ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט » פרשת כי תשא, לוחות הברית הראשונות, מול השניות

פרשת כי תשא, לוחות הברית הראשונות, מול השניות

קובי נחושתן פברואר 20, 2019 6:48 pm 2 תגובות

“וְהַלֻּחֹת–מַעֲשֵׂה אֱלֹהִים, הֵמָּה; וְהַמִּכְתָּב, מִכְתַּב אֱלֹהִים הוּא–חָרוּת, עַל-הַלֻּחֹת”
אלה הם לוחות הברית כמו שאלוהים רצה. לא היה כתוב עליהם דברי מצווה והלכה, כי אם דברי חשק ואהבה, דרך הנבואה ורוח הקודש, דרך הקשר הישיר ואישי לאלוהות.
כמו שהאדם נבנה להיות מקדש נושם וחי את האלוהות. דברי לוחות הברית הראשונות לא הראו כי את המצווה האחת, היחידה. היא המצווה המורה את דרך הנבואה ורוח הקודש, דרך החיבור והקשר הישיר, דרך ההגשמה של חיבור העולמות ותיקונו דרך נפש האדם.
המצווה המחברת אדם ואלוהים ליחידה אחת, להיכרות אישית ואינטימית עם האלוהות. לחיי צוותא וצעדים משותפים בעת האדם חי חיי שעה וחיי עולם המקביל.

“וַיִּחַר-אַף מֹשֶׁה, וַיַּשְׁלֵךְ מִיָּדָו אֶת-הַלֻּחֹת, וַיְשַׁבֵּר אֹתָם, תַּחַת הָהָר”
נודע בשבירת הלוחות, הלוחות הכתובות באצבע אלוהים, כי לא ניתן למוסרן לקהילה, לעם, לציבור אנשים.
נודע כי לוחות אלו אינן נתפסות על ידי קבוצה מרובה של אנשים.
נודע כי קבוצה גדולה אף סותרת את האפשרות של מסירת מכתב כתוב באצבע אלוהים.
שבירת הלוחות מהווה את שבירת החזון של משה, ששאף להפוך את כלל ישראל לנושאי מכתב האלוהים. לא צלח הדבר, ואף נכשל עמוקות, כיוון שאלוהים וקשר אינטימי עם אלוהים לא יכול להיות דבר הנמסר בציבור ולציבור.
זוהי הייתה היווכחות קשה במיוחד למשה, שכמו והקיץ מחלומו ומחזונו, לעם שלם הנושא דבר אלוהים בקרבו.

והינה בחרון אפו:
“כֹּה-אָמַר יְהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל, שִׂימוּ אִישׁ-חַרְבּוֹ, עַל-יְרֵכוֹ; עִבְרוּ וָשׁוּבוּ מִשַּׁעַר לָשַׁעַר, בַּמַּחֲנֶה, וְהִרְגוּ אִישׁ-אֶת-אָחִיו וְאִישׁ אֶת-רֵעֵהוּ, וְאִישׁ אֶת-קְרֹבוֹ. וַיַּעֲשׂוּ בְנֵי-לֵוִי, כִּדְבַר מֹשֶׁה; וַיִּפֹּל מִן-הָעָם בַּיּוֹם הַהוּא, כִּשְׁלֹשֶׁת אַלְפֵי אִישׁ”
ללא פקפוק וללא מצמוץ העין, הרג איש באחיו כשלושת אלפים אנשים. יכול היה לחנך, להסביר, להעניש, ועוד.. אך בא והרג.

עקב שבר החזון והחלום למען עם נושא דבר אלוהים, נתהווה קשר עמוק יותר, אינטימי יותר בין משה ואלוהים:
“וְדִבֶּר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה פָּנִים אֶל-פָּנִים, כַּאֲשֶׁר יְדַבֵּר אִישׁ אֶל-רֵעֵהוּ”
באמת משה קיים ומילא במלואו את צוואת לוחות הברית הראשונות, קשר עמוק, אישי ואינטימי עם האל.
משה הבין, כנראה, כי התיקון האפשרי לעם כולו, זהו כינון יחסים שלו עצמו עם האלוהות, וכך הפך הוא עצמו למקדש חי ונושם לאלוהות.
תיקון זה חייב יצירת קשר מחודש, עם תנאים חדשים וגלוי חדש של צדדים באלוהות:
“וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה, גַּם אֶת-הַדָּבָר הַזֶּה אֲשֶׁר דִּבַּרְתָּ אֶעֱשֶׂה: כִּי-מָצָאתָ חֵן בְּעֵינַי, וָאֵדָעֲךָ בְּשֵׁם. וַיֹּאמַר: הַרְאֵנִי נָא, אֶת-כְּבֹדֶךָ. וַיֹּאמֶר, אֲנִי אַעֲבִיר כָּל-טוּבִי עַל-פָּנֶיךָ, וְקָרָאתִי בְשֵׁם יְהוָה, לְפָנֶיךָ”
משה ידוע מול האלוהות בשמו האנושי, הפרטי.
אין זה כך בנביא יחזקאל, שם האל מכיר אותו בשם המין האנושי:
“וַיֹּאמֶר, אֵלָי: בֶּן-אָדָם עֲמֹד עַל-רַגְלֶיךָ, וַאֲדַבֵּר אֹתָךְ” (יחזקאל, ב’,א’)

החיבור המחודש, האינטימי והקדוש בין משה לאלוהים, הוליד אפשרות נוספת:
“וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה, פְּסָל-לְךָ שְׁנֵי-לֻחֹת אֲבָנִים כָּרִאשֹׁנִים…. וַיִּכְתֹּב עַל-הַלֻּחֹת, אֵת דִּבְרֵי הַבְּרִית–עֲשֶׂרֶת, הַדְּבָרִים”
משה הוא מפסל הלוחות, הוא הכותב את דברי האל על הלוחות.
כעת לוחות הברית כתובות בתבונה האנושית, באינטרפרטציה האנושית את דברי האל.
כעת הברית כמו שמשה כתב אותה, ניתנת להעברה לעם, לקהילה, לעדה, לקבוצה אנושית.
ויש בברית זו הלכה ומצוות, כמו שמשה הבין מן האלוהות. על הלוחות כתובה דרך ההלכה, דרך הציווי המגיע מחוץ לאדם, מחייב, מאלץ ומכריח לציית.

בתוך לוחות אלו קיים סוד גנוז, עמוק, בין המילים, בין השורות, ניתן לחוש את “קול הדממה הדקה” של האל המבקש את האדם, את הברית האישית, האינטימית בה האדם הופך מקדש נושם וחי לאלוהות כמו שהאל רצה וכיוון לדבר מלכתחילה.
בלוחות הברית השניות יש את הציווי החיצוני, ההלכתי, הניחת על האדם ללא קשר למזגו הפרטי.
וכן גנוז בהם רצונו הראשוני של האל, הקשר האישי, האינטימי, הייחודי עם כל אדם ואדם.
אלה הם לוחות הברית הראשונות שעדיין ממתינות בשקט ובמתינות לאדם שיבוא ויחיה ברית נשכחת זו.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

2 תגובות

  1. צהלי הגב פברואר 27, 2019 בשעה 10:31 am

    אהבתי. כתבת ברור, לא ארוך מידי ומחובר לאדם הפשוט דהיינו, אני. תודה

    • קובי נחושתן הגב פברואר 27, 2019 בשעה 10:45 am

      תודה צולי, חיבוק גדול

השארת תגובה ל-קובי נחושתן

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס