פרשת “וישלח” – מקורותיהם של מקובלי הלילה
אף על פי שמצווה ללמוד ביום ובלילה, אין אדם למד רוב חכמתו אלא בלילה; לפיכך מי שרצה לזכות בכתר התורה,
פרשת “ויצא” – על דרך הלימוד ע”פ פרד”ס
לימוד דרך שיטת פרד”ס (פשט, רמז, דרש, סוד) 1- פשט – מהי המשמעות המיידית והברורה של פשוטו של מקרא
פרשת “תולדות” – הביוגרפיה של מידת הדין
על מידת הדין כשפגשה את עצמה יצחק מכונה “גלגל הדין”. המידה במידות האל המכונה “מידת הדין”, מתגלמת ובאה לידי
פרשת “חיי שרה” – חיי שעה, חיי עולם.
“וַיִּהְיוּ חַיֵּי שָׂרָה, מֵאָה שָׁנָה וְעֶשְׂרִים שָׁנָה וְשֶׁבַע שָׁנִים–שְׁנֵי, חַיֵּי שָׂרָה” (בראשית כ”ג,א’) רוב הפרשנים מבינים את עניין “שני חיי
פרשת “וירא” -מפגש אדם מלאך
“אין לך עשב ועשב מלמטה שאין ממונה עליו מלמעלה, ושומר אותו, ומכה אותו, ואומר לו גדל“. (זהר) “אמר רבי
פרשת לך לך – המהפכה השקטה, ועל הציווי הבסיסי לחדש
“אֵלֶּה, תּוֹלְדֹת שֵׁם–שֵׁם בֶּן-מְאַת שָׁנָה, וַיּוֹלֶד אֶת-אַרְפַּכְשָׁד: שְׁנָתַיִם, אַחַר הַמַּבּוּל. וַיְחִי-שֵׁם, אַחֲרֵי הוֹלִידוֹ אֶת-אַרְפַּכְשָׁד, חֲמֵשׁ מֵאוֹת, שָׁנָה; וַיּוֹלֶד בָּנִים, וּבָנוֹת.
דרוש על פרשת “נח”
“וַיֹּאמֶר יְהוָה לְנֹחַ, בֹּא-אַתָּה וְכָל-בֵּיתְךָ אֶל-הַתֵּבָה” “תיבה” הינה שם אחר ל”מילה”. סיפור תיבת נח מעביר את העולם ואת האנושות מעולם
פרשת “בראשית” – דרכה של התגשמות התודעה באדם.
1- תחילת הפרשה היא במילים “בראשית ברא”. מילים אלו אינן מתכוונות לראשית העולם, (כמו ולא היה עולם ויצא עולם יש