ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » איברי הנפש » המרכבה, חלק ו’- ארכיטיפ נ”ה

המרכבה, חלק ו’- ארכיטיפ נ”ה

קובי נחושתן נובמבר 10, 2019 2:01 pm אין תגובות

משל המרכבה – מתאר את חלקי האדם מן הזווית התפקודית, לשם הבנה קלינית עמוקה ומדויקת יותר.

אדם משול למרכבה מכמה סיבות:
א- עניינה של מרכבה: בתנועתה לכיוון מסוים. המרכבה איננה “קישוט”, אלא כלי נסיעה שמטרתו להגיע על היעד. חיי אדם מטרתם להגיע ליעד.
תנועתו של האדם מגדירה את קיומו. איזה סוג של תנועה יש לו ולאיזה כיוון, מגדיר את זהותו, ייחודיותו, ולכן את חייו.
אופייה של התנועה, יכולה שתהייה חלקה, הרמונית וקלה. ויכולה שתהייה מלאה בקשיים והפרעות, המתבטאים דרך “סימפטומים” דרכם ניתן ללמוד על מעקבי התנועה במגמה להגשמת התכלית של חיי האדם.
ב- המרכבה, לשון – דבר המורכב מפרטים רבים היוצרים גוף שלם. האדם מהווה ריכוז של כל יסודות העולם. האדם מורכב וכל חלקיו מהווים שלמות שמטרתה הגשמת יעד.
כמו כן: מושג “מרכבה” מעורר את השאלה על מיהו הרכוב על המרכבה? מה מכילה המרכבה?
נושא הקשור לתוכן שחי באדם, וכן ליסוד המחייה את האדם המכתיב את אופי הקיום של אותו האדם.
ג- תנאי ההגשמה של היעד, תלוי בהרמוניה ובחיבורים הנכונים של חלקי המרכבה (המרכבה יכולה לזוז כפי דרגת ההרמוניה שבין חלקיה השונים) כל הצדדים שבאדם צריכים להיות שזורים נכון, בהרמוניה, לשם העבודה משותפת להגשמת התכלית.
ד- דרך “משל המרכבה” ניתן להבין כיצד האדם הינו צמצום העולם כולו, וכיצד תנועתו של האדם בחייו (במשול לתנועת המרכבה) משקף אם האדם בדרכו הנכונה והיכן קיימת ההפרעה ומהמורות שבדרך, אותן ניתן להבין וללמוד על פי סימפטומים הנוצרים לאור אופייה של התנועה.
מיקומם של הסימפטומים (בחלקי המרכבה) מהווים את סימני הדרך למקום שם יש לעצור לרפא או להתבונן, לשם ההשבה של התנועה הנכונה להגשמת התכלית.

חלקי המרכבה כיצד הם משקפים את רובדי הבריאה, יסודות וממלכות
א- האדון היושב במרכז המרכבה (בלב האדם וקשור לכלי הדם, היסוד האלוהי) מקביל ליסוד האש – העולה בטבעו למעלה, מחמם ומעכל.
במקביל בסדר הממלכות ל”מדבר” (נוסודות בהומיאופתיה) מימד המבטא את כוח הדיבור שבאדם (העולם נברא בדיבור)
ב- הרכב שמעונו במוח והמערכת העצבית, המושך במושכות ויושב בראש המרכבה, הוא האינטלקט והשכל, הוא כלי שרת לאדון.
מקביל ליסוד הרוח (אוויר) הניכר בתנועה שלו, ללא תנועה אין רוח, הרוח נודעת על פי תנועתה, וכך גם טבעו של הרכב, הנודע בתנועה שהוא מייצר דרך מימד המחשבות.
מקביל לסדר הממלכות ל”חי”, לעולם החי (תרופות מעולם החי בהומיאופתיה, כגון נחשים)
בכל חיה טמונה מידה המגדירה את טיבעה, כגון האריה – מלכות, השועל – ערמומיות, העורב – אכזריות, הנשר – ראייה והתבוננות. וכך הלאה, לכל חיה יש מידה וכל המידות קיימות כפוטנציאל באדם.
אם מידה אחת התפתחה וגלשה ממקומה עד שכבשה את כל האדם, אז האדם מכונה “חיה”, שם יש צורך לתהליך מאזן למידה שיצאה מן הגדר המאוזן שלה.
ג- הסוסים הרתומים לכרכה, ונמשלים על ידי הרכב. ממוקמים בכל הגוף כולו, לכל איבר יש רגש המקביל אליו, כל הגוף כולו חי מתחושות, ללא תחושה אין חיים, כל התחושות הם חלק מן הביטוי של “רגש ותחושה”.
יש לרגשות שני היבטים, הראשון הינו בחוויה הרגשית הנפשית והשנייה בתחושה הסנסורית המקיימת את הגוף.
הרגשות הם המנועה החזק של תנועת המרכבה.
הרגש באדם זהו הכוח המניע החזק ביותר, ואופייה של התנועה באדם תלויה באיזה סוג של רגש מניע אותו לפעולה (איזה סוג של “סוס” דוחף אותו לפעולה)
כל עולם הרגשות של האדם, יוצרים חוויה והתנסות וזוהי תכליתם של רגשות (התנסות ולמידה מהתנסות)
הרגש מקביל ליסוד המים, המים הם “חיים”, המים נותנים חיים, מרווים את צמא בחיוניות הנדרשת לתנועה הנכונה לכיוון הנכון. מים “לא טובים” הם תוצר של רגש “לא טוב” (נגטיביות,כעסים מודחקים, “השנאה התאווה והכבוד מוציאין אדם מן העולם”)
רגש (סוסים) מקבילים בממלכות לעולם הצומח. הצומח מונע מתחושות ורגשות, מגיב לתנועה רגשית וזקוק לה.
ד- המרכבה, הכרכרה, זהו הגוף עצמו, גוף האדם על כל חלקיו. מקביל ליסוד האדמה, החומרי. בממלכות: לעולם המינראלים, לצורך בקונסטרוקציה מוחשית, מבנה ידוע שניתן לסומך אליו ולהבנות ממנו.
זהו הבניין הפיזי, הגוף עצמו, כל חלקי גוף האדם על כל צדדיו (עור, שלד שריר, איברים וכו’)

משל המרכבה המלמד “רפואת אמת”
“רפואת אמת” מתחילה ביסוד הבסיסי ביותר של הבנת האדם, מוצאו ותכליתו בעולמו, ויודעת להשיב לשאלות מוצא האדם ותכליתו. מדוע האדם חולה והם הסיבות השורשיות לחולי, מה החולי מלמד ועל מה הוא מצביע.
רפואה הרואה באדם “חומר, גוש בשר” מהווה רפואה היודעת להתייחס רק ליסוד ה”כרכרה” שבאדם, כלומר זוהי רפואה שטחית, חלקית , רדודה, שאינה מבינה מדוע חלה האדם ומהי תכלית החולי. ולכן זוהי רפואה חלקית ועיוורת.
משל המרכבה מלמד כי אופייה של תנועת החיים, על כל היסודות המרכבים אדם (אדון – יסוד האלוהי. רכב – האינטלקט. סוסים – הרגשות, תחושות. כרכרה – הגוף הפיזי על כל חלקיו)
הינו לשם הגשמה של תכלית ששונה מאדם לאדם, ועל פי איכות תנועת המערכת ניתן לדעת וללמוד על אותה התכלית שלשמה האדם כאן, ולאור סוגי ההפרעות ומיקומם במערכת ניתן לדעת היכן ההפרעה ומה יש לעשות כדי לרפא אותם ולהשיב את התנועה הנכונה לשם ההגשמה של התכלית.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס