צמח ממשפחת הקקטוסים:
דומה בכל הנטיות שלו ל cereus-b, עם כמה נקודות המייחדות ומאבחנות אותו:
1- ביו ריתוס:
החמרה בקור, תרופה קרה. רגישות גבוהה מאוד לקור, בקור הכול מוחמר.
2- זיקה גופנית: תחושת שיתוק באזור הרגיש.
א- בנוסף לכל הנטיות של cares-b , יש ל cereus-s נטייה לתחושת שיתוק באזורים הכואבים או המציקים. תחושת השיתוק מתחילה בגודש, ולאחר מכן באה תחושת השיתוק.
אם יש תעוקת חזה ואי סדירות בדופק לב (תופעה אופיינית לקבוצה כולה) ב cereus-s יש גם תחושת שיתוק בחזה, בצלעות ובאזור בו יש תעוקה.
נקודה זו הינה קו מנחה בתרופה, בכל מקום בו יש אי נוחות, תחושת אי הנוחות מתלווה עם חווית שיתוק, הירדמות numbness.
ב- כאבים בכליה הימנית, מוחמר לאחר מתן שתן.
ג- זיקה לאיברי מין – יש גירוי באזור זה, המחייב את האדם לפעילות מינית. בלוטות לימפה נפוחות באזור המקומי, וכן- אשכים נפוחים וכואבים ללא קשר לפורקן מיני, כך גם בנשים, שחלות בתחושת גודש, כאב, עם גירוי מקומי שמייצר צורך למגע מיני. מגע מיני אינו מקל על הגודש המקומי.
שיתוק מקומי באזור הגניטאלי, תחושת שיתוק מובילה לאימפוטנציה.
ד- גרון: הצטברות ליחה, הגרון סגור מליחה, תחושת מחנק.
3- זיקה רגשית: קללות – מקלל כדרך ביטוי לאי שקט פנימי.
זהה ל cereus-b עם כמה נקודות מייחדות:
א- כועס ומתפרץ, יש בתוכו נטייה לכעוס, הכעס מתפרץ בדרך כלל על בסיס של נקודות שלא חשובות וללא פרופורציה. מאוד מגורה רגשית.
ב- מיניות זהו נושא שמעסיק אותו – אותה, רבות ועמוקות, יש קונפליקט בין רוחניות למיניות, אדם זה מאוד מיני, עם צורך לעיסוק מיני רב, דבר שמיצר לו קונפליקט בין מקומו הרוחני ומקומו הגשמי.
ההתפרצויות שלו הינן בקללות גסות, הוא נוטה לקלל (הרבה יותר אגרסיבי מ cereus-b)
ג- הביטויים הרוחניים – דתיים שלו, מתורגלים בלילות. בלילה זהו הזמן ה”רוחני” שלו. ביום זהו זמן ארצי ובלילה זהו הזמן לרוחניות, אוהב את הלילה, שואף להיות ער עד מאוחר.
ד- מן הזווית המחשבתית, קושי בתהליכים לימודיים, קשה לו לחשוב או להתרכז, יותר קל לו ללמוד דרך שמיעה.
לעיתים קושי בריכוז, כבדות בראש שגורם לקושי בריכוז, דבר המתבטא בבלבול במילים. המילים יוצאות לו מבולבלות. דבר המתבטא בעיקר בשיחה.
נוטה לפיקסציות מחשבתיות בכל מה שקשור לאורח החיים שלו, לאמונה שלו, לא גמיש ולא מתפשר.
4- גישה לחיים:
זהה ל cereus-b אך יותר גס יחסית, הנושא המיני תמיד ברקע אצלו כנושא לא פתור, הנטייה לקלל מאפיינת את הזהות שלו.
הוא אדם “רוחני” דתי, מתפרץ, קצר רוח, תמיד עסוק, תמיד טרוד.