ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » עשרת הניסיונות של אברהם » התנסות עשירית: קַח-נָא אֶת-בִּנְךָ אֶת-יְחִידְךָ אֲשֶׁר-אָהַבְתָּ אֶת-יִצְחָק וְלֶךְ-לְךָ אֶל-אֶרֶץ הַמֹּרִיָּה וְהַעֲלֵהוּ שָׁם לְעֹל

התנסות עשירית: קַח-נָא אֶת-בִּנְךָ אֶת-יְחִידְךָ אֲשֶׁר-אָהַבְתָּ אֶת-יִצְחָק וְלֶךְ-לְךָ אֶל-אֶרֶץ הַמֹּרִיָּה וְהַעֲלֵהוּ שָׁם לְעֹל

קובי נחושתן דצמבר 7, 2023 5:37 am 2 תגובות

 

“וַיְהִי אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה וְהָאֱלֹהִים נִסָּה אֶת-אַבְרָהָם” (בראשית כב,א)
זוהי הפעם היחידה שם מודיע המקרא כי אברהם עומד בניסיון.
המשנה מודיעה אחרת: “עשרה ניסיונות נתנסה אברהם אבינו, ועמד בכולם” (אבות, ה,ג)
מכאן שזהו הניסיון הקשה והמשמעותי ביותר שהכול תלוי בו.
ניסיון זה מגלה יסוד באברהם המביא את אורו של אברהם לאור המאיר עד להיום.
עד לניסיון העשירי, אורו של אברהם חלקי, יחסי, שהיה בא והיה והולך ונעלם, נר שדלק הסתיים וכבה.
לאחר הניסיון העשירי – אורו של אברהם יישאר תמיד, נר התמיד שאינו כבה, ומאיר את אורו לעולם כולו.

ניסיון העקדה, במה הדברים אמורים:

1- להקריב את בנו יחידו אשר אהב.
2- לוותר על יצחק כאותו האדם שימשיך את מסורתו של אברהם אביו.
3- לעמוד בקונפליקט קשה מול האלוהות המבטיחה “כִּי בְיִצְחָק יִקָּרֵא לְךָ זָרַע” (בראשית כא,יב)
4- לעמוד מול אישתו שרה שמתה זמן לא רב לאחר סיפור העקדה: וַתָּמָת שָׂרָה…. וַיָּבֹא אַבְרָהָם לִסְפֹּד לְשָׂרָה וְלִבְכֹּתָהּ (בראשית כג,א) אברהם לא היה עם שרה בעת מותה, הוא עסק בעקדה, ופניו לא היו לו אל מול שרה בעת מותה.
5- וויתור על רצונו ועל החזון שהיה חלק מדרכו.
6- בעיה אמונית קשה על היחסים עם האל, ועל תכונותיו של האל.
7- תיתכן האפשרות כי כל חייו טעות, כי טעה בדרכו והלך בדרך שהיא כולה שגיאה.
8- היסוד שעליו אברהם נשען, אלוהי או אנושי… והקונפליקט העמוק שבין השניים, עקב דרישת האל להקרבת בנו.
9- האכזריות הנדרשת לאקט מסוג זה, שאיננה אופיינית לאברהם איש החסד.
10- ניסיון המעורר שאלות נוקבות על האל בעצמו, הדורש דרישה מסוג זה.
11- כיצד ייתכן שאברהם אינו בא ועומד מול האל בשיחה ומחאה כפי שעשה בנושא סדום ועמורה?
אברהם גילה את כוחו בעמידה מול האלוהות, מדוע אינו יוצא כנגד דבר זה ומגן על בנו יחידו אשר אהב?
מדוע הוא מקבל את ציווי האל בדבר זה, ללא עוררין?
12- יצחק בנו של אברהם, שואל את אביו על הדבר: וַיֹּאמֶר יִצְחָק אֶל-אַבְרָהָם אָבִיו וַיֹּאמֶר אָבִי וַיֹּאמֶר הִנֶּנִּי בְנִי וַיֹּאמֶר הִנֵּה הָאֵשׁ וְהָעֵצִים וְאַיֵּה הַשֶּׂה לְעֹלָה (בראשית כב,ז)
ואביו עונה: וַיֹּאמֶר אַבְרָהָם אֱלֹהִים יִרְאֶה-לּוֹ הַשֶּׂה לְעֹלָה בְּנִי וַיֵּלְכוּ שְׁנֵיהֶם יַחְדָּו (בראשית כב,ח)
וממשיכה הדרך עד למקום המיועד, שם יצחק ואביו אינם דנים בדבר, אלא מקבלים את המעשה בהבנה והכנעה מלאה: וַיָּבֹאוּ אֶל-הַמָּקוֹם אֲשֶׁר אָמַר-לוֹ הָאֱלֹהִים וַיִּבֶן שָׁם אַבְרָהָם אֶת-הַמִּזְבֵּחַ וַיַּעֲרֹךְ אֶת-הָעֵצִים וַיַּעֲקֹד אֶת-יִצְחָק בְּנוֹ וַיָּשֶׂם אֹתוֹ עַל-הַמִּזְבֵּחַ מִמַּעַל לָעֵצִים (בראשית כב,ט)
13- מדוע יצחק עצמו אינו נאבק על חייו?
מדוע אינו פוצה את פיו מול תהליך ההקרבה, שם הוא המוקרב.
מהו מקומו של יצחק האיש המוכן להיות שה לעולה בהכנעה ובשתיקה המכונסת על תוך עצמה ללא כל מאבק על עיקרון הבסיסי של הרצון לחיות?

ההתנסות העשירית של אברהם מביאה לזיכוך מלאה את היסוד הפנימי שיש בכל אדם, הוא יסוד אלוהים השוכן במרכז של כל דבר.

מרכז האישיות של כל אדם, הלב – הוא גרעין אלוהים, רסיס אלוהים בעל איכות מיוחדת וייחודית שאין לה שני, שהיא זו אשר סביבה נוצר המבנה האנושי כולו, ומבנה האישיות האינדיווידואלית עם כל האספקטים הפסיכולוגיים כפי שהם מזוהים וידועים בשיטות הפסיכולוגיות השונות.
כאשר כל האספקטים דרכם האדם נודע בעולם כאחד בעל תכונות אופי המאפיינות אותו ומבדילות אותו מחבריו, כל אותם האספקטים באישיותו הם ענפים המושכים את כוחם מרסיס אלוהים השוכן בלב האדם.
מבנה האישיות של כל אדם, באספקטים החיוביים או השליליים, בצדדים הנגטיביים והנעלים.. כולם הם אדוות ישירות או רחוקות של רסיס אלוהים השוכן בלב האדם.
אותו רסיס אלוהים הוא הזרע ממנו נובעת האישיות הייחודית האינדיווידואלית המייחדת כל אדם כאישיות נפרדת, על כל שלל המורכבויות והצדדים שיש בה.

דרך ההתנסות העשירית ובקושי שהיא מעוררת, עולה שאלת היסוד:
מה ייוותר מאברהם אם יילקח ממנו בנו יחידו שהופעתו בעולם היא נס בפני עצמו, שבו ועליו תלוי ההמשכיות של אברהם..
מה ייוותר מאברהם ללא בנו, מה יעלה בגורל המסורת שפיתח, הדרך שסלל ללא בנו ממשיך דרכו.
איזו משמעות יש לו לבדו, אם אין מי שיכיר בו, יזהה את ייחודו ויגשים את צוואתו שהיא דרכו אותה חצב ברוח.

חלק מן העמידה בהתנסות זו כוללת בתוכה התמודדות בין צד אלוהי (רסיס אלוהים שהוא מרכז נפש האדם) לצדדים האנושיים שהם האדוות והענפים הנובעים מאותו רסיס.
כמו שיש ביניהם התנגשות וקונפליקט.. הצד האנושי לא יסכים עם פעולה שכזו, הצד האלוהי יראה את הדברים אחרת, בהבנה אחרת ובהכנעה לכוחה של האחדות.

צד נוסף של העמידה בהתנסות העשירית היא הזיכוך של התודעה עצמית, של הידיעה האישית מהיכן אותה הידיעה וזהות נובעת, מהי הנביעה של הזהות האישית האינדיווידואלית המייחדת כל אדם, מהי משמועתה ומהו מקור כוחה.

בהתנסות העשירית, אברהם עצמו עלה על המוקד, דרכו עלתה על המוקד, כל הדרך אשר סלל עד כה וכל ההבטחות מול האלוהות עלו על המוקד.
אברהם עצמו נעקד ומת בתהליך.. כיוון שלא נותר לו מעצמו כלום..
וכאשר לא נותר לאדם כלום מעצמו, מה שמאיר לבדו אינו אלא רסיס האלוהים הראשוני שהיה – הווה – ויהיה, השוכן בלב האדם והוא השורש והבסיס לחיי האדם ועולם בכלל.

זיכוך ידיעת רסיס האלוהים השוכן בלב והזהות הנובעת ממנו, ההכרה באיכות של אותו הרסיס המאפשר זהות אישית נפרדת אשר נובעת מכוחה של האחדות, היא זו המאפשרת תקומה, תחייה והגשמת החזון של חיי אברהם על הדרך אשר הקים, בנה וסלל לעצמו, לבני ביתו ולעולם כולו.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

2 תגובות

  1. צבי צבי הגב דצמבר 7, 2023 בשעה 9:15 pm

    תודה קובי נחושתאן על התובנות וההסבר לפריצת הדרך בנושא אחד הי”ה אברהם. שמילא אחר ציווי הא”ל ברוך הוא בעצימות עיניים.
    תמצית: ____*
    א. בורא עולם ציווה את אברהם ”קח נא את בנך והעלהו לי אותו לעולה.
    ב. הציווי זה חסם בורא עולם את אברהם אבינו ע”ה מלשחוט את בנו..באומרו העלהו לי אותו לעולה.*
    ג.)) ניסיון אמונה זה עמד לנגד עיניו של אברהם אבינו ע”ה ומכוח אמונה זו הנובעת מציווי עליון יצא לדרכו לקיים מצוה זו מבלי להרהר אחר דבר הבורא..
    ד.)) החיבור של נשמת אברהם בנשמת הבורא הי”ה מושלם וניצוץ הא’לוה’י שפעפע בו בחיוניות אמונתו בבוראו פתחה לו את שערי החיים לעולם עליון באהבה שאין אהבה טהורה כזו היתה מצוי”ה בעולם מלבדו
    הא.)) *
    לכן המשימה לקיים את שליחות הבורא היתה בעיני אברהם אבינו ע”ה טבעית ביותר..ולכן לא שא’ל שא’לות את בוראו בעניין בנו כשם ששא’ל את בוראו לגבי אנשי סדום ועמורה..
    ויש עוד..
    אבל ניסתפק בזה ואסיים כאן את תגובתי הקצרה..
    תבורך קובי מורנו היקר על כל מילת זהב שהעלית כאן.
    בברכה מורנו
    הצב”י ר”ץ ק”ל י. ס”ט

    • קובי נחושתן הגב דצמבר 7, 2023 בשעה 9:31 pm

      תודה רבה רבי יעקב

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס