ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » ייסורי איוב » איוב כא, חוכמת התכונה – ניסיון הפיוס של איוב (פרק כג)

איוב כא, חוכמת התכונה – ניסיון הפיוס של איוב (פרק כג)

קובי נחושתן אפריל 3, 2024 6:32 pm אין תגובות

עד שלא בא איוב, היה בעולם סדר, מבנה ידוע שקל להבין ולחיות על פיו.
מאז שבא איוב, בא עמו הכאוס, אשר ניתץ ופירק את כל מה שכולם (וגם הוא עצמו) ידעו על מבנה העולם, אופן ניהולו, סוגי ההתנהלות שיש בו ומהו היחס בין המישורים השונים שבמציאות.
איוב הביא עמו דבר מה חדש המהווה חריגה מכל שהיה עד אליו.
ועל אף זאת, ולאחר דבריו והצעתו החדשה של אליפז (המתאמץ להיוותר יציב מול האתגר שמביא עמו איוב) איוב איננו דוחה על הסף את המגמה של חבריו להראות לו היכן טעה, אלא אף מנסה ומשתדל לבדוק ולמצות את הדרך שאליפז מציע, במקביל לתהליך ההתהוות של התוכן החדש שמתגבש בו לאורך תהליך הייסורים, משמעותם ועבודה הפנימית מולם.

א- “גַּם-הַיּוֹם מְרִי שִׂחִי יָדִי כָּבְדָה עַל-אַנְחָתִי”
אמר איוב:
קושי שפגשתי בתוכי, חיסרון ההיגיון שיש בו, חיסרון המידתיות במה שקורה לי, איבוד כל האפשרות למצוא מזור לנפשי מול אל שדי. כל אלו חזקים מאנחתי, מאבדן חיי וכל שהיה לי עד לידו המכה.

ב- “מִי-יִתֵּן יָדַעְתִּי וְאֶמְצָאֵהוּ אָבוֹא עַד-תְּכוּנָתוֹ”
על חוכמת התכונה:
לכל צורת קיום, למן ארבעת היסודות דרך דומם, צומח, חי ומדבר כל הקיים בעולמו, לכל דבר יש איכות המאפיינת ומייחדת ומבדילה אותו מכל שאר צורות הקיום המרכיבות את פסיפס העולמות.
אותה איכות בסיסית של כל חי, היא הציר המרכזי שכל סוגי הביטויים של אותה צורת קיום, הם ענפים המבטאים את איכות השורש באופנים שונים.
כאשר מכירים את השורש, את איכות היסוד. מכאן ניתן לדעת את משמעות כל פרטים והענפים המבטאים את השורש. אז לכל הפרטים והענפים יש משמעות והיגיון דרכם המבנה הכללי של אותה צורת קיום הופך לידוע ולברור.
כלל זה נכון אף לבני האדם ולכל המצבים השונים שיתרחשו בחייהם.
כלל זה נכון כמו כן, לאל שדי עצמו, אשר לאחר שהוציא כל יצור מן הכוח לפועל, הדבר מבטא אותו בענפים היוצאים מן השורש ומשם ניזונים בחיותם.
להכיר את היוצר דרך מה יצר, כך ניתן להכיר את תכונתו.. שכן כל באי עולם, הם ענפים המבטאים את יוצרם.
לאחר שאיוב זיהה את שורשו באלוהות דרך הבשר והגוף – “מִבְּשָׂרִי אֶחֱזֶה אֱלוֹהּ”, מכאן ניתן להכיר את האל עצמו ואת תכונתו, עקב הענפים שהם הגוף האנושי ומי שחי בתוך אותו הגוף…
מכאן איוב מגלה כי הוא עצמו ענף הנובע מן האלוהות, ובכך הוא מגלה הגדרת זהות חדשה, מבנה אישי חדש, היכרות שונה שלו עם עצמו שלא הייתה לו קודם.
כוח החיים המאפשר כי יהיה את איוב העולם, זהו שורשו של איוב, זהו המקום משם זהותו של איוב מתעצבת מחדש.
זיהוי האיכות שהיא המרכז של אישיותו של האדם, וכן של כל צורת קיום בעולם, היא המכונה: חוכמת התכונה
חוכמה זו היא המפתח להיכרות עם האלוהות, כיוון שכל יצור שואב כוחו ומהווה ענף המבטא את האלוהות.

ג- “אֶעֶרְכָה לְפָנָיו מִשְׁפָּט וּפִי אֲמַלֵּא תוֹכָחוֹת”
ועל אף זאת, ולאחר היכרות חדשה של איוב עם שורשו (כפי שהציע אליפז, כאשר הדבר נעשה ע”פ דרכו הייחודית של איוב ולא כפי דרכו של אליפז) ולאחר שיש כי פגש עצמו באופן שונה ואולי אף מרענן, יש בליבו מסה עצומה של תוכחות כלפי אותו האל משם הוא יונק חיותו.
קונפליקט זה הופך את דרכו של איוב לקשה יותר. מצד אחד – יש בו את זיהוי החיות הנובעת מן האלוהות שהיא מחייה ומגדירה את זהותו של איוב, מאידך אותו קשר לאלוהות מעורר באיוב דין, משפט ותוכחה כלפי אותו המקור, שהוא עצמו ענף הנובע ויוצא ממנו.

ד- “אֵדְעָה מִלִּים יַעֲנֵנִי וְאָבִינָה מַה-יֹּאמַר לִי”
איוב מאמץ את דרכו של צופר הנעמתי, ומודיע כי לאחר שהוא זיהה כיצד חייו, נפשו וגופו הם ענפים הנובעים מן האלוהות.. תהליך שהוא תוצאה של מילים המתארות את מציאותו הנפשית באופן המדויק ונאמן ביותר. ליבו של איוב מקבל תמלול מדויק, המאפשר שיח עם השורש.
שיחה עם האלוהות מתאפשרת כאשר הפה והלב שווים. כיוון שהאלוהות נוכחת בלב האדם.
ומילים המדייקות את איכות הלב – מדייקות את התכונה המאפיינת אותו ומייחדת אותו.
מילים מסוג זה מאפשרות יצירה של מושגים פנימיים דרכם השיח עם האלוהות יובן על ידי האדם.
התנאי לדבר: שפיו שליבו שווים.
איוב מודיע כי הוא נקי וטהור במקום זה.

ה- “הַבְּרָב-כֹּחַ יָרִיב עִמָּדִי לֹא אַךְ-הוּא יָשִׂם בִּי
שָׁם יָשָׁר נוֹכָח עִמּוֹ וַאֲפַלְּטָה לָנֶצַח מִשֹּׁפְטִי
הֵן קֶדֶם אֶהֱלֹךְ וְאֵינֶנּוּ וְאָחוֹר וְלֹא-אָבִין לוֹ
שְׂמֹאול בַּעֲשֹׂתוֹ וְלֹא-אָחַז יַעְטֹף יָמִין וְלֹא אֶרְאֶה
כִּי-יָדַע דֶּרֶךְ עִמָּדִי בְּחָנַנִי כַּזָּהָב אֵצֵא”
ביושר ליבו איוב מודיע כי לא פסל את דרכו של בלדד השוחי, הוא מצא עצמו כחלק וענף מן הפסיפס של בריאת עולמו של אל שדי.
ומצא עצמו בתוך המכלול של כל פרטי עולם, שאין מקום שם ניתן ליישב את מציאותו, איוב נותר חריג.
איוב מוצא התוף באלוהות קונפליקט עמוק: “שְׂמֹאול בַּעֲשֹׂתוֹ וְלֹא-אָחַז יַעְטֹף יָמִין וְלֹא אֶרְאֶה”
כאשר בעולם תכונתו והשגחתו היא: “תהא שמאל דוחה וימין מקרבת” (סנהדרין קז-ב)
בתוך קושי ודיכוטומיה קוטבית זו, שאיוב מתמודד מול האלוהות שמצא בתוכו לאחר שזיהה את שורשו באלוהות, הוא עובר תהלך של זיקוק הזהב המופרד משאריות הפסולת דרך האש היוקדת של הייסורים: “כִּי-יָדַע דֶּרֶךְ עִמָּדִי בְּחָנַנִי כַּזָּהָב אֵצֵא”.
הקוטביות באלוהות איננה אלא לשם תהליך ההתכה של אישיותו הקודמת של איוב, ויצירה של זהות ותכונה חדשה הנולדת מתוך האש היוקדת של הייסורים והשכול.

ו- “עַל-כֵּן מִפָּנָיו אֶבָּהֵל אֶתְבּוֹנֵן וְאֶפְחַד מִמֶּנּוּ
וְאֵל הֵרַךְ לִבִּי וְשַׁדַּי הִבְהִילָנִי
כִּי-לֹא נִצְמַתִּי מִפְּנֵי-חֹשֶׁךְ וּמִפָּנַי כִּסָּה-אֹפֶל”
לאחר שהסכים לקבל על עצמו את עצות חבריו, אך עם הייחודיות המאפיינת אותו (שהיא התמודדות ישירה וחוויה ישירה דרך הגוף והבשר ודרך ההתפרקות, המוות והתחייה האפשרית)
לאחר שזיקק את תכונתו וזיהה את שורשו ואת מקור חיותו.
לאחר בנצרב בלהבה ועלה על מוקד השריפה.
לאחר שייסוריו חשפו את דרכה של ההשגחה.
אז באה היראה, אז הופיע הפחד, אז כיסה האופל, אמית הקיים והאפיל על כל שהיה.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס