ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » בלוג » כיצד ללמוד “רמדי” הומאופתי – חלק א’

כיצד ללמוד “רמדי” הומאופתי – חלק א’

koby אוגוסט 1, 2014 5:41 pm אין תגובות

“מי שנטש את ההבל, כמוהו כתינוק” (לאו טזה- טאו טה צ’ינג – נ”ה)

לכול צורת קיום בעולם, יש חוט שידרה – מרכז או ציר – אשר כול אברי גופו, או אברי הביטוי שלו, נעים סביב אותו הציר. לגוף האדם יש ציר או חוט שידרה כשם שלעץ יש מרכז המכונה גזע, כך לעולם החי כולו – לכול מין ומין יש את הציר של מבנה גופו או נפשו אשר אותו הציר מהווה את המרכז ואת הנקודה הפנימית אשר מאחדת סביבה את כול ביטויו של אותו החי. אם יש לאדם ידיעה והכרה של אותו יסוד פנימי או ציר (גופני או נפשי) אזי האדם אוחז במרכז העניין וכך הוא זוכה לידיעת יסוד שכול הפרטים השונים של אותו ייצור חי נסמכים עליה. מכיוון של פרטי גופו האדם הינם ביטוי לציר היסוד הפנימי שלו, אזי על פי אבריו ניתן להסיק על היסוד העמוק שלו. שכן כול האיברים הינם ההמשכיות (extention) של המרכז, כול האיברים מבטאים את המרכז וניזונים מן החיות שלו. לכן כל כך חשובה ההבנה של מהו המרכז – מי שאוחז במרכז של משהו, אוחז בכל פרטיו בעת ובעונה אחת. זה מה שמכונה “ידיעת מהות”, ידיעת מרכז הדבר אשר באמצעותו כול הפרטים מובנים וכן הכול מובן בסדר מופתי, שמסתדר בהיגיון צרוף, סביב נקודת המהות. אם נקודת המהות לא הובנה כראוי, או שיש כי האדם מדמה לעצמו כי יודע הוא (שעה שאינו יודע) וכן אדם שחש את המבוכה והבלבול של המחסור בהבנה, אזי האדם חי במבוכה גדולה ועל בסיס מבוכה זו, האדם נוטה לפעול בחוסר שיקול דעת ולעשות שגיאות או טעויות רבות, אשר תוצאותיהן עשויות להיות מורכבות והרות גורל.

סימנים לאדם שיודע – ביטחון שקט ועמוק, ניראה כמהסס בכול, זהיר, עניו, וותרן, פשוט, ידיעת הזמניות וחלופת הזמן, ידיעת היחסיות של מה שהוא אוחז בו, קבלה מלאה של מציאותו היחסית, יכולת פנימית של קבלת האחר השונה ממנו וכן יכולת גמישות פנימית של שינוי עצמי ללא נוקשות יתר במה שיש לו כעת, גישת יסוד של הומור סלחנות וחסד למוגבלות של עצמו ושל הסובב, בגרות נפשית עמוקה שאינה רואה עצמה כמרכז. (איכויות של אדם “צעיר” – אין קשר לגיל כרונולוגי)

סימנים לאדם שאינו יודע – נוקשות, פנטיות, חד צדדיות, “אני צודק – אתה טועה”, עקשנות, יהירות, ביטחון רברבני, נטייה לשפוט את הסובב לחומרה. (איכויות של אדם “זקן” –אין קשר לגיל כרונולוגי)

כשם שלאדם או לעולם החי וכן לעולם הצומח, יש מרכז וציר, שכל ביטויו השונים הינם שלוחות וזרועות של אותו מרכז, כך גם
לכול “רמדי” או תרופה הומאופתית, יש ציר ומרכז, אשר אם אותו ציר וחוט שידרה של ה”רמדי” נתפס והובן כראוי, אזי יש להומאופת הבנת יסוד לגבי ה”רמדי” – מהו איכותו ומה הוא מסוגל לעשות הכול מצב קליני נתון. ובאם ההומאופת מבין את המרכז של ה”רמדי”, אזי כול הפרטים הקטנים על שלל הגוונים שלהם, מסתדרים ומובנים באופן מופתי, ונוצר היגיון פשוט ועמוק לגבי האיכות הבסיסית של אותו ה”רמדי” על כול שלל ההיבטים שלו. לכול “רמדי” כידוע, יש הרבה מאוד סימפטומים, ואם הניסיון ללמוד “רמדי” הינו על פי שלל הסימפטומים, אזי נוצר תהליך סיזיפי וקשה ללמידה. לרוב קשה ללמוד כך שכן לא תמיד ניתן למצוא את ההיגיון הפנימי של ה”רמדי” רק לפי לימוד הסימפטומים שלו, ולכן יש תחושת בלבול ומבוכה, עם חוסר וודאות לגבי האפשרות לבחור סימפטומים נכונים ולהבין את המשמעות שלהם ביחס להופעתם אצל המטופל.

(ליחס של הופעת הסימפטום אצל מטופל, יש משמעות עצומה, שכן אותו הסימפטום המופיע אצל שלושה אנשים שונים, משקף דבר אחר, למשל – הסימפטום של בחילה בזמן נסיעה באוטו, אצל אחד זה תוצאה של מע’ עצבית חלשה, אצל האחר תוצר של רגישות בעצב האוזן הפנימית לאחר דלקת מקומית, ואצל השלישי תוצר של הרעלת מזון או רעל אחר, אשר הוציא את איזון מן המערכת –כך שלא הסימפטום לבדו חשוב, אלא האופן בו הסימפטום מופיע אצל המטופל – דבר שלא שיכול להיראות בלימוד שטחי של המטריה מדיקה ההומאופתית, כאשר לומדים מה שניקרא בהומאופתיה flat material medica, אך אם יש הבנה לגבי הציר של ה”רמדי, וכן ולגבי משמעות הופעתו אצל המטופל, אזי קל וברור לבחור את ה”רמדי הנכון)

יש שלומדים את המטריה מדיקה בעל פה, על מנת שלהכיר את כלל ההיבטים של ה”רמדי” בעל פה, אך זוהי עבודה קשה מאוד ולא תמיד נותנת את הפרי הרצוי שהוא היכולת להכיר ב”רמדי ” הרלוונטי במצבים קליניים בזמן הופעתם, וזה עקב מירב הפרטים ואין סוף הזווית של כול “רמדי” שניראה מבחוץ כנטול הגיון. השאיפה של הלימוד של המטריה מדיקה צריך להיות בלתפוס את העיקר ואת הציר (חוט שידרה) של כול “רמדי”, ואז הלימוד נהפך להגיוני וקל וכן מאפשר ללומד לזכור את שלל הפרטים, דבר הנהפך למלאכה קלה יותר שכן ההיגיון מראה את משמעות הסימפטום ביחס לציר, ואז יש לו משמעות וסיבה. וכשיש סיבה והיגיון למהלך לימודי זה, יש אפשרות לזכור ולהטמיע את הידע הרחב הזה.
על דוגמאות של “רמדיס” מן המטריה מדיקה ועל איך ללמוד, וכן על דוגמאות קליניות, כל זה במאמר הבא.

חוט שידרה ציר רמדי

|להציג את כל הפוסטים של koby


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס