ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » איברי הנפש » איברי הגוף, איברי הנפש – חלק ו’. העיקרון האלוהי

איברי הגוף, איברי הנפש – חלק ו’. העיקרון האלוהי

קובי נחושתן יוני 4, 2018 9:17 pm אין תגובות

1- הופעתו של גוף האדם, כפי שהוא נראה לעין, אינו רק תוצר גנטי. יש מרכיבים גופניים – חומריים בעלי הקשר אתני ומשפחתי. אך עיקר סיבת צורת והופעת הגוף כמו שהוא נראה לעין, על כל צדדיו השונים, נובע מן העיקרון האלוהי השוכן בתוך האורגניזם האנושי.

2- הגוף אם כן, הינו צל ושיקוף לעיקרון האלוהי השוכן בקרבו. הגוף כ”לבוש” לעיקרון האלוהי, מרמז ומלמד על מי ששוכן בקרבו.
מצורתו של הגוף ניתן להבין ולהסיק על האיכות של העיקרון האלוהי השוכן באורגניזם.

3- מושג היופי והכיעור, מה נחשב ליפה בגוף זכרי או בגוף נקבי, הינם מושגים יחסיים תלויי הבנה תרבותית. מה שנחשב ליפה בתרבות אחת עשוי להיחשב למכוער ולדוחה בתרבות אחרת.
האסטטיקה של חיצוניות הגוף האנושי הינה תוצר של ערכים תרבותיים מקומיים. ערכי האסטטיקה והיופי אם כן, אינם מוחלטים, אלא יחסיים לחלוטין.

4- כך שאין קשר כלל בין “יופי” של אדם מסוים או “כיעור” של אחר (אשר מוגדרים כך לאור ערך תרבותי יחסי) לסמן המרמז על העיקרון האלוהי השוכן בגוף האדם.
מן הזווית של העיקרון אלוהי, אין יופי או כיעור (אלו הם ערכים אנושיים מקומיים) יש ביטויים אשר עניינם להעיד ולגלות את מטרת האדם בחייו הנוכחיים. דרך תווי פניו, דרך הופעת גופו על כל זוויותיו שלו או שלה, ניתן להבין ולראות את רצונו ובקשתו של העיקרון האלוהי. רצון שעניינו דרך שיש לעבור, שיעור ללמוד, ידע שיש לאדם להשכיל, מסלול חיים המביא להשלמה של נושאים מסוימים וכך הלאה.
המבנה האנושי מגלה את הרצון של העיקרון האלוהי שבאדם.

5- האם יש מושגי יופי או כיעור מן הזווית של העיקרון האלוהי?
מושג היסוד המוביל לתפיסה אסטטית מן הזווית של העיקרון האלוהי הינו ההרמוניה הנוצרת מכלל החלקים המייצרים אחדות. כאשר כלל החלקים במערכת האנושית עובדים ביחד למטרה משותפת, כאשר אין באדם קונפליקט, אלא הסכמה של כלל חלקיו להגשמה של מטרה מסוימת, שם נוצרת הרמוניה שהיא זו הנחשבת ל”יפה” ול”אסטטית”.
כאשר יש אחדות באורגניזם האנושי, וכאשר אחדות זו נודעת באופן מודע לאדם, באיכותה, שם יש יופי, אסטטיקה והרמוניה.
כך שהאחדות מייצרת יופי ואסטטיקה.

6- יש לגשת ללמוד גוף האדם מזווית שונה לחלוטין, אין להתייחס לגוף האדם כמו שהיה “גוש בשר”, גישה חומרית זו שגויה ומורידה את חיי האדם למקומות נמוכים מאוד. יש לגשת ללימוד זה בכבוד לדבר בעל ערך עצום, הגוף הינו “כלי” לעיקרון האלוהי, ולכן לימוד האורגניזם מזווית זו מביאה סוג שונה לחלוטין של הבנה על איברי הגוף ועל הופעתו של האדם בגופו.
תכלית לימוד זה:
א- להגיע לידיעה ולהכרה העצמית.
ב- להכיר ולדעת את הסיבה לשם מה אנו כאן.
ג- להבין את האיכות היסודית שהיא מה שאנו ברובד העמוק.
ד- לדעת את דרכי היישום של מטרתו הפרטית של האדם בדרכו הפרטית. כיצד עליו ליישם את מה שהבין.
ה- דרך ידיעה זו ובאמצעותה, להכיר אחרים וכן צורות חיים נוספות אשר חיים בקרבת האדם.

7- אופן הלימוד של האורגניזם האנושי:
א- הבנת הפיזיולוגיה של איבר מסוים.
ב- הבנת משמעותו של אותו האיבר בדינאמיקה הרגשית, כגון אצבעות כף היד “עושות”, אצבעות כף היד משקפות את יכולות העשייה של האדם, את יכולת ההגשמה של רצון או תוכן פנימי לעולם המעשה.
דוגמה נוספת: מבנה הגולגולת הינו מבנה של כמה יחידות עצם, אשר מכילות בתוכן את איבר המוח. הגולגולת הינה “לבוש” למוח, המוח הינו איבר עצבי ואינטליגנטי במיוחד, הקשור לפעילות מחשבתית, רגשית, ופיזיולוגית. לכן צורת הגולגולת הינה סמן לאיכות של תודעת האדם:
ראש מאורך- נטייה אינטלקטואלית.
ראש פחוס – נטייה אימפולסיבית.
צד אחורי של ראש ישר ולא עגול –נטייה ישירה, נטייה להגיש עצמו באופן ישיר וללא עקבות.
אחורי ראש עגול – נטייה לעצירה, הכלה והתבוננות לפני תגובה.
ג- עצירה על האיכות הפנימית שמוגדרת דרך ההבנה הפיזיולוגית ומשמעותה הרגשית, תודעתית.
לימוד של איכות זו. לימוד של תכונותיה הנוספות שלרוב אינן ניכרות מייד. אלא מחייבות השתהות מתבוננת.
ד- התבוננות ולימוד זה לאורך זמן מאפשרים היכרות שונה, עמוקה יותר של האדם עם גורמים עמוקים יותר בתוכו.

8- הגוף אם כן, הינו השדה בו מתרחשת ה”דרמה האנושית”, דרך תחושות גוף ולימודן, דרך סימפטומים והבנתם, ניתן להבין ולראות את היסוד העמוק שחי באדם, מה הוא מבקש ומה או אומר, ומה היא הדרך אותה עליו לעבור.
לעיתים תחושות גוף נובעות מסיבות פיזיולוגיות לחלוטין, גשמיות לחלוטין. לעיתים סימפטומים גופניים כגון: כאבי ראש, מחושים בבטן, עקצוצים במקום מסוים בגוף, סימפטומים קלים של אלרגיה ועוד, מאפשרים חלון התבוננות עמוקה ליסודות קיומיים מאוד בסיסיים באדם.
כאן הלימוד הינו להכיר ולדעת את ההבדלים בין תחושות גוף ממקור כימי, לתחושות גוף הנובעות ממקור גבוהה ועדין יותר מן הגוף עצמו.

9- כל דבר המתרחש בחיי האדם, כל שלל האירועים המתרגשים לבוא על האדם, מתחילים בתחושות גוף אשר דרכם מוגשם האירוע שהתרחש. אדם שקם בבוקר עם תחושות מסוימות בגופו, שגרמו לו לחוש שמשהו שהוא לא יכול להגדיר לעצמו, אינו במקומו. ובמשך היום קרה לו דבר מה. סימנים גופניים, תחושות גופניות קדמו לכל אירוע בחיי האדם.
יש להכיר את תחושות אלו, ולדעת כיצד עובדים איתן, כדי להכיר את הדינאמיקה של הגשמת האירועים בחיי האדם.

10- סיכום:
על האדם לכבד את גופו, במזון מתאים, בהיגיינה נכונה ובתנועה מזינה.
הגוף הינו מיכל וכלי לעיקרון האלוהי באדם.
תורה זו מתומצתת בלימוד של יחסי גוף נפש.
מטרתה: להגשים את העיקרון האלוהי באופן מודע בחיי האדם, באופן טבעי, אורגני, פשוט, וקל ללמידה.

 

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס