ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » סימבוליקה גופנית נפשית » כליות ט”ו, שלבי ההתפתחות ז’ – ארכיטיפ ק”ח

כליות ט”ו, שלבי ההתפתחות ז’ – ארכיטיפ ק”ח

קובי נחושתן מרץ 20, 2020 5:48 am אין תגובות

י – בן ששים לזקנה: החכמה

“מפני שיבה תקום: יכול אפילו מפני זקן אשמאי תלמוד לומר, זקן ואין זקן אלא חכם שנאמר אספה לי שבעים איש מזקני ישראל. רבי יוסי הגלילי אומר אין זקן אלא מי שקנה חכמה” (קידושין לב,ב)
מכאן שזקן אינו שייך לגיל הכרונולוגי, כיוון שזקן זהו אדם בעל חכמה, שרכש חכמה.
ברכישת חכמה האדם הופך וזוכה לתואר “זקן”. יש אדם בא בימים שאינו ראוי לתואר חכם, ויש אדם צעיר בגיל והוא חכם אמיתי, כלומר זקן.
מהו הקשר אם כן, בין הגיל הכרונולוגי לזקנה כמו שמקובל לחשוב?
ההקבלה לנושא הגיל הכרונולוגי, קשור לתהליך הביולוגי המתרחש בתקופה זו של חיי האדם, ששם הגוף נחלש, מאט משמעותית את יכולת התנועה שלו, הכול הופך איטי יותר.
הגוף מתחיל לאבד כוחות ואיכויות שהיו לאדם העבר.
הגוף עובר תהליך דעיכה הדרגתי המחייב את האדם להיות זהיר יותר, ומודע יותר לתנועותיו, אם חלילה ייפול וישבור את עצם הירך, הדבר במקרים רבים מוביל למוות.
כל אלו הם ביטוי פיזיולוגי לאיכויות הנפש הדרוש כתנאי להשגת החכמה.

בכדי שאיכות חכמה בנפש האדם, תגדל ותתפתח, יש צורך בזמן רב, הזמן החולף הוא עצמו פונקציה הכרחית להתפתחות החכמה. כיוון שחכמה גדלה, ומחייבת זמן של הבשלה, בהירות, היווכחות, בירור בין דקויות שקשה לראות בחטף. חכמה יודעת לעצור ולהישאר עם דבר מה לאורך זמן עד לנקודה ששם דברים מתבהרים. חכמה אינה ממהרת, אינה קופצת למסקנות, אינה נחפזת לדבר, ואינה זקוקה להודיע על ממצאיה. חכמה אינה מתווכחת ואינה מתנצחת כנגד דעה שונה.
אדם זקן אינו תבוסתן, למרות שאינו נלחם.
אינו מובס למרות שהוא כנוע.
אינו זקוף קומה או בעל חשיבות, למרות בהירות דעתו וראייתו המפוכחת.
אינו זקוק לכבוד או מעמד, למרות איכותו המתבדלת, שהיא חכמתו.

התפתחות נכונה של גיל זקנה מובילה להתרת ההיצמדויות השונות לנושאים שבעברו של האדם, הוא היה בעל להט ותשוקה כלפיהם.
הלט ותשוקה, הם מאפייני הנעורים, הם כוחות המובילים אדם בשלב ה”רדיפה” רחוק, לשם ההגשמה.
אך גיל הזקנה, באופן טבעי, תשוקה להט ואש היצרים הנובעת מן הגוף (עם שיתוף של תכונות אופי מולדות) פוחתת מאופן משמעותי ביותר.
אולי האדם המזדקן לא יוכל לשכוח ולהניח מקומות ששם זוכר את עצמו עם הלהט, כיוון ששם חש חי וחיוני. אך התפתחות נכונה מובילה את האדם לוותר על כל מה שבעבר אדם היה מוכן לשים את כל כולו על דבר מסוים.
ההיצמדות של האדם לדבר מה, מביאה לידי הזדהות עמוקה של האדם עם אותו הדבר. במקרים רבים באמצעות אותה ההיצמדות האדם זוכה בזהות, בשייכות ובכבוד הקשורים לקונטקסט של נושא ההיצמדות (כגון היצמדות לזהות דתית, פוליטית, מעמד חברתי, “שם” שהאדם עשה לעצמו וכו’)
אם אדם מזדקן נכון, כל סוגי הזהויות שהייתה בהם תשוקה ולהט ומובילים להזדהות ולהיצמדות לנושא חיצוני ושהאדם אימץ לעצמו, חייבים לנשור כמו קליפה מעל האדם המזדקן.
אדם החופשי מהיצמדות, זהו אדם המשוחרר מכבלים רבים, והוא בעל איכויות של “זקן”, והוא חופשי.
יש בו נינוחות, יש בו חלל הפנוי להתבוננות, יש בו סובלנות אין קץ.
אין הוא מאיץ בתהליכים, אין הוא שואף לסיים והגיע לאיזה קו גמר.
אין בו תחרות, ולא השוואה של עצמו מול דבר מה.
הוא פשוט ונינוח, ולכן אינו מזוהה עם דבר ואינו בולט עקב כך.

תכונה זו אינה הכרחית לגיל זקנה, אך הגיל עצמו מאפשר אותה אם האדם אכן התפתח נכון.
אם לא התפתח נכון, גיל הזקנה מביא עמו חרדה עמוקה על חיים שחולפים והם לקראת סיומם, דבר המוביל לתלות וצורך באחיזה נחושה עד לסימביוטית עם גורמים סביבתיים דרכם האדם חש ביטחון.
זקנה מובילה להתפוררות של מה שהיה פעם יציב, לכן זקנה מביאה עמה חרדה עמוקה והזדקקות לגורמים חיצוניים דרכם האדם חש יציבות וביטחון.
זקנה בשלה, מביאה בצידה כניעה עמוקה, וויתור עמוק. לא מתוך תבוסה, אלא מתוך השלת כל אותן הזהויות שהיו בעבר לבושים על האדם, וכעת אין להם רלוונטית יותר.
מקום ההתחדשות של הזקנה (התחדשות מרעננת) זהו התפתחות חווית הכניעה ומובילה לזניחת כל היצמדות לכל דבר ונושא – שם קיים החופש.

סיכום:
אין כל קשר בין נושא הגיל לאיכויות אלו, יש אנשים צעירים בגיל אשר הם חכמים עם עומק עצום, עקב קניית האיכויות של הזקן.
וזקן מסוג אותן האיכויות זוהי מעלה גבוהה במיוחד.
זקן (ללא גיל כרונולוגי) רגלו האחת בתוך החיים ורגלו השנייה מחוץ לחיים.
יש בו מעורבות שאינה מתערבבת עם מאורעות העולם. מכאן השקט והנינוחות.
יש בו שלווה.   עקרונית: אדם צעיר בגילו הכרונולוגי, אם הוא מתפתח והולך בכיוון הנכון, עליו לשאוף ל”זקנה” בגיל צעיר.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס