ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » סימבוליקה גופנית נפשית » ארכיטיפ מ”ה – כבד מחלות, “דיבורו של השלם” ד’

ארכיטיפ מ”ה – כבד מחלות, “דיבורו של השלם” ד’

קובי נחושתן אפריל 28, 2019 11:58 am אין תגובות

קשה למצוא מחלה כרונית שהכבד אינו מעורב בה באופן חלקי. הכבד מעורב בכל התהליכים המטבוליים, תהליכי עיכול, יצירת אנרגיה, המטולוגיה, ועוד.. ומכיוון שיש לכבד חלק בכל התפקודים הגופניים, הרי שכל חולי באשר הוא יוצר אפקט הקשור גם לכבד. כאשר החולי אינו בסיבתו של הכבד, אין לצד הנפשי של הכבד משמעות רבה, אך כאשר החולי קשור באופן ישיר לאיבר הכבד, אז יש לצד הנפשי של הכבד משמעות רבה.

מכיוון שתפקידו המרכזי של הכבד הינו בלספק את המשאבים לכל סוגי הפעולות האנושיות, יוצא מכאן כי הכבד לוקח חלק בכל סוגי החולי. וכן הכבד הוא זה המכתיב אם יהיו משאבים וסוגי כוחות שונים הנדרשים לסוגי פעולות שונות. לפעילות ספורטיבית נחוצה אנרגיה שאינה רלוונטית לפעילות מדיטטיבית. וכן לפעילות מנטאלית למדנית נדרש כוח שאינו רלוונטי לפעילות פיזית הקשורה לעיכול. וכך האלה.. הכבד יודע לספק את סוגי הכוחות השונים, לאור ההבנה של תכלית הפעולה וכיצד הפעולה משרתת את האבולוציה אליה מכוון האדון השוכן בלב האדם.

מכאן שכל פעולה ללא יוצא מן הכלל, הינה ביטוי עמוק וישיר למכלול השלם של האדם, גם אם פעולה מסוימת נראית “רגילה” וטריוויאלית, גם אז אותה הפעולה הינה ביטוי לשלם של אותו האדם.
מכאן יוצא שהכבד מעורב בכל סוגי הפעולות של האדם, מכל סוג ובכל רמה.
לכן – כאשר אין אנרגיה יותר לפעילות שהאדם מורגל בא, כגון פעילות גופנית שהאדם מאומן בא היטב, וכעת הוא חש חולשה עמוקה ללא יכולת עשייה. או אדם המורגל בלמדנות, וכעת פעילות זו אינה אפשרית כיוון שהוא חש עצמו מותש לחלוטין מן המגמה לפעיל את גלגלי השכל, זהו סמן מובהק למעורבות ישירה של הכבד במצב נתון זה, כמו כן – מצבי חולשה אלו הינם שיקוף ל”שלם” המערכתי שאינו מוכן יותר לפעילות מן הסוג שהאדם חש מותש ממנה.

השלם של האדם אינו מודע לעיתים קרובות, האדם חש את ה”אני” שלו, במקרים רבים, באופן חלקי בלבד, באופן חצוי או מפוצל, עם חלקים שבמקרים רבים מתגוששים זה בזה. השלם של האדם המורכב מסך החלקים שלו, הינו ה”אני” היותר אותנטי. כאשר האדם חש את העייפות של פעילות מוכרת וידועה לו, זהו סימן שה”שלם” שלו דיבר את דברו.
לעיתים עקב הנתק ואי היכולת של האדם להקשיב לטוטאליות של עצמו, השלם שלו מכתיב לו דינאמיקה שהיא כביכול, בעל כורחו. אך באמת זהו הדיבור הנכון של המערכת, כאשר דיבור זה מתרחש בדרך כלל, דרך יצירת סימפטומים של סבל וכאב, כך השלם “מודיע” לאדם על דבר מה שאינו הולך יותר בכיוון הרצוי לכוונת האדון השוכן בלב האדם.

ככל שסימפטום המופיע בגוף האדם או בנפשו, הינו דבר ש”הגיוני” לאדם, דבר זה מצביע על אדם הקרוב לעצמו, וככל שמחלה או סימפטום לפתע מופעים כ”רעם ביום בהיר”, והאדם חש עצמו “נבגד” על ידי גופו, או שהוא חש עצמו “קורבן” ומסכן לאור הופעת החולי, הרי שמצב נפשי זה מציע על ריחוק של האדם מעצמו, על הנתק והפיצול של האדם מעצמו.

עייפות ככלל, הינו סימפטום המצביע ישירות על “חולי” של הכבד, כיוון שכבד חזק ובריא, מביא עימו רעננות ויכולת התאוששות מהירה לאחר מאמץ ממושך ומאתגר.
העייפות האולטימטיבית הינה העייפות מן החיים, לאות עמוקה מקשיי התמודדות היום יומיים הגורמים באופן הדרגתי לסחיטה של הוויטאליות הבסיסית, אז האדם חש שהוא מרוקן חיים, דבר המוביל לתחושת ייאוש, וויתור על הרצון לחיות.
כך על פי סוגי התשישות והעייפות ניתן לדעת על מערכת שנשחקה (מנטאלית, רגשית, גופנית, אנרגטית) כאשר לשעות ביום בהן האדם חש עייפות, זוהי האינדיקציה לאיזה איברי נפש וגוף אינם עובדים נכון, ביחס לרצונו של השלם. וכן השעות של העייפות מלמדות על חלקו של הכבד ביחס לאיבר נפשי וגופני אחר.
בדרך כלל, עייפות בוקר, הקושי להתחיל את היום, הקושי לעשות ליום “התחלה”, הינה אינדיקציה ישירה לחולשת כבד, ועייפות הכבד ולאי איזון הקשור לכבד.

כאשר אין אנרגיה, אין יכולת לפעול, נגמר התהליך. לעיתים ובמקרים רבים, יש רצון חזק, אך אין אנרגיה להגשמת הרצון, זהו סימן לחוסר קשר של הלב, שם שוכן האדון, לבין שאר חלקי המערכת.
חיסרון האנרגיה משקף על אי הסכמה המערכת לכיוון התהליך לאור שחיקה מצטברת ואי התחשבות בצדדים אחרים של המערכת שנותרו כביכול מאחור.

פיברומיאלגיה, מחלת היאפים, או chronic fatigue syndrome , הינם ביטויים קליניים שבהם יש מעורבות ישירה של תפקודי כבד לא מאוזנים, דבר המשתקף באי היכולת של הכבד לייצר משאבים לצרכי היום יום. קבוצת מחלות אלה הינם סמן לשחיקה עמוקה ביותר של המערכת הגופנית נפשית, עד לדרגה של סירוב מערכתי לשיתוף פעולה עם אורח חיים שכבר זמן רב אינו מתקדם לנתיב הנכון עליו כיוון האדון השוכן בלב האדם. אז הכבד קורס תחת עומס עבודה לא הגיוני, שאינו מסבר את דעתו של הכבד. וכאשר הכבד חש כי הוא פועל ללא ההיגיון הקיומי הבא מן הלב, אז הוא נוטה לעייפות וללאות עמוקה המתדרדרת במהירות רבה לחולי של עייפות כרונית.

דיבורו של השלם

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס