ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » הומאופתיה » טור רביעי. סיקור היסטורי: אברשניים ericales

טור רביעי. סיקור היסטורי: אברשניים ericales

koby נובמבר 30, 2014 5:25 pm אין תגובות

המאה השביעית של האלף הרביעי 160 – 60 לפה”ס

בישראל ממלכת החשמונאים מתבססת, אך עם מלחמות בלתי פוסקות שגובות את חייהם של כל שושלת בני החשמונאים, ואף אל היותם מוכשרים וגיבורים, אין הדבר עומד להם, והם נהרגים בקרבות או בסכסוכים פנימיים. (סיפורי גבורתם של בני מתתיהו הכהן מסתכמים בספריו של יוסף בן מתתיהו, שהיה מצביא בגליל, וכתב ספרי היסטוריה מפורטים על התקופה ב”מלחמות המקבים” הוא פורט את קורותים של החשמונאים) כוחם של שושלת החשמונאים דועכת לאיטה, ולבסוף הורדוס המלך שאף הוא שייך לסוף מאה זו, לוקח את השלטון על יהודה בכוח ועורמה, משלום ציון שהיא נזר לחשמונאים.

מהלך זהה של יוזמה, כוח, חזון, והשראה, רואים גם בדעיכת האימפריה ההלניסטית יוונית, שבמאה זו הם מאבדים את כוחם לטובת האימפריה הרומית. האימפריה היוונית שהביאה יצירה עצומה לעולם וכיבושי שטחים גאוגרפיים מדהימים ( נטייה חד פסיגית של הדגניים, עליהם ייחוד מאמר בפני עצמו) מאבדת את כוחה, אין להישגיה כוח עמידות על מול האירגון המשובח של הצבא הרומי. וכן היוונים אינם מסוגלים להראות את אותה הפוטנטיות שהייתה להם בעבר, והם נכנעים לרומא.
במאה זו האימפריה הרומית משגשגת בכוחה האכזרי והמאורגן היטב, כדי להפוך את רומא לבירת העולם. דמותו של מלך נהפכת ונחשבת לדמותו של אל, ונערצת ככזאת. בתקופת הרומאים – בתוך רומא יש מהלך תרבותי של הישגים מועטים ביחס ליוון , ובולט מאוד הניוון ההדרגתי של מין חולני, עם היסטוריית מחלות רבות (לפי ההומאופתיה רומא “תרמה” רבות למיאזמה הסיכוטית, עקב המין המטורף ואורגיות המוניות שהעבירו לאנושות את המיאזמה הקשורה למחלות מין)

במזרח – “דרך המשי” שנסללה על ידי הסינים למטרות מיסחר עם המערב ואסיה, פורחת ומשגשגת. הקיסר וו – wu משושלת האן מחליט כי הגיע השעה ל”הפתח” לעולם דרך מסחר. סין הייתה עד עליו סגורה ומסוגרת ולא היה רשות לאף אינטראקציה עם שאר העולם (מוצאה של סין הינה מו הטור השני, ומעצמה זו עברה בין הטורים כברת דרך מעניינת וטרנספורמטיבית, וכאן יש עוד מהלך של שינוי שמתבטא דרך האברשניים ericales באופן והתזמון בו הם נפתחים. אופן התפתחותם מקביל לתמות של ה ericales שיוסברו בהמשך) כמו כן יש בסין במאה זו את התחלת השימוש בנייר ובספרים הכתובים על נייר על ידי צאי לון שפיתח את השיטה הראשונה לייצור נייר, דבר ששינה את כל דרכי העברת ושמירת אינפורמציה.
(בטור רביעי מתרחש מהפך של שמירת ידע, שימור ידע, איבוד ידע מאופן העברה אינטואיטיבי לאופן העברה לוגי קוגניטיבי – וזה מהפך במבנה האנושי בכלים הפנימיים של מה פעיל ומה רדום בנפש האדם)

מאה זו מתאפיינת על ידי האברשניים – ericales – קבוצה שממוקמת השורה שמינית – שורת הבגרות והצורך להוכיח אינדיוודואליות, עצמאות, יכולות של אדם בשל ואחראי, המסוגל לעשות למען עצמו ולמען משפחתו. (גם הדלועיים נמצאים בשורה זו, ההבדל ביניהם, שבדלועיים יש צורך לניהול שפע או הגירת שפע, ואילו באברשניים יש צורך לקום אקטיבית ולעשות למען המשפחה וגם ולען ה”עצמי”, וזו נקודה חשובה באבולוציה שכן כאן יש התחלה של צורך לגיבוש זהות שאינה תלויה בתמיכה המשפחתית או הסביבתית)
באברשניים יש צורך גדול לעשות להוכיח את עצמם בתוצאות, אך מיקומם בטור רביעי הופך את העשייה שלהם לשמורה בתוצאותיה לטובת הרווחה המשפחתית. כך שמקומם שאדם נפרד שפועל ומשיג למען התפתחותו האישית, נפגע ופוגע האזורים בגוף שמשקפים עשייה לא פרוגרסיבית. איברי הרבייה – שדיים – פרוסטטה- ואיברי שתן, מתאפיינים בזיקה הנפשית שלהם, לעשייה בעולם במטרה להראות את הכוח הזכרי ואו הנקבי בכוחו ובפוריותו, כאשר פוריותו באה לידי ביטוי בעשייה בעולם שמראה את הזכריות הזו, כגון כיבוש, שליטה, האדרת האני של האדם, דבר שמתבטא בתרבויות יוון ורומא. Chimaphila arbutus uva ursi מתאפיינים בפגיעה באיברי המין השתן ורבייה, דבר שמאפיין את זכריותה של רומא ואת בעיות המין שהם גרמו לעצמם. וכן את הצורך לכיבוש בהיקפים עולמיים, עם דיכוי של לאומים אחרים. (דבר המתבטא בפתולוגית ניוון של הפרוסטטה אצל chimaphila )
כמו כן ב kalmia וב ledum וב ruodendron- יש בעיות של פגיעת פרקים, עצבים, ולב. דבר שמשקף את הרגישות הרבה ואת הפגיעות – וכן את הצורך לתנועה. דבר שמתבטא במגמת של ההתפשטות של המעצמות, כגון סין פתיחותה המחודשת לעולם, שעושה זאת בזהירות רבה, כאחת החוששת על עצמה. וכן על התפשטותה של רומא כאשר ה”לב” הינו הבירה היא רומא.
ב ericales יש אם כן תמות של זכריות ורצון להוכחה כלפי הבית והלאום (chimaphila) וכן עשייה חזקה עם רגישות שמה האדם יפגע בעת היותו עושה (rhodendron kalmia)

chimaphila uva ursi kalmia

|להציג את כל הפוסטים של koby


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס