ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט » פרשת פינחס, המחיצה

פרשת פינחס, המחיצה

קובי נחושתן יולי 18, 2019 8:57 pm תגובה אחת

א- פרשה, ראש:
“וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר. פִּינְחָס בֶּן-אֶלְעָזָר בֶּן-אַהֲרֹן הַכֹּהֵן, הֵשִׁיב אֶת-חֲמָתִי מֵעַל בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל, בְּקַנְאוֹ אֶת-קִנְאָתִי, בְּתוֹכָם; וְלֹא-כִלִּיתִי אֶת-בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל, בְּקִנְאָתִי. לָכֵן, אֱמֹר: הִנְנִי נֹתֵן לוֹ אֶת-בְּרִיתִי, שָׁלוֹם” (במדבר כה, י-יב)
בְּקַנְאוֹ אֶת-קִנְאָתִי: פינחס מבין את המציאות ממקומו של האל. אין הוא מבין מן הזווית האישית, כמו שכל אדם תופס את המציאות, אלא – יודע את המציאות מן הזווית של האלוהות כפי שהיא .
זוהי מעלה עצומה וגבוהה מאוד. תפיסת עולם מן הזווית של אלוהים, הינה תפיסת השלם, המוחלט, הישר כפי שהאחדות חיה את עצמה. לכן בריתו, ברית שלום. “אמר ר’ יודן ב”ר יוסי גדול שלום ששמו של הקב”ה נקרא שלום” (מדרש רבה, שמות, ט)

ב- הפטרה, תוך:
תפיסת המציאות של אליהו נובעת מאישיותו, “קַנֹּא קִנֵּאתִי לַיהוָה אֱלֹהֵי צְבָאוֹת”
אליהו מקנא את עלבונו של אלוהים, בגללו, עקב האישיות שהייתה לו. “כִּי-עָזְבוּ בְרִיתְךָ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל–אֶת-מִזְבְּחֹתֶיךָ הָרָסוּ, וְאֶת-נְבִיאֶיךָ הָרְגוּ בֶחָרֶב; וָאִוָּתֵר אֲנִי לְבַדִּי, וַיְבַקְשׁוּ אֶת-נַפְשִׁי לְקַחְתָּהּ”.
אלוהים מעמיד אותו על טעותו, ומלמד אותו כפי דרך אישיותו של אליהו, את דרך האמת אותה החמיץ כל חייו.
רוח, רעש ואש, הינה הדרך של אליהו, אישיותו. ואילו קול דממה דקה הינה הדרך שמעולם לא הוסתרה ואין בא כל סוד, אלא אישיותו האקסצנטרית היוותה חסם לדבר שהיה זמין לו כל העת.
תפיסת המציאות של אליהו, קשה, קיצונית, אש רעש ורוח. קול דממה דקה, היא הלימוד החסר, אותה אישיותו חוסמת ומהווה חצץ חוסם לדבר האמיתי.
“וַיֹּאמֶר, צֵא וְעָמַדְתָּ בָהָר לִפְנֵי יְהוָה, וְהִנֵּה יְהוָה עֹבֵר וְרוּחַ גְּדוֹלָה וְחָזָק מְפָרֵק הָרִים וּמְשַׁבֵּר סְלָעִים לִפְנֵי יְהוָה, לֹא בָרוּחַ יְהוָה; וְאַחַר הָרוּחַ רַעַשׁ, לֹא בָרַעַשׁ יְהוָה. וְאַחַר הָרַעַשׁ אֵשׁ, לֹא בָאֵשׁ יְהוָה; וְאַחַר הָאֵשׁ, קוֹל דְּמָמָה דַקָּה”

ג- סוף, היום:
“הַרְבֵּה יִמָּצֵא בַּמִּדְרָשׁוֹת וּבָאַגָּדוֹת, וְיֵשׁ מֵהֶן בַּגְּמָרָא: שֶׁיֵּשׁ מִןהַנְּבִיאִים מִי שֶׁיִּרְאֶה הַשֵּׁםיִתְבָּרֵךְ מֵאַחֲרֵי מְחִיצוֹת רַבּוֹת; וּמֵהֶם, מִי שֶׁיִּרְאֵהוּ מֵאַחֲרֵי מְחִיצוֹת מוּעָטוֹת – לְפִי קִרְבָתָם אֶל הַשֵּׁםיִתְבָּרֵךְ וּלְפִי מַעֲלָתָם בַּנְּבוּאָה. עַד שֶׁאָמְרוּ: מֹשֶׁה רַבֵּנוּ, עָלָיו הַשָּׁלוֹם, רָאָה הַשֵּׁם יִתְבָּרֵךְ מֵאַחֲרֵי מְחִיצָה אַחַת בְּהִירָה, כְּלוֹמַר: מַזְהִירָה. וְהוּא אָמְרָם: “הִסְתַּכֵּל בָּאַסְפֶּקְלַרְיָא הַמֵּאִירָה”. וְ”אַסְפֶּקְלַרְיָא” – שֵׁם הַמַּרְאָה הַנַּעֲשָׂה מִגּוּף הַמַּזְהִיר כְּשֹׁהַם וּזְכוּכִית, כְּמוֹ שֶׁהִתְבָּאֵר בְּסוֹף כֵּלִים.

וְהַכַּוָּנָה בְּזֶה הָעִנְיָן מַה שֶּׁאֹמַר לְךָ, וְהוּא שֶׁאֲנַחְנוּ בֵּאַרְנוּ בַּפֶּרֶק הַשֵּׁנִי: שֶׁהַמַּעֲלוֹת, מֵהֶן – מַעֲלוֹת שִׂכְלִיּוֹת, וּמֵהֶן – מַעֲלוֹת הַמִּדּוֹת. וְכֵן הַפְּחִיתִיּוֹת, מֵהֶן – פְּחִיתִיּוֹת שִׂכְלִיּוֹת: כְּסִכְלוּת וּמִעוּט הַהֲבָנָה, וְדֹחַק הַתְּבוּנָה; וּמֵהֶן – פְּחִיתִיּוֹת הַמִּדּוֹת: כְּרֹב הַתַּאֲוָה, וְהַגַּאֲוָה, הָרֹגֶז, וְהַכַּעַס, וְהָעַזּוּת, וְאַהֲבַת הַמָּמוֹן וְהַדּוֹמֶה לָהֶן, וְהֵן רַבּוֹת מְאֹד. וּכְבָר זָכַרְנוּ הַסֵּדֶר בִּידִיעָתָן בַּפֶּרֶק הָרְבִיעִי. וְאֵלּוּ הַפְּחִיתִיּוֹת כֻּלָּן-הֵן מְחִיצוֹת הַמַּבְדִּילוֹת בֵּין הָאָדָם וּבֵין הַשֵּׁם יִתְבָּרָךְ. מַאֲמַר הַנָּבִיא מְבָאֵר זֶה: כִּי אִם עֲוֹנֹתֵיכֶם הָיוּ מַבְדִּילִים בֵּינֵכֶם לְבֵין אֱלֹהֵיכֶם (ישעיה נט ב). יֹאמַר: שֶׁעֲוֹנוֹתֵינוּ – וְהֵן אֵלּוּ “הָרָעוֹת”, כְּמוֹ שֶׁזָּכַרְנוּ – הֵן הַמְּחִיצוֹת הַמַּבְדִּילוֹת בֵּינֵינוּ וּבֵינוֹ יִתְבָּרָךְ.” (הקדמת רמב”ם לפרקי אבות, “שמונה פרקים לרמב”ם, מתוך פרק שביעי)

תפיסת העולם של כל אחד מאיתנו, הינה תוצר של מבנה אישיותו, אותה מכנה רמב”ם “מחיצה”. אותה המחיצה יוצרת הפרדה וצמצום של ספקטרום הראייה של האדם, כך שמה שהוא רואה הינו חלקי ויחסי מן האמת השלמה.
אך עדיין – גם בחלקי שהוא רואה יש מן האמת, יש צדדים המהווים רסיסים מן השלם.
כאשר האדם מכיר את עצמו, מכיר את תכונותיו יודע את עצמו, ולכן מתוך אותה הידיעה מסיר המחיצה ומסלק את תכונת היסוד באישיותו המהווה חצץ המסתיר מפניו את ה”סנה הבוער”, את פניו של אלוהים,
אז האדם בדרך לראות את המציאות ממקומו של האל, כפי שפינחס ראה, ההופכת לזמינה ולנגישה יותר.
אז שלום הופך לרלוונטי, עד לנקודה זו אין שלום, אין מנוחה. יש חצץ, קונפליקט, ריב ומדון – עקב תפיסת עולם הנובעת ממקומו היחסי של האדם, עקב אישיותו. שם תמיד יש התנגחות והתנצחות עם אדם אחר שממקומו וכפי אישיותו, תופס את המציאות הפוך מחברו.

לימוד המחיצה המפרידה בין אדם לאלוהים, הינה ביכולת הזיהוי של תכונה אחת בלבד שהיא מרכז האישיות של האדם, שכל שאר הצדדים בהתנהגויותיו, אינם אלא ביטויים שונים ליסוד בסיסי מסוים, המהווה “עמוד שדרה” של אישיותו.
בדרך כלל – כפי שרמב”ם מתאר זאת, “עמוד השדרה” של האדם ניתן לזיהוי בתכונה אחת בלבד, שהיא תכונת היסוד, ועליה האישיות נשענת. זיהוי תכונת היסוד, ההיכרות עם ביטוייה השונים, העבודה על המיתון שלה, עד להיעלמותה כיסוד פעיל המהווה את ציר האישיות. הוא הדבר המסיר המחיצה ופותח את האדם לשפע אין סוף, לשלום שהוא אחד משמותיו ומידותיו של האל. שם ניתן להכיר את הדברים באמת, שם ניתן לראות את החיים במובן הנקי, כפי מקומו של אלוהים.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובה אחת

  1. שמואל הגב יולי 18, 2019 בשעה 9:51 pm

    יפה ניתוח מדהים

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס