ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » ייסורי איוב » איוב ב, על דמותו של שטן ומקומו של אלוהים

איוב ב, על דמותו של שטן ומקומו של אלוהים

קובי נחושתן מרץ 9, 2024 9:49 am אין תגובות

ו וַיְהִי הַיּוֹם וַיָּבֹאוּ בְּנֵי הָאֱלֹהִים לְהִתְיַצֵּב עַל יְהוָה וַיָּבוֹא גַם הַשָּׂטָן בְּתוֹכָם. ז וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל הַשָּׂטָן מֵאַיִן תָּבֹא וַיַּעַן הַשָּׂטָן אֶת יְהוָה וַיֹּאמַר מִשּׁוּט בָּאָרֶץ וּמֵהִתְהַלֵּךְ בָּהּ. ח וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל הַשָּׂטָן הֲשַׂמְתָּ לִבְּךָ עַל עַבְדִּי אִיּוֹב כִּי אֵין כָּמֹהוּ בָּאָרֶץ אִישׁ תָּם וְיָשָׁר יְרֵא אֱלֹהִים וְסָר מֵרָע. ט וַיַּעַן הַשָּׂטָן אֶת יְהוָה וַיֹּאמַר הַחִנָּם יָרֵא אִיּוֹב אֱלֹהִים. י הֲלֹא את (אַתָּה) שַׂכְתָּ בַעֲדוֹ וּבְעַד בֵּיתוֹ וּבְעַד כָּל אֲשֶׁר לוֹ מִסָּבִיב מַעֲשֵׂה יָדָיו בֵּרַכְתָּ וּמִקְנֵהוּ פָּרַץ בָּאָרֶץ. יא וְאוּלָם שְׁלַח נָא יָדְךָ וְגַע בְּכָל אֲשֶׁר לוֹ אִם לֹא עַל פָּנֶיךָ יְבָרְכֶךָּ. יב וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל הַשָּׂטָן הִנֵּה כָל אֲשֶׁר לוֹ בְּיָדֶךָ רַק אֵלָיו אַל תִּשְׁלַח יָדֶךָ וַיֵּצֵא הַשָּׂטָן מֵעִם פְּנֵי יְהוָה.

1- הכתוב מלמד כי יש מחזוריות קבועה שעל פיה בני האלוהים (המלאכים) באים להתייצב אל מול בוראם ולתת דין וחשבון על פועלם כפי התיחום והטריטוריה שנקבעה להם על פיו של האל.
לכל בן אלוהים יש גבולות ברורים ומוחלטים על מה הוא ממונה.
וכך גם לשטן (שאף הוא נכנס לקטגוריה של “בן אלוהים”)

2- מהי טריטוריית האחריות שעליה שטן ממונה: וַיַּעַן הַשָּׂטָן אֶת יְהוָה וַיֹּאמַר מִשּׁוּט בָּאָרֶץ וּמֵהִתְהַלֵּךְ בָּהּ.
עניינו של שטן לשוטט בכל הארץ ולחפש את אותם המקומות באדם ששם האדם אינו הולך בדרך הישרה, ששם אדם סטה מדרכו, ששם אין פיו וליבו אינם שווים.

3- השטן אם כן, זהו מלאך שהוא הממונה לדייק את דרכי האדם, לשקף לאדם היכן טעה, היכן סטה מדרכו.. הוא זה הממונה מעת האלוהים ליישר את דרכו של האדם דרך קטרוג שאינו מבלי בסיס… הבסיס לקטרוג של שטן, זוהי הסטייה של האדם מדרכו, דבר שיחייב את התיקון דרך אירועים שישקפו לאדם היכן הלך לאיבוד לעצמו.
כלומר: לא תיתכן מציאות ללא שטן, הוא זה הבוחן את האדם על דרכו, על ליבו, על היושרה והנכונות של הדרך.
ללא השטן, יש בעולם מקום לשקר. השטן אחראי על כך שה”אמת” תהייה מבוססת ומושרשת על יסודות מבוררים.
הוא זה האחראי לתהליך הבגרות והיציאה מן הכוח לפועל של היסוד העמוק שבאדם.
ללא שטן – יש שקר, יש אפשרות לדרך עקומה. הוא זה המראה לאדם את טעותו ומשקף לו את אותם המקומות המחייבים מן האדם התבוננות חוזרת ודיוק אוטנטי וישר יותר ביחס לאמת הפנימית שלו.
לכן – שטן אינו דמות נגטיבית ולא שלילית, להיפך – הוא זה הבוחן את רמת האמיתות שבאדם וללא דיוק זה של אותו השטן הפועל, הבוחן והבודק את האדם, האדם ילך לאיבוד ולא ימצא את דרכו.
(דמותו של שטן הפכה להיות “דמונית” ו”שטנית” שבשלבים מאוחרים יותר בהיסטוריה, עד לרמה ששם הוא הפך ל”אנטי כרייסט” ע”פ הנצרות או לדמות ההפוכה בכוחה לאלוהות, ה”סיטרא אחרא” – הצד האחר הנוגד את אלוהים… אך דמותו של שטן בספר איוב, מראה על דמות הכרחית לשם דיוק הדרך של האדם בהצלחה שלו בתיקון דרכו, דמות הפועלת ומגשימה את רצון האל במדויק ואינו חורג מן הרצון האלוהי במקצת)

4- השטן מעצמו אינו מוצא כל דופי באיוב, עד שאלוהים בא ומעלה את איוב כדמות שיש לבחון אותה..
אלמלא היה אלוהים מעורר בהתפעלות גאה את “עבדו איוב” מול השטן, לא היה השטן בעצמו מעורר שאלה על איוב, שהוא עצמו עושה את כול פעולותיו ע”פ הספר ברמת דיוק מוחלטת, כך שלא ניתן למצוא באיוב (ע”פ מעשיו) כל דופי… הוא “מושלם”.

5- לכן – סיבת הייסורים הבאה על איוב, איננה בסיבת שטן, אלא בסיבתו הישירה של אלוהים. אלוהים אם כן, הוא סיבת הייסורים, הוא המכונן המעורר את מהלך הייסורים שיבוא על איוב.

6- אלוהים מגדיר לשטן את גבולות הפעולה שלו, מה מותר ועד לאן… לכן שטן אף הוא אינו עצמאי אלא מביא דבר משם אומרו, כלומר עושה ופועל את רצונו של האל מן הייסורים שהאל מעוניין להעביר את איוב בהם.
סיבת ייסורי איוב אם כן, נעוצה באלוהות בעצמה.

7- מה הוא רצונו של האל מאיוב, מדוע האל מסב על איוב ייסורים כה קשים, מהי סיבתו של אלוהים במהלך זה?
“ לֹא עַל-זְבָחֶיךָ אוֹכִיחֶךָ וְעוֹלֹתֶיךָ לְנֶגְדִּי תָמִיד” (תהילים נ,ח)
” לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא-בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה. רוֹצֶה יְהוָה אֶת-יְרֵאָיו אֶת-הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ.” (תהילים קמז, י-יא)
אין לאלוהים רצון בפולחן מחזורי, במקיימי קלה כבחמורה נטולי האהבה וקשר הישיר לאלוהות.
אין ערך להלכה ללא קשר ישיר באלוהים, עשייה סיזיפית נטולת אהבה וקשר לאלוהות הופכת לסיבת החטא. פולחן ללא רגש הדבקות והאהבה אינו אלא ריטואל מרוקן מן התוכן שלו עצמו.. דבר היוצר באדם ובעולם את האפקט הפוך מן הכוונה הראשונית של משמעות הפולחן או המצווה וההלכה.
אלוהים לא רוצה את כל אלו, הוא מבקש את אלו המייחלים לחסדו.
אלוהים מעוניין באדם שדרכו מתאפשר קשר וחיבור בין שמיים לארץ, אדם המכשיר את עצמו כמקדש לאלוהות. אדם שהוא בית מקדש. אדם שניתן למצוא אותו כמאפשר חיבור אלוהים אדם.
איוב מראה כי עשה את חצי הדרך הראשונה של קיום כל חוקי הפולחן וההלכה, אך חסר הוא את האהבה, את האפשרות לקשר אדם – אלוהים, לכן בא אלוהים ומעורר את כל היבוא עליו לשם הכשרת הדרך לקשר וחיבור מסוג זה.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס