ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט » פרשת דברים, התוכחה

פרשת דברים, התוכחה

קובי נחושתן אוגוסט 7, 2019 6:26 am אין תגובות

א- פרשה, ראש:
“אֵלֶּה הַדְּבָרִים, אֲשֶׁר דִּבֶּר מֹשֶׁה אֶל-כָּל-יִשְׂרָאֵל, בְּעֵבֶר, הַיַּרְדֵּן….. הוֹאִיל מֹשֶׁה, בֵּאֵר אֶת-הַתּוֹרָה הַזֹּאת לֵאמֹר” (דברים א, א-ה)
דברי משה הם גרסה שונה במקצת לדברים עליהם דובר בספרים קודמים. וזאת מפני הפער בין דברי משה האדם ודעתו על הדבר עימו הוא עוסק, לבין מה שקיבל והעביר מעת האלוהות (הפער בין הדבר המתקבל, לדעתו הפרטית על דבר זה)
ספר דברים כולו עומד בסימן דעתו של משה, מקומו של משה מול הדבר שאותו הוא העביר לעם.
ספר דברים הינו המהלך ששואל כל אדם על מקומו ודעתו הפרטית על הדבר שעימו הוא עוסק.
בספר דברים משה מרבה להוכיח את העם, בדברי תוכחה של אדם היודע ומסוגל להוכיח ממקומו כאיש אלוהים.

ב- הפטרה, תוך:
“שִׁמְעוּ שָׁמַיִם וְהַאֲזִינִי אֶרֶץ, כִּי יְהוָה דִּבֵּר: בָּנִים גִּדַּלְתִּי וְרוֹמַמְתִּי, וְהֵם פָּשְׁעוּ בִי. יָדַע שׁוֹר קֹנֵהוּ, וַחֲמוֹר אֵבוּס בְּעָלָיו; יִשְׂרָאֵל לֹא יָדַע, עַמִּי לֹא הִתְבּוֹנָן” (ישעיהו א, ב-ג)
דברי ישעיהו אף הם דברי תוכחה, הנביא מוכיח את העם כאשר הפרספקטיבה להוכחה הינה ממקומו של האל עצמו.

ג- סוף, האדם היום:
צריך אדם שימצא לעצמו מורה, חבר או כל אדם שניתן באמת לסמוך עליו, שיהיה עבורו “מוכיח”.
הצורך להוכחה, תוכחה, הינה עקב הצורך לדייק את הדרך למצוא “כוכב צפון” דרכו האדם יישר את דרכו וכך ינקה עצמו מאבק היום יום, ויעורר את הפוטנציאל הפנימי הקורה להגשה ולדרך אותה עליו לעבור.

בדרך כלל דרכו של אדם נוטה להיתקל במכשולים רבים, ברובם פנימיים, חלקם חיצוניים. אדם הנמצא במקום שם הוא יודע להוכיח נכונה, לשקף נכונה את המקומות היוצרים מהמורות בדרכו של האדם, הינו אדם מיוחד מאוד, אדם נקי, אדם במעלה גובהה במיוחד.

תוכחה נכונה מחזירה אדם לדרכו, מנקה אותו ממה שאינו שייך לנפשו ביסוד האותנטי העמוק שלו.
תוכחה נכונה אינה אכזרית, אינה מכחידה, אינה שופטת או כועסת. יש חמלה עמוקה בתוכה, היא נדיבה ודואגת. תוכחה אמיתית מלאה אהבה ודאגה לנקודה העיקרית של נפש האדם, מה מוצאה של אותה הנפש ומהי תכליתה.

אין כן בתוכחה שאינה נכונה. תוכחה זו נוטה לכעוס, לשפוט, לפעול מתוך מבנה דתי, רעיוני או ערכי, מקובע נוקשה, חד ממדי, מבנה העוקר את תנועת החיים הפשוטה, האורגנית והצומחת.
תוכחה שאינה במקומה באה להצדיק גישה, פילוסופיה, או שהיא חלק בנטייתו של המוכיח להראות את צדקתו או את מעלותיו שלו, אין מאחוריה את הניקיון והטהרה ההכרחית להיות “מוכיח” היודע את עבודתו.

מוכיח טוב אינו רואה את עצמו ואת טובתו, אין לו “אני” שיש להגן עליו או לבנות לו מעמד, הוא אדם נטול “עצמי” העומד לשרות האחר לחלוטין.
אין הוא מופעל מאידיאולוגיה, אלא ממחויבות ליסוד משם נובע האדם, ואליו הוא יחזור.
אין הוא רואה “זכות” לעצמו במעשיו, זכותו הינה מעצם השירות שנתאפשרה לו.
אדם מוכיח, אינו נדבק בדבר שהוא מוכיח, הוא נותר נקי למרות ההתערבבות עם הדבר שאותו עליו לנקות, זהו אדם מלוטש היודע לגעת בנושאים קשים ומלוכלכים ולא להידבק בהם.

תפקידה של תוכחה, להשיב אדם למקורותיו, להראות לו את שהלך לו לאיבוד, לתקן את המעוות, להחזיר אותו ליסוד פנימי העצמי שלו, להשיל מעליו תוצאות של חיים או מעשים שהביאו לעיוורון או לטעויות בדרך.
תוכחה הינה יסוד הכרחי לאדם ההולך בדרך, היא מיישרת, מטהרת, מחדדת את העיקר, מביאה עימה מזור לנפש פצועה ומשיבה את התנועה שהתעכבה.

להיות אדם שיש לו מוכיח, מלמד על אדם שיש לו דרך, יש בחייו כיוון. דבר שמביא לפרי ולהגשמה.
ואם אין לאדם, מורה או חבר הנאמן עליו שראוי בעיניו להיות עבורו ה”מוכיח”, כדאי לו שיבדוק ויחפש אדם שכזה, שכן עקב התוכחה התנועה חוזרת, וגם עם אין היא מדויקת עד הסוף, הרי שהיא תביא לידי תנועה שדרכה הדברים יתבררו.
ומכאן חשיבותה של התוכחה, או של אדם הנמצא במקום היודע “להוכיח”, בעבור חברו או תלמידו, היא בהשבת התנועה שאבדה.

כל דבר קיים בתנועה, אך התנועה כאן, שנחסרה והושבה על ידי המוכיח, הינה התנועה של האדם פנימה לתוך עצמו “יִשְׂרָאֵל לֹא יָדַע, עַמִּי לֹא הִתְבּוֹנָן”.
התבוננות בטבעה הינה מן האדם לתוך עצמו, לתוך נפשו, ומשם למקורותיו.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס