ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » ייסורי איוב » איוב י – תשובת איוב לבלדד, והקובלנה שלו מול האלוהות (פרקים ט-י)

איוב י – תשובת איוב לבלדד, והקובלנה שלו מול האלוהות (פרקים ט-י)

קובי נחושתן מרץ 16, 2024 4:44 pm אין תגובות

א- “אָמְנָם יָדַעְתִּי כִי-כֵן וּמַה-יִּצְדַּק אֱנוֹשׁ עִם-אֵל, אִם-יַחְפֹּץ לָרִיב עִמּוֹ לֹא-יַעֲנֶנּוּ אַחַת מִנִּי-אָלֶף”
איוב מסכים עם דברי בלדד ועם גישתו ותיאורו את המציאות.

ב- “עֹשֶׂה גְדֹלוֹת עַד-אֵין חֵקֶר וְנִפְלָאוֹת עַד-אֵין מִסְפָּר, הֵן יַעֲבֹר עָלַי וְלֹא אֶרְאֶה וְיַחֲלֹף וְלֹא-אָבִין לוֹ”
העולם הגדול. השלם המכליל חלקיו, הוא כזה שאף איוב מהווה חלק בפסיפס העולמי, כך שאם יפנה אליו נשמת העולם המכליל בתוכו את כלל חלקיו ומחייה אותם, אין לאיוב שפה וכלים לדעת ולהבין את שפתו, את דיבורו ואופן התייחסותו של נשמת העולם.
איוב כחלקיק מן השלם לא יוכל לעמוד מול השלם ולדבר עימו.
ובכך הוא מסכים עם דברי בלדד, שלא ניתן להימלט מן השלם של תנועת העולם, כיוון שאין בשלם חריגות, כשם שאין בגוף האדם איבר מיותר, כך בעולם אין יסוד או פריט מיותר, ולכן אין נמלט מן האל הבורא והמחייה.

ג- “אִם-קָרָאתִי וַיַּעֲנֵנִי לֹא-אַאֲמִין כִּי-יַאֲזִין קוֹלִי”
אמר איוב:
וכאן בדיוק טענתי, מכיוון שלא ניתן לדבר עימו, עקב מקומי שלי מול מקומו של הבורא, מכאן באה זעקתי, מכאן חוסר האונים שלי..
גם אם אבקש – כיצד אענה? שהרי שפתו של השלם אינו שפתי.. כיצד תבוא טענתי מולו? שדברי ודבריו אינם נפגשים.

ד- “אִם-אֶצְדָּק פִּי יַרְשִׁיעֵנִי תָּם-אָנִי וַיַּעְקְשֵׁנִי, תָּם-אָנִי לֹא-אֵדַע נַפְשִׁי אֶמְאַס חַיָּי, אַחַת הִיא עַל-כֵּן אָמַרְתִּי תָּם וְרָשָׁע הוּא מְכַלֶּה”
אמר איוב:
יודע כי תם אני, וכאן מתוך הגישה של בלדד נובע הקושי המרכזי והקובלנה המרכזית שיש לי אל מול האל הבורא..
כחלקיק זעיר שאינו נחשב, לא רואים אותי ולא שומעים את זעקתי, ואין לי למי לפנות את מצוקתי, כיוון שהוא המכליל את כלל הפרטים המרכיבים בריאה, אינו יכול לעסוק בזוטות כמותי.. עַל-כֵּן אָמַרְתִּי תָּם וְרָשָׁע הוּא מְכַלֶּה.

מכאן איוב בה בקובלנה קשה מול האל (הנובעת מתפיסת בלדד) ומול האופן בו ברא את בריאתו:
השלם אינו יכול להתייחס אישית לפרטים ממנו הוא מורכב וזהו הצד שהביא לסטייה שיש בבריאה שהוא ברא, סטייה המאפשרת את ההזנחה החמורה של פרטים בבריאה כמו האיש איוב, שאין צדק כלפי מאורעות חייו, וזה עצמו חלק מן המבניות של הבריאה.

ה- מכאן איוב פונה במר נפשו לאלוהים ישירות מתוך אותה הגישה שהגדיר בלדד:
“אֹמַר אֶל-אֱלוֹהַּ אַל-תַּרְשִׁיעֵנִי הוֹדִיעֵנִי עַל מַה-תְּרִיבֵנִי, הֲטוֹב לְךָ כִּי תַעֲשֹׁק כִּי-תִמְאַס יְגִיעַ כַּפֶּיךָ וְעַל-עֲצַת רְשָׁעִים הוֹפָעְתָּ, הַעֵינֵי בָשָׂר לָךְ אִם-כִּרְאוֹת אֱנוֹשׁ תִּרְאֶה, הֲכִימֵי אֱנוֹשׁ יָמֶיךָ אִם-שְׁנוֹתֶיךָ כִּימֵי גָבֶר”
אמר איוב:
הלא לא בן אנוש אתה, ואין לך את הכלים הקוגניטיביים של בני אנוש.
למרות שאמרת: “וַיֹּאמֶר יְהוָה אֵלָיו מִי שָׂם פֶּה לָאָדָם אוֹ מִי יָשׂוּם אִלֵּם אוֹ חֵרֵשׁ אוֹ פִקֵּחַ אוֹ עִוֵּר הֲלֹא אָנֹכִי יְהוָה” (שמות ד,יא)
לך עצמך אין את אותם הכלים לדיבור, מחשבה וביטוי שלהם. אתה לא עומד מול בני האדם ביחסים המאפשרים לאדם קשר עימך. אתה אל מנותק.

ו- “יָדֶיךָ עִצְּבוּנִי וַיַּעֲשׂוּנִי יַחַד סָבִיב וַתְּבַלְּעֵנִי, זְכָר-נָא כִּי-כַחֹמֶר עֲשִׂיתָנִי וְאֶל-עָפָר תְּשִׁיבֵנִי, הֲלֹא כֶחָלָב תַּתִּיכֵנִי וְכַגְּבִנָּה תַּקְפִּיאֵנִי, עוֹר וּבָשָׂר תַּלְבִּישֵׁנִי וּבַעֲצָמוֹת וְגִידִים תְּשֹׂכְכֵנִי, חַיִּים וָחֶסֶד עָשִׂיתָ עִמָּדִי וּפְקֻדָּתְךָ שָׁמְרָה רוּחִי”
אמר איוב:
כאשר התבוננתי בחלקים המרכיבים את המבנה האנושי, וגם את המבנה שלי עצמי, ראיתי שאתה הוא זה שיצר בתוכי את המרכיבים שכולם יוצרים ובונים מבנה אנושי.
את התבנית בנית ואת החומר שיצקת לתבנית – אתה עשית. את החסד המשמר חיים אתה העמדת ודבריך הם אלו המשמרים חיים.

בדבריו אלא של איוב יש ביקורת קשה כלפי מעלה, הוא טוען כי האלוהות שיצרה את המבנה האנושי, יצקה לתוכו את האפשרות ממנה ומולה איוב ניצב כעת.
שהייסורים והקשיים של איוב נובעים מיסודות במבניות שלו, שמקורה באלוהות.
מבניות היוצרת קו חיים לא צודק השזור בייסורים קשים ורבים.
איוב טוען כפלי מעלה, שאלוהים עצמו הוא סיבת הסבל, ולכן הוא זו הבעיה, הבעיה היא באלוהות.

ז- טענה דומה השמיע אליהו הנביא: ” עֲנֵנִי יְהוָה עֲנֵנִי וְיֵדְעוּ הָעָם הַזֶּה כִּי-אַתָּה יְהוָה הָאֱלֹהִים וְאַתָּה הֲסִבֹּתָ אֶת-לִבָּם אֲחֹרַנִּית” (מלכים א, יח-לז)
אתה הוא זה שאחראי להיותם חוטאים ממך, אתה הוא זה שהסטתה את ליבם מדרך הישר, לכן – הבעיה היא בך, אם כן אתה האלוהים – אתה הוא הבעיה.
איוב מראה כי ה”בעיה” שבאלוהות היא בעצם אופייה של המבניות שהוא ברא בגוף האדם כשיקוף של הבעיה שלו עצמו, שם קיימת האפשרות לסטייה.
ובכך איוב מראה את הקושי הגדול שבדבריו של בלדד.

אכן, קשים דברי איוב.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס