ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » יהדות ופילוסופיה » ט”ו בשבט, חורף 2013

ט”ו בשבט, חורף 2013

koby ינואר 24, 2013 5:30 pm אין תגובות

ט”ו בשבט נספר במשנה במסכת ראש השנה כאחד מארבעת ראשי השנה, הוא ראש השנה לאילן ולפירותיו. לא ידוע הרבה על מסורות של ציון היום הזה, על אף שיום זה הוא ראש שנה בפני עצמו, ולכן היה ראוי שיקבל יותר משקל במסורת. מקובלי צפת מן המאה ה-16 החלו לתת יותר משמעות ליום זה תחת שרביטו של האר”י הקדוש, באמצעות ברכות של פירות הארץ. גם שבתאי צבי מן המאה ה-17 נתן ליום הזה ייחודיות רבה, והעניק לו משמעות משיחית. ואילו במאה הקודמת ט”ו בשבט קיבל מן התנועה הציונית משמעות של השתרשות בארץ, דרך מנהג הנטיעות.

יום זה ממוקם באותו זמן בשנה שבו ניצני האביב הראשונים מתחילים לבצבץ. רואים זאת בפריחת השקד, שעל אף החורף פריחתו משגשגת וניכרת לכול. ט”ו בשבט, אם כן, פותח את התעוררות הטבע למעגל חיים חדש, לשנה חדשה, ליצירה וללידה חדשה המתגלמת באביב.
אילן ופירותיו – יש אילן ויש פרי של אילן, והם אינם זהים. עובדה שאין להם אותו הטעם – לפרי יש טעם אחר לחלוטין, והוא נעשה ישות שונה מן האילן. הוא תוצר של האילן, הוא נוצר ממנו, אך יש לו איכויות שונות והוא בעצמו כבר לא חלק אינטגרלי ממנו.
כך גם האדם – האדם הוא האילן, ומעשיו הם כמו פירות האילן.
אפשר ללמוד מיחסי האילן והפרי על יחסי הגומלין של האדם עם מעשיו. העשייה באדם נחלקת לשלוש קטגוריות: מחשבה – דיבור – מעשה (“סוף מעשה במחשבה תחילה”). יש לראות את המעשים ותוצאותיהם כדבר שנבע מן האדם, אך לאחר שיצא כמעשה שלם, הוא בחזקת חיים משל עצמו. אפשר לראות זאת יפה על אדם שכתב ספר: לאחר שהספר התפרסם יש לו דינמיקה משל עצמו בעולם. וכך כל סוגי המעשים. יש מעשים גדולים ומשמעותיים, ויש מעשים קטנים שאינם ניכרים מיד בהשפעתם. אך ט”ו בשבט מראה לנו שלכולם יש אותה האבחנה – בין האדם לתוצאות מעשיו. האדם במקורו חופשי ממעשיו. ועל אף שהוא נבנה מן המעשים, עדיין קיים הפער בינו לבינם.
ט”ו בשבט מגלה את הסוד של מעיין הנעורים – כשהאדם רואה את עצמו ואת מבנה זהותו כדבר התלוי וניזון ונבנה מן המעשים שלו, אז נוצר קשר של הזדהות. קשר זה יוצר היקש: אני ומעשיי אחד הם. במצב כזה האדם “מתקשה” לאט-לאט, בעיקר אם הוא פעל בעולם של פעולות שנחשבו משמעותיות. ההתקשות הזו הופכת להיות זהותו. למשל, אדם שהיה פוליטיקאי וכל זהותו בנויה סביב חשיבותו ומקומו, נעשה כלוא בזהות שהוא בנה סביבו. או אדם שהיה איש צבא כל חייו ובנה זהות סביב תפקידו זה, כשהוא משתחרר מהשירות הצבאי הוא עדיין מתייחס לסביבה כמו בצבא. וכך כולנו ברמות שונות, לכולנו יש זהויות הנבנות מן ההשתקפויות של המעשים שעשינו.
ט”ו בשבט בא ללמד אותנו לעשות נכון, כלומר להבין שהמעשה – לאחר שהוא נעשה – אמנם מתייחס אליי, אך איננו קשור אליי יותר. וכך האדם נשאר חופשי, טרי ורענן ליצור דבר חדש נוסף. כאשר האדם סוחב על גבו את כל ההיסטוריה שלו, הוא מוגבל עקב כובד המעמסה. כאשר האדם חופשי מן ההיסטוריה שלו, הוא חופשי כל הזמן לדבר הבא. יותר מכך – הוא פנוי לקבלת שפע (שפע במשמעות הקבלית מגיע מאלוהים בעצמו). וכך הוא נשאר צעיר. זיקנה היא הפיקסציה של האדם המזדהה עם מעשיו, שהם תוצאות דברים שחשב, דיבר ועשה. נעורים או “צעירוּת” הם מצב של אדם הפנוי לחדש כל הזמן, על אף כל מה שכבר חווה או עשה בעבר.
ט”ו בשבט מלמד אותנו דבר נוסף – האדם יכול “לנטוע” בתוכו את כל מה שהוא רוצה, וכך לבחור לעצמו חיים כמו שהוא מבין ורוצה, בתנאי שהוא פנוי מבחינה נפשית ואינו מזדהה עם פעולותיו ותוצאותיהן. כלומר, ט”ו בשבט מראה את הדרך ל”לידה” חדשה, כשהדרך לכך מתחילה בנטיעה, כלומר בלנטוע מחשבה חדשה בלב ולטפח אותה יום יום, בתשומת לב ובעקביות. כך נוצרת תנועה חדשה בלב האדם, תנועה שהופכת – לאט-לאט – למגמה, ולאחר מכן לאיכות קבועה, שהיא ה”אילן” שנולד מן ה”פרי”. כך “הפרי” מוליד “אילן”, ו”האילן” מוליד “פרי”, וכך זה חוזר לעד.

אילן זהות טו בשבט פרי

|להציג את כל הפוסטים של koby


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס