ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » ייסורי איוב » איוב כו, סיכום איוב את חייו לפני מותו, טרם הייסורים (פרק כט)

איוב כו, סיכום איוב את חייו לפני מותו, טרם הייסורים (פרק כט)

קובי נחושתן אפריל 22, 2024 12:33 pm אין תגובות

“וַיֹּסֶף אִיּוֹב שְׂאֵת מְשָׁלוֹ וַיֹּאמַר” המשך המשל של דברים שאינם כפשוטם.

א- שפע אלוהים על איוב:

“מִי-יִתְּנֵנִי כְיַרְחֵי-קֶדֶם כִּימֵי אֱלוֹהַּ יִשְׁמְרֵנִי
בְּהִלּוֹ נֵרוֹ עֲלֵי רֹאשִׁי לְאוֹרוֹ אֵלֶךְ חֹשֶׁךְ
כַּאֲשֶׁר הָיִיתִי בִּימֵי חָרְפִּי בְּסוֹד אֱלוֹהַּ עֲלֵי אָהֳלִי
בְּעוֹד שַׁדַּי עִמָּדִי סְבִיבוֹתַי נְעָרָי”

איוב נולד בראשיתו, מילדותו, דרך נעוריו עד לבגרותו להשגחת אלוהים מיוחדת.
האל איתו בכל דרכיו, הוא זוכה לגילוי סודות, להסרת מכשולים מדרכו, לביטחון של האלוהים העומד לצידו.
איוב הולך בדרכו מוגן, מורם, בטוח בעוצמתו, בחוסנו וכוח מילותיו.
אין באיוב קצה של ספק על מקור השפע שחל עליו, הוא יודע ומכיר את אלוהיו.
אין בנוכחותו של איוב אפשרות לטעות על כוחו ומקורותיו של עוצמתו, הניתן לו ונובע ישירות מן האלוהות.

ב- תוצאות השפע האלוהי על חיי איוב ומעמדו החברתי:
לכריזמה מיוחדת זו יש אדוות חברתיות.

“בְּצֵאתִי שַׁעַר עֲלֵי-קָרֶת בָּרְחוֹב אָכִין מוֹשָׁבִי
רָאוּנִי נְעָרִים וְנֶחְבָּאוּ וִישִׁישִׁים קָמוּ עָמָדוּ
שָׂרִים עָצְרוּ בְמִלִּים וְכַף יָשִׂימוּ לְפִיהֶם
קוֹל-נְגִידִים נֶחְבָּאוּ וּלְשׁוֹנָם לְחִכָּם דָּבֵקָה”
מעמדו של איוב מוחלט, מורם מעם, ללא תחרות או קריאת תיגר.

ג- הסיבות לשפע הממשיך על איוב מתבססות על איכויות הצדק שאחז בהן:
איוב, איש אמת ויושרה היה, איש החסד הצדק.
את אשר ידע מאלוהים לא חסך מבני ביתו וקהילתו.
אין הוא שומר לעצמו את שיש לו. את אשר קיבל מעת האל, מסר בחפץ לב לכל דורש.
הוא מהווה מגדלור של נדיבות, אהבת זולת, הבנת מצוקת החסך של האחר.
בנוכחות איוב – צדק נכון, משפט חסד לזקוק ולנצרך.

“כִּי-אֲמַלֵּט עָנִי מְשַׁוֵּעַ וְיָתוֹם וְלֹא-עֹזֵר לוֹ
בִּרְכַּת אֹבֵד עָלַי תָּבֹא וְלֵב אַלְמָנָה אַרְנִן
צֶדֶק לָבַשְׁתִּי וַיִּלְבָּשֵׁנִי כִּמְעִיל וְצָנִיף מִשְׁפָּטִי
עֵינַיִם הָיִיתִי לַעִוֵּר וְרַגְלַיִם לַפִּסֵּחַ אָנִי
אָב אָנֹכִי לָאֶבְיוֹנִים וְרִב לֹא-יָדַעְתִּי אֶחְקְרֵהוּ”

ד- איוב מורה הדרך, המנחה והמנהיג.
ההדרכות והעצות, ההנחיות והוראות הדרך של איוב – פותחות לשומע דרך שתוצאותיה באות ומתגשמות:

“לִי-שָׁמְעוּ וְיִחֵלּוּ וְיִדְּמוּ לְמוֹ עֲצָתִי
אַחֲרֵי דְבָרִי לֹא יִשְׁנוּ וְעָלֵימוֹ תִּטֹּף מִלָּתִי
וְיִחֲלוּ כַמָּטָר לִי וּפִיהֶם פָּעֲרוּ לְמַלְקוֹשׁ
אֶשְׂחַק אֲלֵהֶם לֹא יַאֲמִינוּ וְאוֹר פָּנַי לֹא יַפִּילוּן
אֶבְחַר דַּרְכָּם וְאֵשֵׁב רֹאשׁ וְאֶשְׁכּוֹן כְּמֶלֶךְ בַּגְּדוּד”

בימי נעוריו ובחרותו איוב הוא איש הראוי לשפע האלוהי.
אותו השפע וברכת האל אינן מבלבלות את דעתו, אין בליבו את גאוות העיוור, את יהירות וזחיחות האדם שהעלה בליבו כי שפע זה זכותו שלו הוא.
נותרה באיוב הענווה של ידיעת מקומו מול המקור ממנו באה עליו הברכה.
תומתו ויושרת ליבו ללא רבב, על אף המעמד הרם וכוח המילה שהיה לו בידיו.
אנשים נוטים להיסחף, להתמכר ולהאמין למעמדם, לעושרם, לכוח הציבורי, ליכולת ההשפעה.
אין איוב כך, מן הרחם בא, לעולם יצא, ונותר כפי שהוא במערומיו, על אף בגדי הזהב והעושר אותם לבש.

ה- היכן אם כן המשל שבדברים, המעידים כי הדברים אינם כפשוטם:
על שנוי תפיסת משמעות החוויה בתוכן שלה עקב הזמן החולף ומאורעות הטלטלה של תנועת החיים.
אותה החוויה שאיוב מציג בפרק זה בערגה וגעגוע עמוק, בזמן נעוריו אותה החוויה הייתה שונה.
חווית ההווה של איוב בעת היה שפע האל עליו, היה בחרדה סיזיפית עם אפשרות לנטיות אובססיביות.
“וַיְהִי כִּי הִקִּיפוּ יְמֵי הַמִּשְׁתֶּה וַיִּשְׁלַח אִיּוֹב וַיְקַדְּשֵׁם וְהִשְׁכִּים בַּבֹּקֶר וְהֶעֱלָה עֹלוֹת מִסְפַּר כֻּלָּם כִּי אָמַר אִיּוֹב אוּלַי חָטְאוּ בָנַי וּבֵרְכוּ אֱלֹהִים בִּלְבָבָם כָּכָה יַעֲשֶׂה אִיּוֹב כָּל הַיָּמִים” (איוב א-ה)
האיש חי בחרדת אין קץ.
המשל אם כן, בא להצביע על הבדלי המשמעויות שאדם מקנה למה שחווה עקב תעתועי הזמן החולף.
עקב שינוי הפרספקטיבה מניסיון החיים.
עקב ידיעת הכאב והמצוקה היוצרים שינוי מעמיק בכל מבנה אישיותו של האדם.

ו- בעת היה בשפע, ידע חרדה.
בעת היה במצוקה, ידע להעריך נכונה את אשר היה.
בעת נולד למציאות נתונה ושאולה – היה מחוסר בכלים לדעת את מקורה, איכותה, ומבוקשה.
בעת התערערה אותה המציאות לה נולד – נותר בשיברון הכלים ללא יכולת התייחסות למה שקרה.
בעת נעוריו כשגילה כוחותיו, היה ניזון ונע מכוחות לא שלו וללא שאלה.
כעת ללא אותה השראה – נותרה בו רק אותה השאלה.
אותה השאלה עדיין עומדת פתוחה וממתינה, מזמינה את מבוקשה, נותרת ביציבותה, שקטה ומכונסת בייסורים ללא מענה ותשובה.
בעבר גם עם ידע איוב אלוהיו – לא העריך נכון צעדיו.
בנעוריו גם כי ינק כוחותיו ממקורותיו – לא הכיר בשם את פתח דלתותיו.
בבחרותו גם כי זכה לכבוד ללא גבולות – לא הכיר את שדי “שאמר לעולמו די” (כלי יקר שמות ו-ג)

ז- מכאן הייסורים.
מכאן שבירת הכלים.
מכאן התמתחות הפנים,
ומכאן המיתה של מה שהיה למקום חדש עדיין לא נודע.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס