ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » סימבוליקה גופנית נפשית » שיעול ב’ – סוגי שיעול, ארכיטיפ צ”א

שיעול ב’ – סוגי שיעול, ארכיטיפ צ”א

קובי נחושתן פברואר 17, 2020 8:49 pm אין תגובות

 

הזמנים ביום ששם מופיע השיעול, מלמדים על הדינאמיקה הרגשית שמאחורי הופעת השיעול.
1- שיעול המופיע בבקר כאשר האדם קם מן השינה. או שיעול המעיר את האדם לפנות בקר, כאשר הלילה עבר בנינוחות ושקט:
היום החדש והאתגרים שלו, יוצרים באדם מתח רב. סוג האתגרים הם כמו “עצם הגרון”, הגורם לאי שקט ולאי ביטחון ביכולתו של האדם להתמודדות עם היום החדש.
2- שיעול המופיע בשעות הערב, בסוף היום:
קיים עומס נפשי שאינו ניתן לעבוד עימו. עומס שהאדם אינו יודע כיצד לפרוק מעליו, עומס שגורם למבוכה ולבלבול, ואינו מאפשר לאדם למצוא את מנוחתו.
3- שיעול המופיע בחצות, או מאוחר בלילה, כאשר האדם ישן. שיעול המעיר אותו מן השינה:
יש באדם מימד רגשי שהאדם מצליח במשך היום להתגבר על קושי רגשי מסוים, וכמו להתעלם מקיומו. אך כאשר האדם ישן, שם עולה הקושי באופן ספונטני, באופן שאינו ניתן להדחקה. בדרך כלל מדובר בחוסר ביטחון קיומי עם חרדות אינטנסיביות לגבי נושאי קיום והישרדות (הצלחה בעסקים, כסף, בריאות, דאגה לאדם קרוב ועוד)

נושאים או פעולות המעוררים שיעול מלמדים על המורכבות ביחסים עם נושא מסוים
1- שיעול לאחר אוכל. אולי לאחר כל ארוחה, אולי מסוג מזון מסוים כגון חיטה או חלב:
יש באדם יחס אמביוולנטי ביחס למזונות, ביחס לנושא האכילה – מה האכילה וההזנה עבורו… קיים מאמץ גדול שאוכל יהיה מזין אך לעיתים אוכל הופך לטכניקת פיצוי רגשי שאינה הולמת “תזונה בריאה” או “תזונה מודעת”, אז השיעול משקף את הקונפליקט שמאחורי תהליך האכילה.
2- שיעול כתגובה למשקאות אלכוהוליים:
האלכוהול פותח ומשחרר מטען באדם שמחייב כעת התמודדות. שיעול במצב זה משקף על “תהליך אלרגי” מול הרגשות שהאלכוהול פותח ומשחרר באדם.
3- שיעול בחשיפה לאבק:
האבק מהווה גורם אלרגני, כאשר הופעת השיעול מאבק מלמדת על הקושי באדם להתמודדות עם נושאים כביכול קטנים ושוליים, שאינם בעלי חשיבות, אך מטרידים ביותר.
4- פעילות גופנית המעוררת שיעול:
יש באדם דפוסים שהם נוקשים מדי, ותכליתם של הדפוסים: לאפשר לאדם ביטחון ויציבות. אך כאשר דפוס גופני משתנה דרך תנועה אינטנסיבית יותר, הדבר שמשתנה זהו הדפוס הגופני הנוקשה (שהוא רק ביטוי לקיבעון דפוסי המגן ביציבות שלו) אז השיעול מהווה סמן לקושי של האדם לשינוי ולהתמודדות עם מציאות משתנה הדורשת מן האדם יכולת של אדפטציה.

סוג השיעול מלמד על כוחו של האדם, ועל דרגת ההפרעה שיש לנושא שחדר פנימה:
1- שיעול שקט, קל, המוביל לתחושת חנק:
האדם מנסה להצניע ולא להראות לעולם את חולשתו, את הקושי שהוא עובר. הוא היה מעדיף “לחנוק” את קושי שלו פנימה ולא לבטא את הקושי כלפי העולם, שאז כולם יראו את המצוקה, וזה קשה יותר. לכן השיעול נכנס פנימה וגורם לחנק.
2- שיעול חזק,עוצמתי המוביל לתחושת בחילה ולהקאה:
האדם חש כי הוא חייב הישרדותית, לנקות מתוכו משהו קשה, בכל מחיר. הגורם שחדר פנימה, לא ניתן לסבול או להכיל אותו. ויש להקיא אותו בכל מחיר.
3- שיעול שמתחיל חלש ומסתיים בכוח ובחנק:
קיים באדם הצורך והרצון לעבוד לבדו עם הקושי שחדר אותו לנסות לשחרר את יסוד זה. אך הוא אינו מצליח, ואינו יכול להישאר עם הקושי במחשכים, אז השיעול מתחזק והופך לדומיננטי עד לדרגה של חנק. דבר המזמין תקשורת ובקשה לעזרה מבחוץ.

איכות השיעול משקפת על דרגת החיוניות שיש באדם:
1- שיעול יבש:
יובש בשיעול, מלמד על תשישות עמוקה לאור מאמץ גדול. הריאות זקוקות ללחלוחית תמידית. יובש בריאות מהווה סמן למאמץ גדול ש”ייבש” את הריאות, והוביל לעייפות עמוקה ביכולת של האדם להגן על עצמו ולהדגיר לעצמו את נקודת העיקר של “על מה אני רוצה להגן”. שיעול יבש משקף על איבוד משאבים לאור התמודדות מתישה לאורך זמן.
2- שיעול ליחתי:
ככל שיש יותר ליחה בריאות, זוהי אינדיקציה לחולשה עמוקה ביותר, עד לדרגה של כניעה וויתור על יכולתו של האדם להגן על עצמו, דבר המוביל להאטת התנועה של הריאות ולכן להצטברות נוזלים. האדם כמו ו”טובע בתוך עצמו”, לאור העייפות ומובילה לאי יכולת להגנה עצמית. ליחה בריאות זוהי אינדיקציה לקריסה של האדם למקום של וויתור על מה שהכי חשוב לו.

המקום שממנו בוקע השיעול מלמד על העומק בקושי של ההתמודדות באדם עם מה שחדר פנימה ומהווה הפרעה בדינאמיקה הנפשית:
1- שיעול הנובע מגירוי בגרון:
יש “חסימה” רגשית באדם. האדם היה רוצה לומר או לבטא משהו, אך יש בתוכו מעצור רגשי והוא אינו יכול לדבר את רגשותיו, אז נוצר שיעול שמגמתו להניע את המקום התקוע באדם.
2- שיעול הבוקע מקנה הנשימה (trachea)
דומה לדוגמה הקודמת אך מתאר מעצור רגשי עמוק יותר, עם קושי גדול יותר לבטא דבר מה שעקרוני לאדם.
3- שיעול מתוך הריאה, עמוק מן הריאות:
חולשה עמוקה של האדם, ביחס להתמודדות שדרשה מן האדם מחיר עצום בכוחותיו. בדרך כלל בנושאים קשים שהאדם לא הצליח להעמיד גבולות לאחרים מול צרכיו ורצונותיו, והיה עליו להדחיק ולהשלים עם נושאים שהיו לו חשובים ועקרוניים.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס