ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » טבלת הצמחים » טור חמישי – סקירה היסטורית – קיטניתיים fabales – חלק א’

טור חמישי – סקירה היסטורית – קיטניתיים fabales – חלק א’

koby דצמבר 17, 2014 8:21 pm אין תגובות

המאה הראשונה – שנייה – שלישית – לאלף החמישי (240 – 540 לספירה)

אחת מן הנקודות הבולטות של ה -300 שנה הראשונות לאלף החמישי, הינה הצורך של בני אדם לשיוך חברתי במובן של – הגדרת זהותו של השבט או הלאום, על ידי – הלכה סדורה במקרה היהודי (שזו דרך הומנית יחסית למה שקרה ללאומים אחרים) או דרך היציאה למלחמות עקובות דם שעניינן היה שמירה על זהות השבט, כמו השבטים השמאניים של הקלטים או הוויקינגים, ההונים (שהיו אלימים במיוחד) ועוד. גם רומא כאימפריה תרמה רבות לדינמיקה העולמית הזאת בעת היותה מחריבה שבטים ולאומים, ללא הסובלנות של התרבות ההלניסטית שקדמה לה (התרבות ההלניסטית “נקבית” יותר באופייה ביחס לרומא ה”זכרית” – ושייכת לאלף הרביעי, שהיה רך יותר – מאוזן יותר, ונשי יותר באופיו. התרבות הרומאית שייכת לאלף החמישי, אלף זכרי יותר ואגרסיבי, ללא אורך רוח וסובלנות לדעות או לאורחות חיים שונות ) כמו שצוין המאמר הקודם, הדינמיקה הזו הייתה עולמית ונכחה גם במזרח, ללא קשר לרומא כתרבות אלימה ומדחיקה את קיומו של האחר שנתנה את השפעתה על ההתפתחות של החברה המערבית כמו שהיא היום.

כך ששאלת ההשתייכות למארך חברתי מסוים היה חלק מאופיום של שלושת המאות הראשות של האלף החמישי. שאלת ההשתייכות למארך תרבותי או שבטי או לאומי כלשהו, יצר תהליך עמוק של אי שקט ותסיסה פנימית בקרב בני האדם של אותה התקופה, תסיסה שלא תמיד הייתה מודעת במשמעותה ובבקשתה, כלומר – הרצון מאחורי תהליך “לא מודע” של אי שקט פנימי בתוך הלבבות, הוביל ליציאה לעשייה שלא תאמה את מה שהאדם חש, האדם לא “ידע” את הדחף של אי נוחות שהוא חש – כיוון שלא הייתה הבגרות הנדרשת – עדיין מבחינה תרבותית (דבר שמאפיין את השורות הראשונות של הטור, שורות של טרום לידה, ינקות וילדות מוקדמת) מגמתו של טור חמישי במובנים האבולוציוניים שלו, הינו בהתפתחות האדם העצמאי, שמסוגל לחשוב לבדו, ולהבין ולהגיע למסקנה – לבדו. וכן טור חמשי עוסק בכלים המחשבתיים שנדרשים לאדם על מנת שיהפוך לבעל עצמאות פנימית משוחררת. לכן טור חמישי עסוק מאוד ב”עשייה“. עשייה ברמות רבות שעניינה – בניית העצמי לדרגה של אינדיבידואליות.

אך כאמור שלושת המאות הראשונות – שמקבילות לשלושת השורות הראשות בטור החמישי של טבלת הצמחים, אין עדין את הבגרות הנפשית ואת ההתפתחות הנאותה של האיכויות הנדרשות – לאדם עצמאי. לכן שלושת המאות הללו מתאפיינות הרובד התרבותי, הרדיפה של האדם אחר מה שהכי בטוח כביכול, וזוהי ההזדהות השבטית או הלאומית המידית שלתוכה האדם נולד.

מכיוון שמהלך זה של הזדהות שבטית – מנוגדת לחלוטין לתהליך האינדיווידואליזציה, נוצר קונפליקט עמוק בתוך הנפש האדם בתקופה זו, קונפליקט שלא תמיד ידע את דרך נכונה ופרוגרסיבית לפתרון נאות. דבר שהוביל לנטייה להקצנה בכול מה שהאדם עסק בו באותה התקופה. ביטויים להקצנה הזו ניתן לראות דרך האלימות ומלחמות הלא פוסקות בין כולם לכולם, ולעיתים מסיבות קלות שלא בהכרח היו חייבות להסתיים באין ספור הרוגים.

אופיו של הקונפליקט הזה מתמצה בשאלת היחסיות בין העצמי האינדיבידואלי, לבין הזהות והשייכות השבטית. המחשבה הייתה – ש”אני לא יכול להיות עצמאי ומזוהה אם שבט בעת ובעונה אחת, אני יכול להיות – או שבטי בזהותי – או שאני – אני”. והיה קושי גדול לאדם לצור את ההבחנה הזו בין סוגי הזהויות (טור חמישי בולט בהיותו “מייצר” קונפליקט ומתח דיכוטומי בין קצוות נפש באדם)

מארג המורכבות של הקונפליקט הזה – בין זהות עצמאית לבין זהות חברתית או שבטית – נלמד דרך משפחת ה“קיטניתיים” – fabales – ובכל רמדי שמופיע במשפחה זו, ניתן לראות “פתרון” אחר למצוקה הזו של מתח בין זהות פרטית ורצונה להתגבש, על מול הזהות הספונטנית שהאדם נולד לתוכה.
הצורך לצאת ולקום ו”לעשות” – הינו צורך ודחף חזק מאוד בטור כולו, ולכן יש בטור הרבה מאוד תרופות מתייחסות לנטיות אובססיביות (o c d – obsessive compulsive disorder ) וזה מכיוון שתופעות רגשית ומנטליות אלו – קשורים באופן ישיר – לדחף לעשות. הדחף להיות בפעולה – יוצרת אי שקט מתמיד. אם מקום נפשי זה הינו בריא, אזי העשייה של האדם הינה מועילה – פרוגרסיבית –יצירתית- ונכונה ביחס לסובב. אך אם הדחף לעשייה אינו מאוזן, אזי דחף זה הינו סיבה להרבה מאוד תופעות אובססיות מסוגים רבים ובדרגות שונות.

לכן רואים במאות הללו תנועה רבה של לאומים ושבטים שנעים ממקום למקום, כגון שבטי נדידה שניזונו מבזיזה וכבוש – למען ה”פרנסה” כמו ההונים למשל.

|להציג את כל הפוסטים של koby


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס