ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » דיקור סיני - ביאור ומשמעות » 天谿 Tian xi – טחול 18

天谿 Tian xi – טחול 18

קובי נחושתן מאי 27, 2021 11:11 am אין תגובות

מיקום: במרווח הבין צלעי הרביעי, על קו הפטמה – 8 צון מקו האמצע.
משמעות השם: Celestial Cleft, Celestial ravine, Heaven stream
שסע שמימי, נקיק שמימי, זרימה שמימית.

סיפורה של נקודה:
הנקודה קשורה באופי שלה לנושא ההזנה הקשור לתפקודי הטחול.
הזנה שמימית הינה תוצר של האופן בו האדם מצליח לתרגם נושאים דקים שידועים לו באופן אינטואיטיבי, ללא מילים וללא יכולת העברה של הידע או ההתנסות אותה חש או עבר, לאדם אחר.
אותה הדקות שאיננה ברת מילים בתחילה, היא הנקיק או השסע האפשרי דרכו יכול להתהוות צינור לתוכן מסוים – דק מאוד, שלא בהכרח יהפוך לנושא שניתן להעביר ולמסור אותו לאדם נוסף.

הדברים אמורים בנושאים רגשיים – כאשר אדם “מוצף” רגשית ואינו יכול תמלל את רגשותיו, או במצבים בהם נפתחים לאדם מקומות ידע ושפע החל עליו ממקום הגבוה ממקומו בהווה, דבר שיכול להיות ידוע בתחילה באופן אינטואיטיבי, דק, ללא הכלים להפוך את אותו הידע לנושא שהאדם יכול בעצמו לעסוק עימו.

כדי שאדם יידע היטב תוכן מסוים – אותו התוכן צריך להתיישב בדעתו של האדם לאחר שהאדם התנסה בו, ואותה ההתנסות הפכה לחלק מן תשתית הנפשית של האדם.
כך שכשיבוא לתאר או להעביר את תוכן ההתנסות לאדם אחר, הוא יימצא כאחד המספר על עצמו באופן אישי, ובאופן שאיננו אישי – נושא שנכון כאמת אנושית או אוניברסאלית.
זוהי אינדיקציה להטמעה עמוקה ונכונה של נושא ההתנסות, או התוכן הנלמד.

הטחול הוא זה האחראי על אופן לימוד מסוג זה.
דרך נקודה זו, מתאפשר לאדם להכיר נושאים דקים מתוך חוויה והתנסות, ולא מתוך המרחק של ההתבוננות האינטלקטואלית האקדמית, המרחיקה את הדבר מן האדם.

מיקומה של נקודה – על חזה, במקביל לפטמה מלמד כי בנקודה זו קיימת מעורבות של שלושה גורמים ההכרחיים לנושא למידה המצטרף לזהות של האדם:
1- טחול – התמרה
2- החזה – מקום מושבה של הנשמה (shen)
3- פיטמה – מקום הענקה, ההנקה, מקום נתינה מתוך אהבה וחסד ללא רצון לקבל חזרה מאותו האחד המקבל. (נתינה לשמה, נתינה כי האדם נותן, ללא סיבה חוץ מן האהבה לדבר שאליו מכוונת הנתינה)

שלושת איכויות אלו, הם התנאי ההכרחי לשם לימוד של כל נושא או תוכן שיש לאדם עניין ורצון, שאותו הנושא יהפוך לחלק מעצמו ממש.
תחילתו של תהליך – כזרם דקיק, בקושי מורגש, עם הבלחות דקות של ידע ותחושה, ובסופו של הדבר, הוא הופך לנושא המזין ובונה קומה נוספת באדם, בזהות שלו ותפיסת העולם שלו.

סיפורו של אדם:
“כאשר יאזין התלמיד המעולה לדבר טאו, יעמול קשה לתרגלו.
כאשר יאזין התלמיד הממוצע לדבר טאו – לעיתים יראנו כאילו מחזיקו, ולעיתים מאבדו.
כאשר יאזין התמיד הפחות לדבר טאו, יפרוץ בצחוק רועם.
אילולא צחק, לא היה זה דבר טאו”
(טאו טה צי’נג, מ”א – לאו טזה, תרום: שלמה קאלו)

מצבים בהם האדם חש כי הדבר קרוב עליו מאוד, אך אין בכוחו להבין ולתפוס את הדבר.
מצבים בהם האדם חש כי יודע ואינו יודע – יש את הדבר בידו, אך הוא חמקמק.
מצבים בהם האדם חש אינטואיטיבית כי הבין, אך אין מילים לתיאור הדבר שהבין.
מצבים בהם הדבר רחוק וקרוב במקביל – “כיונה עפה על הקן, נוגעת לא נוגעת” (רש”י על ראשית א)
במצבים בהם האדם חש כי חל בתוכו תהליך הנגדע באמצע, והוא חש את הדחיפות להשלמת הדבר.

סיכום:
נקודה לתהליכי למידה של תכנים ההופכים לחלק מן האדם.
נקודה להעצמת ההתנסות וכיצד היא מביאה עימה ידע קיומי.
נקודה להעמקת תוכן ההתנסות ויכולת התמלול של הדבר.
נקודה לניקוי ל נושאי התנסות שלא עברו בירור – והם זקוקים לדיוק של האדם מול הדבר שחווה.
נקודה המחברת את הגורמים ההכרחיים באדם, לשם הבנה ולימוד יסודי ועמוק.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס