צמח ממשפחת הקקטוסים
מטריה מדיקה על פי ארבעת הרמות:
1- ביוריתמוס:
א- כאשר סימפטומים גופניים נרגעים ושוכחים, סימפטומים נפשיים מתעוררים ומעצימים, ולהיפך.
דינאמיקה שמתחלפת בין הגוף לנפש (plaina, ignatia)
ב- אי שקט, חייב להיות בפעילות, אז מרגיש יותר טוב. בחוסר מעש מצבו מחמיר.
ג- מוחמר בלילה (נטייה סיפיליטית) החמרה נפשית וגופנית, עקב הצורך להיות בפעילות, כאשר הגיע זמן למנוחה, הוא אינו חש בנוח במצב זה, אז יש החמרה בכל הסימפטומים.
ד- מוטב בלי בגדים, או ללא גורם המייצר תחושת לחץ על הגוף, חש יותר טוב ללא בגדים.
ה- תרופה של צד שמאל.
2- זיקה גופנית:
א- גודש בראש: בעיקר באזור האחורי, בקצה העליון של הראש – מוחמר כאשר חש בחוסר מעש.
כאשר משפשף את האזור הגדוש- כואב, יש הקלה. צד שמאל כואב יותר.
סחרחורת הנובעת מלחץ בראש, צורך לעצור ולנשום עמוק, נשימות עמוקות מקלות.
ב- חזה ולב: (תמה גופנית מרכזית בקקטוסים)
החזה מתמלא עד לקצה יכולתו, תחושת גודש בחזה עם קושי בנשימה, צורך להיות בקשב ומודעות לתהליכי הנשימה – אז יותר קל לנשום. לחץ ותעוקת חזה. מוחמר בלילה במנוחה.
הלב באי שקט, יש תחושה של מתח בלב, החמרה באי סדירות לב בלילה, תעוקת חזה וצורך להיות בתנועה בעשייה.
אנגינה פקטוריס – מוחמר בלילה, הקרנה לצד שמאל של החזה והצלעות. כאב נאורלגי בצלעות שמאליות.
כאב בלב מגיע בגלים כמו כיווץ ספונטני, כמו שיריית אקדח פגעה בלב.
כאב בלב גורם לקוצר נשימה. נשימות מודעות עמוקות מקלות.
3- זיקה רגשית:
א- האדם מרגיש שהוא מקבל כוחות מגורם חיצוני המשפיע עליו “אנרגיות” או כוחות מיוחדים, הוא חש שהוא מתייחד בזה, הכוח שהוא מקבל מגורם חיצוני (גורו, מורה, מלאך, אלוהים וכו’) גורם לו לחוש את עצמו חזק, מיוחד, בעל כוחות על. מצב זה אינו הופך אותו לאדם עם סופר אגו כמו platina , אלא לאחד שמחויב עקב הכוחות שהוא קיבל לעשייה, לשירות, לדברים שהוא כעת מחויב להם.
ב- חש צורך להיות משמעותי, לעשות דברים משמעותיים, להיות משמעותי לעצמו ולעולם. אם אינו במקום של עשייה משמעותית, מצבו המערכתי מוחמר.
ג- חייב להיות בעשייה, תמיד בעשייה. אם אינו עושה ואם הוא חסר מעש, מצבו הגופני מחמיר. בעיקר בתופעות לבביות, עם גודש ואי סדירות בקצב הלב.
ד- נטייה דתית חזקה – רוחנית בסיסית באופי שלו, צורך לחיות דת, תפילה, מדיטציה, או כל תרגול דתי רוחני אחר.
ה- בדרך כלל מכונס, אינו מדבר הרבה,אינו משתף. יש לו עולם פנימי עשיר וגדוש, אך דבר זה אינו ניכר לעין. מבחוץ הוא נראה סגור, אינו מעוניין בתקשורת, עם ארשת פנים עצובה, יש לו עצב שנסוך לו על פניו כמעט תמיד.
ו- לעיתים – ביטויים התנהגותיים הפוכים ומפתיעים, הבאים בהפתעה, הוא מתפרץ בקללות, נוטה לקלקל בגסויות במילים שאינן הולמות את אורח חייו ואת החזות שלו. דבר זה בה בהפתעה גמורה.
4- תפיסת חיים:
תפיסה דתית, המחויבת לעשייה. אדם אקטיבי ומחויב לדרך שלו. עשייה וביטוי קונקרטי הינו דבר שהוא מאמין בו וחי על פיו. הוא אינו “אפלטוני”, הוא לא מבין כיצד דבר זה אפשרי, בתוכו יש מחויבות לביטוי קונקרטי יומי של האמונה שלו. אם לא עשה, הוא חש את עצמו אבוד, נזנח מן הדבר שמזין אותו. יש בתוכו יחסי תלות בין הדבר שממנו או שואב כוחות לחיוב שלו לעשייה שמבטאת את הדבר שממנו הוא ניזון.