ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » ייסורי איוב » איוב טו, מענה איוב לאליפז, ייסורי הבדידות (פרקים טז,יז)

איוב טו, מענה איוב לאליפז, ייסורי הבדידות (פרקים טז,יז)

קובי נחושתן מרץ 22, 2024 1:06 pm אין תגובות

“הֲקֵץ לְדִבְרֵי-רוּחַ אוֹ מַה-יַּמְרִיצְךָ כִּי תַעֲנֶה”
איוב מנסה לברר עם אליפז את המוטיבציה שיש לו לדבר ולבוא עימו בדברים (מַה-יַּמְרִיצְךָ כִּי תַעֲנֶה)
מהו המקום שמשם אליפז שואב את כוחו לדבר עמו כך ובאופן זה?

מדוע בירור זה עקרוני לאיוב? כיוון שלאיוב יש בהירות שאין לחבריו על מצבו:
“שָׁלֵו הָיִיתִי וַיְפַרְפְּרֵנִי וְאָחַז בְּעָרְפִּי וַיְפַצְפְּצֵנִי וַיְקִימֵנִי לוֹ לְמַטָּרָה”
איוב מכיר את מצבו ומבין אותו בעומק ובאופן מדויק להפליא.
הוא מבין כי זהו האל בעצמו שאחז בעורפו וטלטל אותו טלטלה קשה לאין שיעור.
הוא מודע לפערים העצומים שיש בין ההיסטוריה של המוטיבציה הדתית שלו (כפי שהוסבר בתחילת הפרקים) וכן על אופן הדקדקנות ההלכתית שלו ומהי מבוקשה, לטלטלה שבאה אולי עקב אותה גישה דתית קלוקלת.
ואם זאת, טוען איוב, אין מידתיות בהשגחת האל עליו.. האל מענה את איוב בדרגות עינוי שאינן עולות בקנה אחד עם אורך החיים שלו לפני האסונות שחלו עליו.
רמת מודעות מסוג זה (הרואה את הדברים בבהירות ובדיוק) מאפשרת לאיוב להבין ולראות את פני המציאות באופן שאין לחבריו, באופן שאינו שייך יותר לשלושת אופני האינטרפרטציות שחבריו מציעים לאיוב כדרך להבנת הייסורים.
כל חבר “אונס” את המציאות ע”פ הפילוסופיה הדתית שבה הוא אוחז, איוב לעומתם איננו אוחז בכלום, אין לא דרך, אדמה, הלכה או דת שעומדת לצידו.
כל מה שהיה לו, שבעבר היווה תרומה או מקפצה להישגים כלשהם – מת, נכחד ונעלם.
דבר המותיר את איוב מחוסר כל מול מצבו, ללא “משקפיים” או “אספקלריה” לראות דרכה או לבחון את המציאות. כעת מתאפרת לאיוב האפשרות לראות את המציאות כפי שהיא – כלומר לפגוש את האלוהות כפי שהיא.

השיח בין איוב לחבריו איננו באותה דרגת מודעות.
מצד אחד השיח מאפשר לאיוב למצוא את מקומו בתוך הקטסטרופות שניחתו עליו, ומצד שני הפערים בינו לחבריו מהווים קרש קפיצה לדרגות בירור אליהן כיוונה האלוהות (כפי שאנו למדים משני הפרקים הראשונים בספר)
בנקודה זמן זו בשיח בין איוב לחבריו, איוב כמו שמרפה ונכנע לתוך האובדן והייסורים, אז מתאפר לו להבין יותר על חייו ועל מקומו בהווה.

הייסורים מאפשרים לאיוב להבין ולשנות בתוכו את אופייה הבסיסית של המבניות עימה הוא נולד, היוצרת בו גישות שהביאו עליו את האסונות.
הייסורים מאפשרים “ריתוך” של יסודות נפש באיוב היוצרים חלל חדש שלא היה זמין לא קודם.
טכניקות תפילה או פולחן אינן משרתות ומקדמות אותו יותר, הוא מנסה את כל אלו:
” עַל לֹא-חָמָס בְּכַפָּי וּתְפִלָּתִי זַכָּה
אֶרֶץ אַל-תְּכַסִּי דָמִי וְאַל-יְהִי מָקוֹם לְזַעֲקָתִי”
איוב עובר תהליך היכחדות ומיתה עקב הייסורים והאובדן, דבר שאפשר לו לראות את מציאות שלא ראה לפני כן.
תהליך התפוררות מבנה האישיות שלו, מאפשר לו כמו כן, לראות מה כן נכון עקב מה שמתפורר, ומה אכן היה נכון ומדויק יותר לחיות, לפעול ולעשות.

“יָסֹבּוּ עָלַי רַבָּיו יְפַלַּח כִּלְיוֹתַי וְלֹא יַחְמֹליִשְׁפֹּךְ לָאָרֶץ מְרֵרָתִי”
תהליך הבירור שהאל מעביר את איוב הינו עד לרמת הכליות.
כליות הן האיבר העמוק ביותר בגוף האדם, שם יש עצה, תבונה, גבורה, עמידות, חוסן, בהירות מחשבתית, ידיעת ה”עצמי” וידיעת הדרך וה”לאן” שלה.
האופן בו האל מתברר אצל איוב הינו עד לדקויות הבסיסיות ביותר, הנובעות מן הכליות.
מהות האדם נובעת מן הכליות.
מי הוא האדם כפי שהוא במערומיו ללא מסכות או הדחקות קיים בכליות.
כלומר – תהליך הבירור הוא טוטאלי ומוחלט.

“מְלִיצַי רֵעָי אֶל-אֱלוֹהַּ דָּלְפָה עֵינִי”
איוב איננו דומה ולא קרוב במקומו ובדרגת מודעותו לחבריו.
קיים פער ההולך וגדל ביניהם.
זהו פער ההתפתחות והגדילה שאיוב “זוכה” בה עקב תהליך הייסורים.

ייסורי איוב בשלב זה ותוצאות הייסורים על נפש איוב במקומו הנוכחי בסיפור, מתחילים לפתוח בתוכו טריטוריות נפשיות שלא היו קיימות לפני כן.
איוב מודע לכך, ומתוך כך השיח בינו לחבריו הופך לבלתי אפשרי יותר ויותר, כאשר חיסרון האפשרות לשיח מזין ומרפא, הוא עצמו מוסיף על ייסוריו כנדבך נוסף של סוגי הייסורים.
אלו הם ייסורי הבדידות.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס