ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » גריד 4 עמודות » פרשת “אמור” – עַיִן תַּחַת עַיִן, שֵׁן תַּחַת שֵׁן

פרשת “אמור” – עַיִן תַּחַת עַיִן, שֵׁן תַּחַת שֵׁן

koby מאי 6, 2017 5:28 pm אין תגובות

“שֶׁבֶר, תַּחַת שֶׁבֶר, עַיִן תַּחַת עַיִן, שֵׁן תַּחַת שֵׁן – כַּאֲשֶׁר יִתֵּן מוּם בָּאָדָם, כֵּן יִנָּתֶן בּוֹ”

כמה מובנים למשפט זה

1- כפשוטו – אדם מקבל עונש זהה לנזק שגרם לחברו.

2- שלא כפשוטו – “פירשו רבותינו שאינו נתינת מום ממש אלא תשלומי ממון שמין אותו כעבד לכך כתיב בו לשון נתינה דבר הנתון מיד ליד” (רש”י). על פי חז”ל, וכך מביא רש”י, אדם שהזיק לחברו יכול להמיר את עונשו בממון, כלומר – לשלם לחברו באופן השונה מן הפגיעה כפיצוי לנזק שגרם.

3- המרה – תהליך ההמרה הינו תהליך יומי, קבוע ורגיל בחיי כל אדם ואדם.
משמעותו: כיצד מחשבה ורגש הופכים לתופעה גופנית, ולחילופין: כיצד מצבים גופניים מייצרים מצב נפשי. תהליך זה ידוע בשם “הקשר הפסיכו סומאטי”.
משמעו התהליך: לפזר את העוצמה של חוויה מסוימת שאין לאדם כלים להכיל או לעבד, לכמה מישורים באדם, ובכך להקל עליו את תהליך ההתמודדות. למשל: אדם שחווה טראומה כלשהי, ואין לו יכולת לעכל את החוויה, אותה החוויה מותמרת לכאבי ראש חזקים או לבעיות עיכול וכו’..

4- החסד – יש חסד בתהליך ההמרה. כיוון שאין לאדם כלים להתמודדות, החוויה או כל דבר רגשי אחר בעל עוצמה, עובר המרה לממד אחר במערכת עד שהאדם יגדל ויתפתח למקום שהוא יכול להתמודד עם עצמו באופן ישיר וגלוי. ותהליך המרה זה הינו ביטוי לחסד.

5- מזווית אחרת: “במידה שבה אדם מודד, בה מודדין לו” (מסכת סוטא א’,ז’). האדם “נשפט” על פי אופן הגישה ותפיסת עולם שדרכה הוא עצמו שופט את עולמו. נניח שאדם מתנהג עם זולתו באופן אכזרי במיוחד.. הוא עצמו מביא דבר דומה על עצמו.. אך ברוב המקרים אין לאדם יכולת להכיל את היחס הזהה של דבר הראוי לו על פי מידותיו שלו. לכן ממתיקים לו את התהליך ופורטים לו את ה”עונש” כדי שיתאפשר לו תהליך למידה ותיקון עצמי, ותהליך זה מחייב זמן.. ולכן במקרים רבים אין קשר בין האופן בו האדם נוהג לבין התוצאות שחוזרות אליו, כי אז לא היה עומד בעוצמה של מה שהיה בא אליו. תהליך ההמרה מביא עימו חסד כלפי האדם בעת היותו בתהליך  ומאפשר לאדם זמן להתפתחות, לשינוי ובניית כלים פנימיים לתקן עצמו.

6- החוק – כל דבר שאדם עושה, מדבר וחושב…. יחזור אליו. תהליך זה מכונה במזרח בפשטות “חוק הקרמה” . על האדם לאמץ חוכמה פשוטה שעניינה תשומת לב למעשיו, ולבחירה מודעת בוויתור על דרכי התנהגות שליליות כגון לשון הרע, עין צרה, קנאה, ועוד… ולבנות בתוכו מידות חיוביות של חסד, אהבה, עין טובה ועוד… כמו שאומר הכתוב “תשובה וּמַעֲשִׂים טוֹבִים, כִּתְרִיס בִּפְנֵי הַפֻּרְעָנוּת” (אבות ד’,י”א)

7- הדינאמיקה – ברוב המקרים לא דנים את האדם במידה המדויקת כפי מעשיו, מפני שברוב המקרים אין לאדם יכולת להתמודד עם עצמו ועם המשמעות של מעשיו… ולכן תהליך “המראה והשיקוף ” בא לו לאדם בגיל מבוגר יותר או בזמנים אחרים בחייו, כאשר יהיה מוכן להתמודדות עם עצמו ועם מעלליו.
תהליך זה כרוך בכאב ובסבל… ולסבל יש משמעות ותוכן, הוא מכוון להעיר את ליבו של האדם להתבוננות על עצמו על מעשיו, כדי להשתנות למקום נכון ומתוקן יותר. כמו כן ברוב המקרים תופעות הסבל מתבטאות דרך מחלות גופניות שאף הן המרה של מצבים מחשבתיים ורגשיים לתוך מחלה גופנית. הסבל הכרוך במחלה הינו על מנת להסב את תשומת הלב של האדם להתבוננות ולתיקון, כאשר החסד שיש בתהליך ההמרה הינו בכך שהמודעותו ונפשו של האדם נותרים ללא פגע, וגופו חולה, וכך נותרים  לו הכלים לעבודה העצמית.

חסד עין תחת עין שן תחת שן

|להציג את כל הפוסטים של koby


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס