ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » גריד 4 עמודות » פרשת “נשא” – חלק ב’ – פרשת הנזירות

פרשת “נשא” – חלק ב’ – פרשת הנזירות

koby מאי 28, 2017 8:55 am אין תגובות

“וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר. דַּבֵּר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם: אִישׁ אוֹ-אִשָּׁה, כִּי יַפְלִא לִנְדֹּר נֶדֶר נָזִיר-לְהַזִּיר, לַיהוָה” (במדבר ו’, א’-ב’)

1- על פי התורה הנזירות אינה אסורה, אך אינה מומלצת. על האדם להקריב “קורבן חטאת” לאחר סיום תקופת הנזירות עליה התחייב. וזאת כיוון שמנע מעצמו את הטוב והשפע שהאלוהות מעניקה לאדם. האל אינו מעוניין שהאדם יפעל פעולות שעניינן חסימת השפע. כך או כך קיימים סוגים רבים של חסימות והפרעות החוסמים את השפע להגיע לאדם, אז מדוע שהאדם עצמו ייזום לעצמו חסימות נוספת מפני השפע המוצע על ידי האל… ולמרות זאת אין הפרישות והנזירות אסורים, ומעצם העלאת נושא זה, אנו למדים שהנזירות בהחלט רלוונטית ועשויה להיות נתיב טוב ומועיל לאנשים מסוימים.

2- מה יש לדעת לפני הכניסה לתהליך הנזירות?

נזירות כמו שהתורה מראה, קשורה להימנעות מפני גורם שהוא עצמו טבעי לאדם, זמין לו, ועשוי להיות חלק אינטגראלי מחיי היום יום שלו.

3- הכלל – בכל מצב בו קיימת מניעה של צריכה של דבר מה טבעי מן האדם, תהליך זה מייצר תגובות בכל חלקי המערכת הגופנית והנפשית. כגון: הימנעות מאוכל, נזירות המחייבת תהליך של צומות. לתהליך הצום יש השפעה על כלל המערכת בכל המובנים. וכן – יש דרכי נזירות הכוללים בתוכם הימנעות של תהליכי נשימה. לעצירת הנשימה יש השפעה חריפה ועמוקה על כלל המערכת אף יותר מצומות. וכן יש תהליכי נזירות הכוללים בתוכם תהליכי מדיטציה ארוכים בזמן, דבר המשנה את התנועה והיחסים בין הגוף והנפש. גם לפרישות ונזירות מיחסים מיניים יש השלכות אורגניות מרחיקות לכת, עקב השינויים של תהליכים הורמונאליים מן ההדחקה והריחוק מפעילות שהיא במקורה טבעית לאורגניזם. לכל החסכים הנוצרים מתהליך הפרישות, יש השלכות נפשיות עמוקות שאותן יש להכיר ולכן להביאן בחשבון בעת שכנסים לתהליך מסוג זה.

4- לכן – מה שעומד בבסיסה של נזירות נכונה, הינו הבנה אורגנית של תוצאות התהליך הזה על כלל המשק הגופני נפשי, יותר מכך: הידיעה של מה היא התכלית ומה מבקשים להשיג כתוצאה מעצם היוזמה של תהליך מסוג זה על המערכת.

אם אין את ההבנה של תוצאות הנזירות על המבנה האנושי, וכן אם אין ידיעה ברורה על מה מבקשים להשיג כתוצאה מתהליך זה, אזי התוצאות של הנזירות על חייו של האדם עשויות להיות הרסניות ביותר, ולקלקל יותר מאשר לבנות.

5- יש צורך במדריך ומורה המתמחה בדרך זו. דרך זו אינה לרבים אלא ליחידים. היא קשורה בייסורים עקב תוצאות ההימנעות. דבר המביא עימו קשיים רבים המתחילים בקושי פיזי ועוברים לאחר מכן לקשיים נפשיים מסוגים רבים. בסופו של תהליך האדם עובר התמרה למצב ולמקום אחר בתוכו. הקושי והייסורים הם המחיר שיש עליו “לשלם” בכדי לזכות במצב שאין דרך אחרת להשיגו.

6- הנזירות או הפרישות הינם תהליכים המזמנים אפשרויות נסתרות לאדם, אשר דרכן יש אפשרות ל”קיצורי דרך”. להן יש תמיד מחיר שעל האדם לדעת. לפני מה הוא עומד, ובמה זה כרוך. לכן יש צורך במדריך או מורה שכבר עבר או מכיר את הדרך הזו.

7- מזווית אחרת: רוב האנשים חווים בחייהם במצבים שונים, או בצומת מסוימת, את הצורך ואולי את ההכרח ליזום בחייהם שינויים מרחיקי לכת בתזונה או בהרגלי צריכה אחרים (סמים, אלכוהול, דפוסי מחשבה ורגש שליליים המחייבים תשומת לב אחרת ועוד…). בכל פעם שאדם מתנסה בשינויי צריכה או דפוסי מחשבה, הרי הוא מתנסה בתהליך של פרישות ונזירות, והוא חווה סוג של משברים גופניים ונפשיים עקב הרגלים משתנים ועקב תהליכים ביוכימיים, גופניים המשתנים באופן התנועה שלהם. למשברים אלו יש טעם זהה של משמעות תהליך הנזירות והפרישות. כמו במצב בו אדם שהגיע למקום בריאותי המסכן את חייו משנה את כל אורחות חייו למקום נכון יותר. דבר המחייב אותו לעבור כברת דרך של ייסורים לזמן מה. אדם זה לבסוף זוכה בחיים נכונים עם תבונה נוספת מן התהליך שחווה. כך זה בתהליך הנזירות והפרישות אשר האדם נמנע מצריכה של סוגי מזון שונים הגורמים לשינויים מרחיקי לכת במבנה כולו, אך מאפשרים לפתוח לאדם פתח לממדי קיום אחרים גבוהים יותר, עדינים ועמוקים יותר, אשר הגוף מהווה סוג של חיץ ומניעה מן היכולת להגשים את הממד הנוסף בחייו של האדם. ומכאן החשיבות והרלוונטיות של תהליכי הנזירות והפרישות למען השגת התכלית של חיי האדם. כאמור תהליכי נזירות ופרישות מוגבלים בזמן, הם אינם לעד, ואינם אמורים להיהפך לאורח חיים בפני עצמו, אלא רק כתהליך יזום ומוגבל בזמן לשם השגת דבר מה שאינו בנמצא בחיי היום יום.

|להציג את כל הפוסטים של koby


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס