ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » ייסורי איוב » איוב יט, מענה איוב לצופר וסיכום סבב השיח השני (פרק כא)

איוב יט, מענה איוב לצופר וסיכום סבב השיח השני (פרק כא)

קובי נחושתן מרץ 30, 2024 12:10 pm אין תגובות

החברים מתבצרים בתפיסתם שחטא איוב, כל אחד ע”פ דרכו, כיוון שמעצם ההתבוננות במה שקורה בחיי איוב, כל קורותיו בתקופה זו הם העדות על חטאיו.
“אֵשׁ אֱלֹהִים נָפְלָה מִן הַשָּׁמַיִם וַתִּבְעַר בַּצֹּאן וּבַנְּעָרִים וַתֹּאכְלֵם” (א-טז)
זוהי יד אלוהים שנגעה באיוב, כולם רואים זאת בעין ובחוש.
לכן חבריו מנסים לשקף לאיוב כיצד להבין את אופן השגחת האל עליו, כאשר כל אחד ע”פ גישתו, מביא דרך להתמודדות עם המצב, כיצד להתייחס לסיטואציה ומה יש לעשות במצב זה.

בקצרה על שלושת הדרכים:
1- אליפז מציע את הנבואה כדרך.
2- בלדד מציע את מסורת הזקנים כסמכות, ואת כוח האחדות ומיקומו של כל פרט בתוך האחדות – כדרך.
3- צופר מציע את אופן השימוש במילים וכיצד הם מבטאות אמת או שקר, ומכאן התיקון כדרך.

שלושת החברים כולם מביאים תפיסות ידועות ומסורתיות שאיוב עצמו היה לתמיד ומורה בדרכים אלו.
הדרכים שהם מציעים, אינן זרות לאיוב, הוא מכיר אותן על בוריין.

הנרטיב החוזר והחוט המחבר שבין החברים:

1- שיש משפט צדק לאלוהים.
2- שאין נמלט מהשגחת האל.
3- שאין עוולות בצדק האלוהי.
4- שלא ניתן לאדם לבוא בדין מול האלוהים – עקב הפער בין אלוהים לאדם.
5- שייתכן כי אדם מקבל מן האל את חלקו במשפט, עקב נושאים שלא היה מודע להם. אך הצדק האלוהי – תמיד מוחלט.
6- שהאדם מחויב בתיקון דרכיו, שאם בא עליו דיני שמיים, הם באים לתקן דרכו, או לעורר אותו לתשובה ושינויי דרכיו.
7- שאדם אינו יכול להיות צודק יותר מאלוהים מכל הסיבות שציינו.
8- שעל האדם להרכין ראשו מול הדין, ולקבלו בהכנעה.
9- שאם הדין וסיבותיו אינן ידועות לאדם, עליו לפנות לאל – רק לאחר שפשפש במעשיו, ולקח אחריות אישית על תוצאות מהלך חייו.
10- שהייסורים הבאים על האדם, לעיתים באים לשם ההכנה לקראת חיי העולם הבא.

את כל אלו ידע איוב, וחי על פי אותם העקרונות לפני שבא עליו את מה שידע שעומד להתרחש בחייו: “וַאֲשֶׁר יָגֹרְתִּי יָבֹא לִי” (ג-כה)
איוב ידע שיגיע היום ואלו הדברים שיבואו על פניו.
למעשה הוא לא הופתע כאשר באו עליו האסונות, ניתן אף לומר כי איוב המתין לייסורים שיבואו, וכאשר בואו חש הקלה עקב החרדה שהייתה מנת חלקו לכל ימי חייו עד להופעת הייסורים הממשיים.

על מקומו של איוב ביחס לחבריו בנקודה זו:

א- איוב מדבר מתוך תהליך הכאב, מבפנים – חבריו מבחוץ.
ב- איוב בתוך תהליך מתהווה – חבריו בקיבעון.
ג- איוב בשינויים מערכתיים של המבנה הקודם שלו – חבריו בחיסרון תנועה.
ד- איוב נוגע במיתר הקיום וניגונו, גם כי קשה, קשה המידה – חבריו אינם שומעים קול.
ה- איוב חורג מגבולותיו, יוצא מגופו, רואה מציאות מחוץ למרחב שהכיר – חבריו עיוורים.
ו- איוב חרב ונולד, מתאפס וקם – חבריו פסל דומם.
ז- איוב פגש את אלוהים, כיוון שחזה.
יצא לחזות המציאות ממקום שחורג מן הגבולות של גוף וחומר, לכן פגש את אלוהים דרך המבנה הגופני האורגני הטבעי שבתוכו היה חי.
כיצד זהו אלוהים המחייה של תא בגוף האדם – חבריו ישנים שנת חורף ללא תקומה.
ח- איוב, עקב ייסוריו, עקב נגיעתו במיתר המנגן את צלילי הקיום, יודע את מה שרק אדם ממקומו יכול לדעת, זהו מקום של יציאה מכל מה שידוע ומוכר בכל תרבות או מסורת.
ייסוריו של איוב הם העלייה של משה להר סיני, לבדו – במר בבדידותו, בחריגה מכל מה שידוע ובחשיפה למימד שלא ניתן לקמט במילים, לשפה או לתרבות.
זהו המקום ששם אין אלוהים הידוע בשם – שם אלוהים מציג את עצמו ונותן לעצמו שם כדי שלאדם הנחשף עליו יהיו הכלים להכיל ולדעת.
ייסורי איוב הם ההכנה לגילוי חדש של אלוהים חדש, שלא היה עד כה, שאיוב הוא האדם הנכון והמתאים לתהליך המכשיר קרקע לגילוי שם אלוהים חדש.
חבריו ממחזרים את הישן, ונלחמים כנגד איוב על המשך הישרדותו של הישן.
ט- איוב איננו אותו האיש שהיה לפני כן, הוא עובר תהליך טרנספורמטיבי שאלוהים עצמו הוא מחולל התהליך. אלוהים הוא מורה הדרך. אלוהים הוא מעצב התהליך.
איוב – ברגעים קלים, כאשר חוזה את אלוהים בבשרו, חש עד כמה רב החסד שבייסורים.
חבריו – מצבה של חיים ממוחזרים.
י- איוב בתהליך היבראות מחדש, הוא מת ונולד, נברא למקום שלא היה לפניו, לכן אין מילים או דרכים לתאר עדיין את סוג החדש הנגלה מן הבריאה החדשה שאיוב מגלם.
חבריו – אבד עליהם הקלח.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס