ הָאֱלֹהִים, אֲשֶׁר דִּבֶּר, בְּרֶדֶת הַמֶּלֶךְ אֵלָיו. וַיְהִי, כְּדַבֵּר אִישׁ הָאֱלֹהִים, אֶל-הַמֶּלֶךְ, לֵאמֹר: סָאתַיִם שְׂעֹרִים בְּשֶׁקֶל, וּסְאָה-סֹלֶת בְּשֶׁקֶל, יִהְיֶה כָּעֵת מָחָר, בְּשַׁעַר שֹׁמְרוֹן. וַיַּעַן הַשָּׁלִישׁ אֶת-אִישׁ הָאֱלֹהִים, וַיֹּאמַר, וְהִנֵּה יְהוָה עֹשֶׂה אֲרֻבּוֹת בַּשָּׁמַיִם, הֲיִהְיֶה כַּדָּבָר הַזֶּה; וַיֹּאמֶר, הִנְּךָ רֹאֶה בְּעֵינֶיךָ, וּמִשָּׁם, לֹא תֹאכֵל. וַיְהִי-לוֹ, כֵּן; וַיִּרְמְסוּ אֹתוֹ הָעָם בַּשַּׁעַר, וַיָּמֹת” (מלכים ב’, ז’ – יז- כ)
השליש ראה רק את הקושי, רק את המשבר, לא הצליח לראות את ההזדמנות שהמשבר מציע.
הוא ראה “מציאות אובייקטיבית” כמו שהוא מבין אותה, מתוך ראות עיניו.
ממקומו שלו. ההזדמנות שמציע הנביא, נראית כזב מתעתע בעיניו.
הוא אף חש לגלוג על ההצעה של הנביא, לראות שפע עצום האפשרי דרך שעת קושי, צרה ומצוקה.
הוא מעדיף להישען על דעתו, על ניסיונו, על תבונת החיים שלו עד לנקודה זו.
ניסיונו שנצבר עד למקום זה, עומד לו למכשול גדול ויסודי, סוג התבונה שרחש עד למקומו זה, יצר בתוכו תהליך אינטלקטואלי, שכלי, לוגי. הוא מתבונן בדברי הנביא, ורואה רומנטיקן הוזה.
הוא שוקל בדעתו את ההסתברות לדברי הנביא, לאור חשיבה “ליניארית” הגיונית, הוא מבטל בגיחוך את האפשרות שמציע הנביא.
חסר הוא אמונה, פשוטה המאפשרת זיהוי של ברכה ודלת ליציאה מתוך מצב כאוטי.
חסר הוא את הקול האינטואיטיבי, היודע לחוש חדש, לזהות בהתפתחות של דבר חדש.
חסר הוא את החלל הנפשי של “אי ידיעה” דרכה הדבר נודע.
על כך הוא נהרג, על כך מת.
על הזדמנות אלוה שבאה בדרכו, והוא פסח מעליה בקרירות אינטלקטואלית.

3- סוף, אנחנו, היום:
לא למהר ולשפוט את מה שלא מכירים.
לא להזדרז לקבע את החדש, המתפתח. את הניצן הזקוק לזמן כדי לומר את עצמו ביסודיות הניתנת להבנה.
לא לבטל על הסף את האחר, את השונה, את מי שנראה אחרת, מדבר אחרת, אומר דברים הפוכים לדעתנו.
לא ליצור עולם דיכוטומי של טוב ורע מוחלטים.
לא להגיב מהר מדי.
כן להקשיב, ולנסות להבין את מקומו של האחר.
כן להאט את קצב התגובה האוטומטי, כדי לאפשר זמן להתהוות של דבר שאולי יביא עימו ברכה.
כן להיפתח לאפשרות ש”אני קטן, יודע קצת, חלק מן המכלול העצום, אני גבולי, קטן ומצומצם”.
כן לפתח מקום שתמיד שואל, חוקר, מתבונן, מעמיד את הקיים בבחינה, בניסיון, כדי לבדוק אם יש משהו סמוי שאולי עוד לא נתגלה עד כה, אולי פוספס, אולי הושמט עקב המהירות ואי תשומת הלב לפרטים הקטנים, שהם בונים את עיקר המציאות.
כן להעדפה שהאדם משרת של תהליך, ולכן יכולתו לגדול, יכולתו להגיע למקומות נוספים, הממתינים לו, תלויה ביכולתו לשים עצמו משני לדבר אותו הוא משרת.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובה אחת

  1. יעקב דקל הגב אפריל 9, 2019 בשעה 12:19 am

    קובי יקר,
    יישר כח על דרשה מעמיקה ומרחיבה ואכמ”ל.
    בחיבה רבה, יעקב

השארת תגובה ל-יעקב דקל

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס