ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » ייסורי איוב » איוב ה, על הסיבה המרכזית לסבלו של איוב

איוב ה, על הסיבה המרכזית לסבלו של איוב

קובי נחושתן מרץ 10, 2024 12:18 pm אין תגובות

“וְהָיָה הָאִישׁ הַהוּא תָּם וְיָשָׁר וִירֵא אֱלֹהִים וְסָר מֵרָע”
“כִּי אָמַר אִיּוֹב אוּלַי חָטְאוּ בָנַי וּבֵרְכוּ אֱלֹהִים בִּלְבָבָם כָּכָה יַעֲשֶׂה אִיּוֹב כָּל הַיָּמִים”

לפני שנכנס לתוך השיח בין איוב לחבריו, אותו השיח שאלוהים ממתין לו, נתבונן שוב בסיבה המרכזית מדוע אלוהים “נטפל” לאיוב, ומה הוא מוצא בו שמזמן עליו כאלו ניסיונות.

איוב הוא אדם חרדתי ואובססיבי, הוא חש שמשהו אינו כשורה, אך אין הוא יודע לדייק את מה שאינו כשורה, לכן הוא משתמש בדרכים הידועות עליהן הוא אמון, הן הדרכים של הפולחן הדתי והקפדנות ההלכתית, אל מנת שיוכל להתמודד בכלים אלו עם חיסרון השקט הפנימי המציק.
אין בהלכה או בפולחן פגם, מה שהופך את העשייה לפגומה זהו סוג המוטיבציה לקיימה.
יותר מכך האופן והסיבה של איוב לקיום הפולחן הדתי – שגויה.. הוא משתמש בפולחן הדתי כדי להגן עליו מחרדה סמויה שאין בה ממש (ילדיו מעולם לא חטאו ולו פעם אחת) ובכך הוא פועל פעולות פולחן ריקות, ללא הכוונה הראשונה שנותנת קיום והצדקה לפולחן או להלכה.
כלפי העולם הוא נראה “צדיק”, כלפי שמים הוא אומר משתמש בשם שמיים לשווא בכל פעם שהוא מקיים את הפולחן.
כלפי העולם הוא דמות לחיקוי, כלפי שמיים הוא ביזיון.

נקודה נוספת – כאשר אדם משתמש בהלכה או בפולחן ממוטיבציה שגויה, שאיננה הולמת את כוונת הפולחן, הוא פוגם בעצמו ובעולם עקב האפקט המתמשך שיש לקיום הפולחן באופן בשגוי.
לאיוב היסטוריה ארוכה של עשייה קלוקלת שאיננה מקיימת את ההלכה באופן הנכון.
לפולחן ולהלכה יש כוח. אלו מעשים ריטואלים בעלי ממשות חזקה שיש להם אפקט על העולם. לעשות אותם לאורך זמן ממקומו החרדתי של איוב, פוגע בעולם, אינו משיב למצוקת איוב ואף מעמיק אותה… הצפייה להשקיט את החרדה דרך הפולחן, למעשה מעמיקה את החרדה לעומק רב יותר.. עשייה דתית לא נכונה, עלולה להזיק ולפגוע במקיים שלה. מוטב לא לעשות מלעשות באופן שגוי.
השגיאה של איוב היא הצפייה למצוא בפולחן “כדור הרגעה” לחרדה.
כאשר שטן בוחן את איוב, הוא בוחן את מעשיו.
כאשר אלוהים בוחן את איוב הוא בוחן את ליבו.
לכן שטן מלכתחילה לא מוצא באיוב כל דופי.
אך אלוהים אינו שבע רצון מאיוב, והוא בא להעביר את איוב מהלך שעינינו בנית מקומות פנימיים החסרים באיוב.
סוג המבנה הפנימי של איוב היא סיבת ה”עונש”.
הדינאמיקה הרגשית של איוב והמקומות החסרים במבנה האישיות שלו, הם אלו המביאים לו את האסונות, ולא העשייה שלו מול העולם.
הקונסטרוקציה הפסיכו-רוחנית של איוב זקוקה לשינוי רוחבי.
ה”איך” שלו זקוק להתבוננות ולתיקון, ולא מה שעשה… האופן בוא הוא עשה, המקום ממנו יצא לפעולה היא זו הדורשת תיקון.

סוג ה”אמונה” של איוב אף היא בעייתית…
אדם חרד אינו מאמין, אדם מאמין אינו חרד.
ואיוב זהו אדם חרד, לכן אין אמונתו שלמה, אלא העמדת פנים עם סוגסטיה עצמית מול המעמד החברתי שהוא עצמו לשם השקטת המקום החרד המצפה לאסונות.
חרדה מן הסוג של איוב מלמדת על מבנה פנימי חסר.. חסרה חוליה מסוימת בקומת האדם של איוב, ושם נובעת התחושה שמשהו מעוד בסיסי איננו במקומו, איננו בסדר…
הפיצוי למקום החסר זוהי עבודה כלפי העולם שמגמתה להשלים את החוליה החסרה על ידי פעולות המחפות על החסר… לכן מול העולם, הוא יראה “צדיק”…

כיוון שהחוליה החסרה באיוב זהו היעדרותו של אלוהים בקשר הישיר מול איוב, והעמת פנים דתית, חברתית, חינוכית – כי קשר מסוג זה כביכול קיים, מכאן נובעת ההתעוררות של אלוהים על איוב..
לאורך זמן זהו מבנה שייפול, ולמזלו של איוב – היה זה אלוהים עצמו שבה לטפל במורכבות זו.
טעותו של איוב אם כן, זהו בסוג הפתרון שהוא מצא לעצמו, שהיה פיתרון שגוי ללא הזיהוי המדויק את אופייה של המורכבות הפנימית שלו, שהיא זו המחייבת נגיעה מסוג שונה שאינו קשור כלל לפולחן או להלכה.
היא מחייבת התבוננות וחקר עצמי, ידיעה עצמית ועבודה פנימית של האדם על עצמו.
ועל זה אמר הכתוב: “הבא להיטהר מסייעין בידו” (שבת קד,א)

נמצא אם כן, שמציאותו הפנימית של איוב טרם האסונות שפקדו אותו, היא מציאות של סבל וייסורים.  הוא כבר חי חיי צער וייסורים.    האסונות שפקדו אותו אינם אלא המשכיות ישירה והתבטאות נאמנה לייסורים שהוא חווה לאורך שנים זה מכבר.   מציאותו הפנימית יצרה את האסונות כך שלא היה בהם הפתעה לאיוב..   מכאן יש לשאול על מקומה של השגחת האל, מי יצר את מציאותו של איוב?  איוב עצמו או השגחת האל?   על כך במהלך הפרקים הקרובים.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס