ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » ייסורי איוב » איוב יד, עצת אליפז לאיוב (פרק טו)

איוב יד, עצת אליפז לאיוב (פרק טו)

קובי נחושתן מרץ 21, 2024 7:28 pm אין תגובות

סבב השיח השני קשה ואגרסיבי יותר מקודמו.
כל אחד מן החברים מתבצר בעמדתו ובשיטת המחשבה המייחדת אותו, ומנסה ע”פ שיטתו למצוא באיוב את הפגם והחסך שהביאו עליו את הייסורים… כאשר החברים מנסים למצוא באיוב כשל בתפיסתו את המציאות, במבנה האישיות שלו, במעשיו או האורח חייו.
הוויכוח ביניהם הופך בסבב השני לאישי ולקשה.
נקודה חושבה להתבוננות זוהי העמידות המופלאה של איוב בביטחון שיש בו על צדקתו, ועל שאין בו סדק קל ביציבות שלו מול האגרסיביות של חבריו וביחס לייסוריו הפרטיים.
הוא נחשף כאדם חזק עם עמידות יוצאת מן הכלל.
כאשר האיכות שתתברר בהמשך הינה בהבדלים שיש בין עיקשות מחוסרת בינה והיגיון לאמונה אמתית בדרך ועל מה היא מבוססת, אם על עיוורון אמוני (שגם הוא פתולוגי) או על יסוד נפשי בסיסי ועמוק המתגבש והופך למודע עקב תהליך הייסורים וההתבררות של סוג השיח הכמעט אלים שיש בינו לחבריו.

אנו נשתדל להביא את הנקודות העקרוניות שבין הצדדים ולא את המהלומות ההדדיות, ונזכור שהצד הבוטה בשיח והדין שנוכח שם הינו עקב שטן הלוקח חסות על וויכוחים – תחת המטרייה שפורש לו אלוהים בעצמו.

דברי אליפז:
“הֲרִאישׁוֹן אָדָם תִּוָּלֵד וְלִפְנֵי גְבָעוֹת חוֹלָלְתָּ”
אליפז משקף לאיוב את דעתו עליו ושואל אותו הייתכן כי נולד לפיו של האדם הראשון – אותו האדם ראשון מתחילת ספר בראשית.
ובמה הדברים אמורים (נזכור כי אליפז מנסמך על דבר היותו נביא) שהאדם הראשון מורכב, מיום אחרי יום, מכל היסודות, הימים וכל מה שנברא עד אליו. כך שהוא מכליל בתוכו את העולם כולו.
וכשם שהוא מכליל בתוכו את העולם כולו, כך הוא מכליל בתוך מבניות הגוף והנפש שלו את כל הצאצאים שיצאו ובאו דרכו, כלומר: את כל האנושות.. כל בני האדם אם כן, הם תולדות הענפים המושכים את כוחם מן האדם הראשון (לכן כל כך דרמתי החטא והגירוש מגן עדן, היוצר אפקט על כל באי עולם)
אמר אליפז:
אתה איוב חלק מן המארג האנושי שאינו חורג מאדם הראשון. לכן כל מה שחל את חייך הינו חלק ממנת חלקם של כל צאצאי האדם הראשון, אותם חוקים לכל.. לכן – אנו כולנו עדים לייסוריך ומכאן שאתה חוטא וקרה לך כפי מידת חטאיך.

“אֲחַוְךָ שְׁמַע-לִי וְזֶה-חָזִיתִי וַאֲסַפֵּרָה
אֲשֶׁר-חֲכָמִים יַגִּידוּ וְלֹא כִחֲדוּ מֵאֲבוֹתָם
לָהֶם לְבַדָּם נִתְּנָה הָאָרֶץ וְלֹא-עָבַר זָר בְּתוֹכָם
כָל-יְמֵי רָשָׁע הוּא מִתְחוֹלֵל וּמִסְפַּר שָׁנִים נִצְפְּנוּ לֶעָרִיץ
קוֹל-פְּחָדִים בְּאָזְנָיו בַּשָּׁלוֹם שׁוֹדֵד יְבוֹאֶנּוּ.”

מספר אליפז על חזיון נבואה שהיה לו ואת מה שהבין ממנו – “וְזֶה-חָזִיתִי וַאֲסַפֵּרָה”.
החכמה נובעת מן ההתנסות הנבואית, משם אדם הופך לבעל חכמה, ולו ניתנת האחיזה במציאות, הוא בעל יכולת להשפיע ושורשיו אמת.
הרשע, אינו כן, למרות שנראה כי דרכיו צולחות לו – “כָל-יְמֵי רָשָׁע הוּא מִתְחוֹלֵל”, אין אמת בחייו או בדרכו, וההצלחה שהשיג, זמנית ואין בה ממש.
שורשיו של האדם נעוצות באלוהות.
ניתוק ממנו משמעותו חיים ללא שורש ומכאן הייסורים.

אף ירמיהו הנביא אמר דברים דומים:
“כֹּה אָמַר יְהוָה אָרוּר הַגֶּבֶר אֲשֶׁר יִבְטַח בָּאָדָם וְשָׂם בָּשָׂר זְרֹעוֹ וּמִן-יְהוָה יָסוּר לִבּוֹ
וְהָיָה כְּעַרְעָר בָּעֲרָבָה וְלֹא יִרְאֶה כִּי-יָבוֹא טוֹב וְשָׁכַן חֲרֵרִים בַּמִּדְבָּר אֶרֶץ מְלֵחָה וְלֹא תֵשֵׁב.
בָּרוּךְ הַגֶּבֶר אֲשֶׁר יִבְטַח בַּיהוָה וְהָיָה יְהוָה מִבְטַחוֹ
וְהָיָה כְּעֵץ שָׁתוּל עַל-מַיִם וְעַל-יוּבַל יְשַׁלַּח שָׁרָשָׁיו וְלֹא ירא (יִרְאֶה) כִּי-יָבֹא חֹם וְהָיָה עָלֵהוּ רַעֲנָן וּבִשְׁנַת בַּצֹּרֶת לֹא יִדְאָג וְלֹא יָמִישׁ מֵעֲשׂוֹת פֶּרִי
עָקֹב הַלֵּב מִכֹּל וְאָנֻשׁ הוּא מִי יֵדָעֶנּוּ.
אֲנִי יְהוָה חֹקֵר לֵב בֹּחֵן כְּלָיוֹת וְלָתֵת לְאִישׁ כִּדְרָכָו כִּפְרִי מַעֲלָלָיו.” (ירמיהו יז, ה-ט)

אליפז משקף לאיוב היכן חטא, היכן לחפש בתוך עצמו וכן הוא ממליץ לו את דרכים לחזרה למקום ששם חסד אלוהים יחזור להיות מנת חלקו.
כוונתו טובה, מעשיו ודיבוריו נובעים מחוכמת נבואה ומן התהליך של הנושאים שאותם קיבל מעת האלוהות כחכמה, אותה הוא מגיש לאיוב.
גם כעת – מצוקתו, סבלו וייסורי איוב, הם עצמם ההוכחה לחטאו (ע”פ תפיסת עולמו של אליפז) ומכאן חריפות דבריו.

את דרך הנבואה הוא מגיש לו כתרופה למכאוביו, ואת ניסיונו האישי הוא מציע בהוכחה לצדקתו, וזאת על אף תשובתו הקודמת של איוב כי נבואת אליפז אישית ואין בה תשובה עבור משהו אחר מלבד אליפז.
משיב על כך אליפז כי איכות נבואתו בהמשכיות של ההתפתחות שלה בנפשו, המביאה חוכמה ואחיזת אמת במציאות ויכולת ההשפעה עליה: “אֲחַוְךָ שְׁמַע-לִי וְזֶה-חָזִיתִי וַאֲסַפֵּרָה אֲשֶׁר-חֲכָמִים יַגִּידוּ וְלֹא כִחֲדוּ מֵאֲבוֹתָם”.

כך אליפז משיב לאיוב על ההתנגדות של איוב לקבל את דרכו של אליפז מן הוויכוח הקדם.
אם כן, ע”פ אליפז: חכם האמת הוא נביא, ונבואתו מתפתחת וגדלה והופכת לעץ מניב פירות שהיא החכמה בעצמה.
משמעותה של חוכמת הנבואה של אליפז היא בשפע המתקבל על ידו מעת האל, ובאופן שבו אליפז עובד עם אותו התוכן מעבד אותו והופך אותו לתורה שהיא ברת הגשה לאדם נוסף.
חכמה זו ע”פ אליפז היא בעלת שורש שאינו מתקלה ואינו יבש, והוא חי לעולם, אשר חיים ושמחה עולם עמה.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס