ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » דיקור סיני - ביאור ומשמעות » 四白 Si bai – קיבה 2

四白 Si bai – קיבה 2

קובי נחושתן דצמבר 16, 2020 12:59 pm אין תגובות

מיקום: צון מתחת לאישון, כאשר המבט ישר, על ה – infraorbital foramen
איכות: נקודת על תעלת yang quiao
משמעות השם: Four whites – Four Directions Brightness – four brightness
ארבעת הלבנים, ארבעת הדרכים של הבהירות, ארבעת הזוהרים.

סיפורה של הנקודה:
הנקודה מתייחסת לארבעת הדרכים של יכולת הראייה, המחייבת בהירות, לובן וזוהר, איכויות המתארות את יכולת הראייה במובן האופטימאלי שלה.
הנקודה אומרת כי ראייה טובה, רואה את כל הסובב, לכל ארבעת כיווני השמים, כאשר יש בהירות בראייה.
אך את האיכות המרכזית של האדם הניצב המרכז, שהוא נקודת הציר המייצר את האפשרות לתאר את ארבעת הכיוונים, את מקומו של האדם במרכז, הנקודה אינה מתארת, אלא משאירה את המרכז (מקומו של האדם) ללא התיאור של איכות הרואה.
הנקודה מתארת את איכות הראייה האופטימלית – אך לא את איכותו של הרואה.

הנקודה מתייחסת אם כן, לתודעת הראייה, ולא ליכולת הפיזית או האנטומית של גלגל העין.
הנקודה מתארת (בחיסרון התיאור) את מצבו הנפשי של האדם, המכתיב את דרגת הבהירות של הראייה.
הנקודה אומרת כי היעדר נוכחות של האדם, היעדר נוכחות של הרואה, לא תאפשר את בהירות של ההבנה ביחס למציאות הנראית.
לכן – נקודה זו מתייחסת למצבים בהם נוכחותו של האדם, אינה קיימת ועקב כך תפיסת המציאות שלו אינה מדויקת, וללא שיפוט נכון של הסובב.
הנקודה מתייחסת אם כן, לגיבוש ולהשבת כוח הנוכחות של האדם, והמעורבות האקטיבית הנצרכת לשם ראייה צלולה ובהירה, ואם לדייק – לשם הבנה בהירה של כל המתרחש סביב האדם, הבנה קוגניטיבית שהקשורה ליכולת הראייה באדם, הנובעת ממצבו הנפשי של האדם.

סיפורו של האדם:
1- אדם שחש כי לאורך זמן רב, יש עליו מטלות רבות, המחייבות ממנו את מלוא תשומת הלב. ככל שחולף הזמן, הוא אינו שם לב לפרטים יותר – עקב העייפות וההצפה של הנושאים שהוא מחויב להם, וכך ראייתו מתחילה להיטשטש, הוא מאבד את חדות הראייה, ואת יכולת הבחנה שלו בנושאי האחריות שלו, הוא מתחיל לעגל פינות. דבר המשפיע גם הראייה במובן הגופני.
2- איבוד ראייה הדרגתי של אדם שעבר משבר נפשי לאחר גירושין – הוא או היא, בתוך עומס רגשי הגורם לראייה להתדרדר, עקב חיסרון היכולת להתייחס לפרטים ודרישות של חיי היום יום, דבר שגורם לאיבוד ה”בהירות” של ההבנה ביחס למה שנדרש מהם. דבר הגורם לטשטוש הראייה.
במשברים רגשיים – מסוגים שונים, האדם מאבד את צלילות הדעת ומכאן את יכולת הראייה.
3- אדם שביסוד העמוק שלו, חש עצמו ללא כוח או ביטחון פנימי לעמוד מול אתגרי חיים שונים, הוא מאמץ גישה נמנעת, של “הימנעות” מן ההתמודדויות, דבר הגורם לאי יכולת לראות את עצמו ואת סוגי החזיתות שעימן הוא אמור להתמודד באופן ברור ובהיר.
מצב זה גורם לטשטוש הראייה.

סיכום: הנקודה משאירה את מרכז הראייה ללא הגדרת איכות, כדי שהאדם שאיבוד את יכולת הראייה שלו, במובן הגופני ובמובן התודעתי – רגשי, יעצור לבחון את עצמו, מהי הדינאמיקה הפסיכו – רוחנית שבתוכה הוא נמצא.
דפוס התנהגותי מסוים, שבעקבותיו ראייתו ותפיסת המציאות יורדת בדרגתה, במובן הקוגניטיבי והגופני.
הנקודה שמה את תשומת הלב, על האדם ומצבו הנפשי, דבר המכתיב ראייה מטושטשת או בהירה. עבודה עם נקודה זו, מעלה את דרגת הבהירות של הרואה – עקב השבה של בהירות וצלילות הראייה על הנושאים הגורמים לאדם בלבול וטשטוש מן הזווית הרגשית.
לכן זוהי נקודה עם איכות תודעתית – המשפיעה גופנית.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס