ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » רשימה » Causticum – חלק ב’

Causticum – חלק ב’

קובי נחושתן אוגוסט 28, 2018 2:22 pm אין תגובות

3- זיקה רגשית:

א- חוסר צדק, כאב נפשי כרוני:
אנשים פתוחים, כמו עור חשוף, הכול חודר אותם. הזדהות עמוקה ומהירה עם סבל של אנשים אחרים.
הם רואים חיה פצועה בכביש, הם יעצרו ויאספו את החיה, ויטפלו בה, או שיוודאו שהחיה מצאה מקום לטיפול טוב עבורה. מאוד רגישים לסביבה, מרגישים אותה, מודעים אליה, מזדהים איתה.
ההזדהות העמוקה עם סבל, הופך אותם לאקטיביים ביחס לנושא שאיתו הם חשים הזדהות. אקטיביות זו מתחילה ברגש עמוק של הבנת הסבל של האחר, וממשיכה עם גישה מאוד אקטיביסטית שמבקשת לצור שינוי למושא הסבל.
הם הופכים עקב ההזדהות עם סבל של אחרים לפעילים חברתיים, עד לפעילים פוליטיים, במגמה אידיאולוגית לשנות את העולם. הם הופכים למהפכנים, מרדניים, אלו שמרימים את דגל המהפכה.
במצבים קיצוניים, הם הופכים ללוחמניים אקטיביים כלפי הממשל או כל גורם אחר שמייצג עבורם את חוסר הצדק.
תחושת חוסר הצדק הינו מוטיב עמוק מאוד ב causticum. בילדים תחושת חוסר הצדק הופכת אותם למרדניים, כל מה שההורים או המחנכים יגידו, הם יעשו הפוך או שיצאו כנגד הגורם הסמכותי, בגיל צעיר המרדנות הינה מתוך ההזדהות והבנת הסבל. בגיל מבוגר יותר, המרדנות הופכת לאידיאולוגיה. ואז הם נהפכים למהפכנים ומצבים מסוימים למסוכנים וקיצוניים, עד לפנאטיות אידיאולוגית.
המקום הפנימי של תרופה זו, רגיש וחשוף ולכן נפגע מאוד עמוק, אולי ביחסים אולי מאירועים מן הילדות, אולי ביחסים חברתיים. התשתית של התרופה מוכן לפגיעה רגשית עמוקה, שמאחוריה עומד תחושת חוסר הצדק שנעשה להם, או לסובב אותם. עקב כך הם הולכים שנים רבות עם תחושת סבל, כאב נפשי עמוק, של ייסורים שהם אספו לאורך השנים, לרוב אכזבות ביחסים, עלבון ביחסי משפחה ומשברים חברתיים על בסיס של תחושת חוסר הצדק שהם ראו סביבם.
ייסורים אלו, שהם כרוניים באדם בוגר, הופכים לתשתית נפשית למחלות רבות מסוגים שונים, כאשר הסימפטומים הרגשיים שצוין כאן, יהיו ברקע למחלה. רוב המחלות המתפתחות בתרופה, לאור מצב נפשי זה, הינן כרוניות ומתפתחות לאט ולאורך השנים.

ב- פחדים:
פחדים מסוגים שונים: כלבים, משהו רע עומד להתרחש, בערב פחדים מחמירים.
פחד משדים בעיקר בלילה, פוחדים להישאר לבד בבית בלילה.
הפחד הדומיננטי ביותר הינה התחושה שלהם שמשהו לא בסדר, משהו קטסטרופאלי עומד להתרחש, אסון לאומי, אסון עולמי, אסון אקולוגי, אסון בריאותי שלהם או של הקרובים להם.
פחדים ב causticum קיימים בכל שלבי ההתפתחות, מגיל ילדות ועד לבגרות מלאה.

ג- הפעילות המנטאלית, נטייה לאיבוד הזיכרון, תחושה קבועה שהם שכחו משהו:
באופן הדרגתי, היכולת הקוגנטית של מחשבה וזיכרון, הולכים ומתכהים, מתעמעמים. קשה להם להבין בשיחה מה רוצים מהם, והם צריכים לשמוע שוב ושוב את הנאמר.
יש להם תחושה שהראש עייף, קשה להם לחשוב או לעשות מאמץ מנטאלי. הזיכרון שלהם נחלש והם חשים חוסר ביטחון בעצמם – צריכים לבדוק את עצמם שוב ושוב, אם סגרו את הגז בבית, אם המים דולפים, אם סגרו את הדלת. הם חוזרים לביתם שוב ושוב כדי לבדוק אם אכן הדלת סגורה או שברז המים סגור. גם לאחר שווידאו שהדלת סגורה, נותר לאחר מכן תחושת אי ביטחון “אולי שכחתי לסגור את הדלת? אני לא בטוח”

ד- נטייה כפייתית, אשר מייצרת טכסים בחיי היום יום:
ככל שהצד המטאלי נחלש (תהליך השיתוק ההדרגתי, בצד הנפשי, מנטאלי) הדבר מייצר בתוכם אי ביטחון בעצמם, שהדרך שלהם “להגן” על עצמם מתהווה בתוכם להתנהגות כפייתית.
בסגירת דלת באופן מסוים, ברחצת ידיים בדרך מסוימת, בהליכה ברחוב באופן מסוים – בצעד מסוים, בדרך מסוימת כיצד להיכנס הביתה, כיצד לסגור את הדלת בחזרה הביתה, כיצד ללכת לשון.
ההתנהגות שלהם הופכת כל נושא ל”טכס”. כך קל להם יותר להתמצא או להסתדר במרחב הפרטי.

ה- תהליך מתפתח:
כילדים או כאנשים צעירים, הם פתוחים, מתרגשים מאוד בקלות, מתעוררים רגשית מהר, מאוד חשופים לסביבה ומגיבים אליה. לכן הם אקטיביים מאוד, ונוטים ללוחמנות ואידיאליסטיות.
ככל שחולף הזמן, חלה עליהם, הנטייה הבסיסית של התרופה: ניוון ונוקשות.
דבר זה מתאפיין בנוקשות של התודעה ושל היכולת שלהם לאדפטציה סביבתית. הם הופכים לכהי חושים, לנוקשים בתפיסת עולם שלהם, הזיכרון נחלש ובמקומו באה התנהגות ריטואלית.
לכן יש לראות בתרופה זו את הפער בין תחילת הדרך שלה באנשים צעירים וכיצד הדינאמיקה משתנה בגיל מבוגר יותר, כאשר התרופה מתנהגת על פי היסוד הבסיסי שלה, הנטייה לנוקשות, להיצרות, לפיקסציה מחשבתית.

4- גישה קיומית: “צדק, צדק תרדוף”.
גישה אידאית, גישה שהופכת הזדהות עם סבל לאידיאולוגיה מהפכנית. גישה אקטיבית שאינה יכולה לנוח לאור מה שהם פגשו בחייהם.
אנשים לוחמניים.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס