ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » ייסורי איוב » איוב יח, לידתו של השקר (פרק כ)

איוב יח, לידתו של השקר (פרק כ)

קובי נחושתן מרץ 25, 2024 5:13 pm אין תגובות

“לָכֵן שְׂעִפַּי יְשִׁיבוּנִי וּבַעֲבוּר חוּשִׁי בִי
מוּסַר כְּלִמָּתִי אֶשְׁמָע וְרוּחַ מִבִּינָתִי יַעֲנֵנִי”
צופר הנעמתי איננו נותר אדיש למצבו ולדבריו של איוב. דברי איוב עליו קשים היו:
“אָמְנָם כִּי אַתֶּם-עָם וְעִמָּכֶם תָּמוּת חָכְמָה” (יב-ב)
דברי איוב מערערים את יציבותו ועמדתו של צופר, כאשר הוא עובר בחינה של דרכו, התבוננות חוזרת על דבריו ועל צדקת דרכו: מוּסַר כְּלִמָּתִי אֶשְׁמָע.

תמצית תפיסתו של צופר:
א- האדם הינו המובחר שבנבראים עקב יכולת הדיבור שיש בו.
ב- יכולת הדיבור והשימוש בלשון ובשפה, כוחה מעת האלוהים.
ג- בצלמו של האל, זהו כוח הדיבור שיש באדם שמסוגל לברוא מציאות כפי שברא האלוהים.
ד- יכולת הדיבור בעלת עוצמה כה גדולה, לכן תיתכן האפשרות לבנות כפי שלהרוס.
ה– רוח ממללא – כוח הדיבור שבאדם זהו “וַיִּפַּ֥ח בְּאַפָּ֖יו נִשְׁמַ֣ת חַיִּ֑ים וַֽיְהִ֥י הָֽאָדָ֖ם לְנֶ֥פֶשׁ חַיָּֽה” (בראשית ב-ז)
ו- ההרס המיידי מכוח דיבור שאינו נכון – זהו ההרס של המדבר עצמו.
ז– העיקרון המכתיב הרס או כוח הבורא מיכולת הדיבור, זוהי השאלה מאיזה ממד האדם מדבר.
ח- אחד בפה ואחד בלב, זהו לידתו של כל השקר שיש בעולם.
פיו וליבו שווים – משם נובע כוחו הבורא של כוח יכולת הדיבור שיש באדם.
ט- התרבות האנושית בנויה על הלשון והשפה המייצרת מושגים עליהם נשענים יסודות התרבות.
י- שימוש קלוקל בכוח הדיבור כך שפיו שליבו אינם שווים, משם נובע עיקר סיבת הסבל האנושי.
מדוע? כיוון שבלב האדם שוכן רסיס אלוהים שתוכו גנוז קו החיים של האדם, הדיבור זהו הכוח המוציא אותו להגשמה, לכן דיבור שאיננו מדויק ללב – יוצר חיים החורגים מן הקו והסיבה של היותו של האדם בעולמו, ומכאן הסבל.
ככל שאדם רחוק מליבו, כך מידת הייסורים הצפויה לו.

מייד לאחר שצופר עוצר להתבונן על עצמו ועל דרכו, הוא יוצא למתקפה חזיתית מול איוב המאיים על גישתו, עליה בנויה דמותו.

א- “הֲזֹאת יָדַעְתָּ מִנִּי-עַד מִנִּי שִׂים אָדָם עֲלֵי-אָרֶץ”
אמר צופר:
האמת אותה על פיה אני חי, שורשית כפי מידת הזמן שיש בעולם אדם.

ב- “כִּי רִנְנַת רְשָׁעִים מִקָּרוֹב וְשִׂמְחַת חָנֵף עֲדֵי-רָגַע”
אמר צופר:
אותם החורגים מליבם (הרשעים) שימחת יום לא לילה להם. מציאותם קצרה, זמנית, ללא שורש. הם חיים על זמן שאול, על עקרונות חולפים..

ג- “אִם-יַעֲלֶה לַשָּׁמַיִם שִׂיאוֹ וְרֹאשׁוֹ לָעָב יַגִּיעַ
כְּגֶלְלוֹ לָנֶצַח יֹאבֵד רֹאָיו יֹאמְרוּ אַיּוֹ
כַּחֲלוֹם יָעוּף וְלֹא יִמְצָאֻהוּ וְיֻדַּד כְּחֶזְיוֹן לָיְלָה”
אמר צופר:
אדם מן הסוג השקרי (שפיו שליבו אינם שווים) דומה לעננה שכעת כאן אך לרגע קט ונעלמה.
זהו אדם המבוסס על מציאות חלום.
מי שיבחן את אופי חייו, כאשר הסיר מבטו והחזיר מבטו – והוא הלך ונעלם, לא שב ואין לזכרו נצח.

ד- “בָּנָיו יְרַצּוּ דַלִּים וְיָדָיו תָּשֵׁבְנָה אוֹנוֹ”
אמר צופר:
התולדות של אדם מסוג זה, רעים וגרועים, ילדיו יהפכו למשרתי הדלים מדעת, הנקלים וריקים ומרי הנפש של החברה, הם אנשי השוליים.
לאונם אין המשך ולא שורש, בהם נסתיימה השושלת של אותו אדם (שפיו שליבו אינם שווים)

וכך ממשיך צופר לפרט רבות ועמוקות של מעלליו של דובר השקרים.
הוא מסיים את דבריו בזאת:

ה- “זֶה חֵלֶק-אָדָם רָשָׁע מֵאֱלֹהִים וְנַחֲלַת אִמְרוֹ מֵאֵל”
אמר צופר:
אם פגשת אדם סובל, זהו סימן כי שיקר את ליבו וסטה מדרכו, והלך בדרכי מעלליו שיצרו בעולם את העיוות והשקר…
ייסוריו של אותו “רשע מאלוהים”, מאלוהים הם, על דבר היותו חורג מתכליתו אשר בליבו.
כאשר בחנתי עצמי מול איוב ידידי, אין ספק בליבי כי “רשע מאלוהים” היה.
כאשר סירב לראות את השקר בו חי.
כאשר בגד בנשמת כל חי.
כאשר סטה ודיבר סרק ללא תנאי.
כאשר תולדותיו נמקו – עקב מילותיו.
כאשר בשרו מעיד עליו את רשעתו מאלוהיו.
כאשר התבצר בחוזקה בסירובו לבחינת דרכו,
אותה אני עצרתי ובחנתי, על עצמי בדקתי וידעתי.

אכן – קשים דברי צופר.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס