ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » ייסורי איוב » איוב ח, תשובת איוב לאליפז וההבחנה שהוא מגלה בדרך

איוב ח, תשובת איוב לאליפז וההבחנה שהוא מגלה בדרך

קובי נחושתן מרץ 13, 2024 7:54 am אין תגובות

1- “כִּי חִצֵּי שַׁדַּי עִמָּדִי אֲשֶׁר חֲמָתָם שֹׁתָה רוּחִי בִּעוּתֵי אֱלוֹהַּ יַעַרְכוּנִי”
תשובת איוב ותגובתו לגישה אותה מציע אליפז הינה שהקשר הנבואי של אדם-אלוהים הוא אישי..
אמר איוב:
אולי לך אליפז אולי אתה קיבלת שפע נבואי, אך אני – סובל, המגע שיש לך עם אלוהים איננו מהווה פיתרון עבורי, וגם התוכן והידע שיש לך מעת האל, נכון לך ולא נכון לי.. אני עומד בסבלי ועצתך להכין עצמי לקבל מעת האל שפע נבואי, אינו מהווה פתרון למקומי, ולא נותן תשובה למצוקתי.
אף אני מזהה את נגיעת אלוהים בי ורואה את אצבע ההשגחה עלי, אף אני יודע לראות את ההכוונה של האל בחיי, אך אין בדבר להוסיף לי שקט או מרגוע, כי אם להיפך – זיהוי אצבע אלוהים בחיי הופך אותי למדוכא ולממורמר עוד יותר כלפי האלוהות.

2- “מִי-יִתֵּן תָּבוֹא שֶׁאֱלָתִי וְתִקְוָתִי יִתֵּן אֱלוֹהַּ וְיֹאֵל אֱלוֹהַּ וִידַכְּאֵנִי יַתֵּר יָדוֹ וִיבַצְּעֵנִי”
איוב ממשיך לדבר מול אליפז:
השגחת אלוהים עלי מעוררות בי שאלות קשות – אתה הצעת לחקור את הדבר וכך אני עושה, אני שואל ובא בתקווה למענה , אך אלוהים מכה ומדכה אותי..
דרכך – אליפז שלך היא ואין בה להעניק תשובה למצבי.

3- “וּתְהִי-עוֹד נֶחָמָתִי וַאֲסַלְּדָה בְחִילָה לֹא יַחְמוֹל כִּי-לֹא כִחַדְתִּי אִמְרֵי קָדוֹשׁ”
והינה אליפז ידעת כי מעולם לא סטיתי ולא פרשתי ולו לרגע קט מכתבי הקודש ומן המצוות שלהם.
למרות שהלכתי בדרך המצווה – לא ידעתי נחמה ואלוהים נהג בי באופן ההפוך ממה שמציעים הכתובים.. אין בו חמלה עלי על אף שכך נאמר בכתבי הקודש.
לכן דבריך אליפז אינם מביאים נחמה.

4- “זְכֹר כִּי-רוּחַ חַיָּי לֹא-תָשׁוּב עֵינִי לִרְאוֹת טוֹב לֹא-תְשׁוּרֵנִי עֵין רֹאִי עֵינֶיךָ בִּי וְאֵינֶנִּי”
המשיך איוב את דבריו:
הצטברות החוויות שהאל מנחית עלי, הולכות והופכות למסה דרכן אני חווה ורואה את המציאות, איך אוכל לאחר מסת ייסורים כה קשה להיות חפץ אלוהים ורואה בו תשובה?
לכן הנבואה אינה יכולה להיות תשובה עבורי, כיוון שההשגחה שהיא עצמה שפע מעת האל, איננה מאפשרת לראות יותר מן הייסורים עצמם.

5- “גַּם-אֲנִי לֹא אֶחֱשָׂךְ- פִּיאֲדַבְּרָה בְּצַר רוּחִי אָשִׂיחָה בְּמַר נַפְשִׁי”
המשיך איוב:
מר לי מר ואתה אליפז ידעת כי “כל הנביאים–אין מתנבאין בכל עת שירצו, אלא מכוונין דעתן ויושבין שמחים וטובי לב ומתבודדין: שאין הנבואה שורה לא מתוך עצבות ולא מתוך עצלות, אלא מתוך שמחה. לפיכך בני הנביאים, לפניהם נבל ותוף וחליל וכינור, והם מבקשים הנבואה; וזה הוא שנאמר והמה מתנבאים כלומר מהלכין בדרך הנבואה עד שיינבאו, כמו שאתה אומר פלוני מתגדל” (רמב”ם, הלכות יסודי התורה ז-ח)
מצבי איננו מאפשר נבואה.

6- “הֲיָם-אָנִי אִם-תַּנִּין כִּי-תָשִׂים עָלַי מִשְׁמָר”
פנה איוב לאלוהים ואמר:
אין אני חלק מן המרכיבים דרכם בראת את עולמך..
(ים – חיוניות היסוד ממנה נברא העולם
תנין – המקום בו חיוניות היסוד יוצאת מן כוח על הפועל ומתחילה להיות מוחשית כאשר היא לוקחת חלק פעיל בגבולות של כל החי היוצר את צורת המבנה והקיום שיש לו)
אתה הוא זה המחייה את כולם “פּוֹתֵחַ אֶת יָדֶךָ וּמַשְׂבִּיעַ לְכָל חַי רָצוֹן” (תהילים קמ”ה, טז)
אתה הוא המחזיק את גבולות העולם במקומם.
מדוע כך אתה נוהג בי?

7- מקום זה בהתפתחות של איוב הינו עקרוני ביותר, כאן הוא מתחיל לראות את ההבחנה בין “אני” ליסוד המחייה את הבריאה כולה.
הים והתנין (הכוח ממנו העולם נברא – הכוח המחייה כל) זקוק למשמר של אלוהים.
היסוד באדם המייצר בתוכו את זהותו האינדיווידואלית – ה”אני”, מקורו באלוהות, הוא גבוה מאותה חיוניות יסוד שממנה העולם נברא וממנה הוא ניזון.
יש יחסי גומלין בין ה”אני” שמקורו האלוהות לחיוניות היסוד ממנה העולם נברא.
ייתכן כי האדם ישכח את עצמו ויהיה כולו תחת השפעתה של חיוניות היסוד – שם הוא עלול לטעות וליחס לה משמעות אלוהית.
אך אדם המכיר את עצמו ואת שורשיו ששם מקורותיו, הוא בעל יכולת לעבודה עם חיוניות היסוד שם אין הוא מושפע ממנה אלא ניזון ממנה ופועל את רצונו עליה.
אז מתקיימת בו ההבחנה בין שורש הזהות הבסיסית שלו ליסודות מהם נבראה הבריאה.

בשלב זה איוב מתחיל את תהליך הזיהוי של מקום זה, שהלך ונטשטש עקב קיום עיוור ואוטומטי של המצווה וההלכה.
ייתכן כי ייסורים יבואו לאדם לעורר אותו למקום הזה, אך ניתן להגיע לזיהוי של ההבחנה הזו ללא הייסורים.
כאן ממקומו של איוב עקב ההיסטוריה של האופן בו הוא חי, דבר ההופך למשוחה ולמחיצה שייסורים (כפי הנראה) הכרחיים לתהליך המירוק, הניקוי, הטהרה וההכנה למקום אליו האלוהות מכוונת את האדם.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס