ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » גריד 4 עמודות » פרשת “קדושים” – עשייה נכונה ועשייה שאינה נכונה

פרשת “קדושים” – עשייה נכונה ועשייה שאינה נכונה

koby אפריל 29, 2017 9:19 pm אין תגובות

 

“דרש רבי שמלאי, תרי”ג מצוות נאמרו למשה בסיני;
בא דוד והעמידן על אחת עשרה, שנאמר: “ה’, מי יגור באוהלך… הולך תמים ופועל צדק”.
בא ישעיהו והעמידן על שש, שנאמר “הולך צדקות ודובר מישרים…”
בא מיכה והעמידן על שלוש, שנאמר “ומה ה’ דורש ממך, כי אם עשות משפט ואהבת חסד והצנע לכת עם אלוקיך”.
בא חבקוק והעמידן על אחת: “וצדיק באמונתו יחיה“. (מסכת מכות כג)

חבקוק הנביא מעמיד את התורה כולה על נקודה אחת בלבד והיא הנקודה האמונית. לפי חבקוק הכול נובע מנקודה זו, האמונה היא נקודת המרכז והיא המקום העיקרי בנפש האדם, מנקודה זו נובע כל השאר. אם יש אותה, יש חיים, ואם אין אותה, מה נותר?. כיצד חבקוק התפתח למדרגה זו? ומהיכן נביעה אמונית זו נפתחה לו?

הינה תמצית הביוגרפיה שלו: “וַיֹּאמֶר, לַמּוֹעֵד הַזֶּה כָּעֵת חַיָּה, אתי (אַתְּ), חֹבֶקֶת בֵּן; וַתֹּאמֶר, אַל-אֲדֹנִי אִישׁ הָאֱלֹהִים–אַל-תְּכַזֵּב, בְּשִׁפְחָתֶךָ. וַתַּהַר הָאִשָּׁה, וַתֵּלֶד בֵּן, לַמּוֹעֵד הַזֶּה כָּעֵת חַיָּה, אֲשֶׁר-דִּבֶּר אֵלֶיהָ אֱלִישָׁע. וַיִּגְדַּל, הַיָּלֶד; וַיְהִי הַיּוֹם, וַיֵּצֵא אֶל-אָבִיו אֶל-הַקֹּצְרִים. וַיֹּאמֶר אֶל-אָבִיו, רֹאשִׁי רֹאשִׁי; וַיֹּאמֶר, אֶל-הַנַּעַר, שָׂאֵהוּ, אֶל-אִמּוֹ. וַיִּשָּׂאֵהוּ–וַיְבִיאֵהוּ, אֶל-אִמּוֹ; וַיֵּשֶׁב עַל-בִּרְכֶּיהָ עַד-הַצָּהֳרַיִם, וַיָּמֹת”

חבקוק הוא בנה של השונמית, אישה עשירה וללא בן שתרמה לאלישע הנביא מקום להתגורר בו. והוא בכוח התפילה ברך אותה בבן. אך אותו הבן חלש היה, ומת בגיל ילדות.

ותָּבֹא אֶל-אִישׁ הָאֱלֹהִים, אֶל-הָהָר, וַתַּחֲזֵק, בְּרַגְלָיו; וַיִּגַּשׁ גֵּיחֲזִי לְהָדְפָהּ, וַיֹּאמֶר אִישׁ הָאֱלֹהִים הַרְפֵּה-לָהּ כִּי-נַפְשָׁהּ מָרָה-לָהּ, וַיהוָה הֶעְלִים מִמֶּנִּי, וְלֹא הִגִּיד לִי”
השומנית ונפשה המרה לה עמוק, נוהגת ללא מוסכמות ומגיעה עד לאלישע הנביא, וברצונה להושיע את בנה המת.
ואלישע אינו נותר אדיש:
“ַיָּבֹא אֱלִישָׁע, הַבָּיְתָה; וְהִנֵּה הַנַּעַר מֵת, מֻשְׁכָּב עַל-מִטָּתוֹ. וַיָּבֹא, וַיִּסְגֹּר הַדֶּלֶת בְּעַד שְׁנֵיהֶם; וַיִּתְפַּלֵּל, אֶל-יְהוָה. וַיַּעַל וַיִּשְׁכַּב עַל-הַיֶּלֶד, וַיָּשֶׂם פִּיו עַל-פִּיו וְעֵינָיו עַל-עֵינָיו וְכַפָּיו עַל-כַּפָּו, וַיִּגְהַר, עָלָיו; וַיָּחָם, בְּשַׂר הַיָּלֶד. וַיָּשָׁב וַיֵּלֶךְ בַּבַּיִת, אַחַת הֵנָּה וְאַחַת הֵנָּה, וַיַּעַל, וַיִּגְהַר עָלָיו; וַיְזוֹרֵר הַנַּעַר עַד-שֶׁבַע פְּעָמִים, וַיִּפְקַח הַנַּעַר אֶת-עֵינָיו. וַיִּקְרָא אֶל-גֵּיחֲזִי, וַיֹּאמֶר קְרָא אֶל-הַשֻּׁנַמִּית הַזֹּאת, וַיִּקְרָאֶהָ, וַתָּבֹא אֵלָיו; וַיֹּאמֶר, שְׂאִי בְנֵךְ. וַתָּבֹא וַתִּפֹּל עַל-רַגְלָיו, וַתִּשְׁתַּחוּ אָרְצָה; וַתִּשָּׂא אֶת-בְּנָהּ, וַתֵּצֵא” (מלכים ב’, ד’)

לכן הילד קיבל את שמו חבקוק, על שנחבק פעמיים, הראשון מאימו השונמית,  ועל חיבוק השני שהפיח בו נשמה, והחזיר אותו מן המתים.

חבקוק מת וקם לתחייה. על אלישע המקים אותו לתחייה נאמר “כל הניסים שעשה אלישע, בתפילה עשהם” (מגילה כ”ז)

לכן חיותו של חבקוק נובעת מן הידיעה של מוות וחיים, לאחר שקם מן המיתה, קם עם ידיעה אמונית שממנה נובעת החיות שלו, ממנה הוא יכול לומר ש”צדיק באמונתו יחיה”. המוות והתחייה הביאו איתם פרספקטיבה חדשה על החיים, מאין הם נובעים, ממי הם מגיעים, מהי תכליתם, מי הוא האדם, מהו מקומו במכלול העצום של העולם, לשם מה האדם פה ומה עליו לעשות. כל נושאים הללו מבוררים לחלוטין לאדם החוזר מן המתים. יש בו ידיעה מוצקה, שלא ניתן להסיט אותו ממנו ואין  אפשרות ששכנועים, וויכוחים והוכחות יועילו. אדם זה הוא אילן איתן בידיעה. באדם מסוג זה כל הפרטים מצטרפים לשלם, אין בו חלוקה ואין שניות, הכול אחד. לכן חבקוק מאמונתו חי. ומתוך אמונה זו הוא מקיים את התרי”ג כולו.
אמונתו של חבקוק, הינה תוצר של התנסות, ומתוך זאת התנסות המוות,  באה ידיעה והבנה שלא הייתה בקרבו קודם. המדרש קורא לידיעה זו “אמונה”.

כל עשייה שאדם עושה נובעת ממקום הידיעה שלו, את מה שלא יודע איך יעשה? ואם יעשה מתוך אי ידיעה, מתוך צו חיצוני המאלץ אותו על כורחו, אין הרבה ערך לעשייה שלו.  דבר זה נכון לכל עשייה באשר היא ללא קשר אם היא קשורה לדת ואמונה, והיא נכונה בכל תחומי הקיום.

האדם עושה עשייה נכונה, נבונה, אמיתית, יעילה, פורייה, אם העשייה שלו נובעת מידיעה מוצקה לגבי שאלות יסוד: מדוע הוא עושה, לשם מה הוא עושה, מה הוא מעוניין להרוויח בעשייה, מי מעורב בעשייה חוץ ממנו, ועוד… כאשר נקודות אלו יושבות עמוק בליבו של האדם לאחר שבוררו היטב, העשייה הנובעת ממקום זה, הינה עשייה פורייה ונוטעת שורש.

לכן נאמר בפרשה י”ט פעמים “אֲנִי יְהוָה“. ברוב המקומות שנאמר על מה האדם מצווה, מסתיים המאמר ב”אֲנִי יְהוָה“. כמו ובא לומר – כשאתה עושה את מה שאתה עושה, עליך לדעת אותי קודם. ואז העשייה שלך נכונה ולא עיוורת, לא סתמית ולא מכאנית. אלא עשייה פורייה ונכונה.
הפרשה מכוונת לידיעת האל יותר מאשר לעשייה. שכן מעצם ידיעת האל נובע כל השאר.

אלישה הנביא חבקוק ידיעה צדיק באמונתו יחיה

|להציג את כל הפוסטים של koby


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס