ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » הומאופתיה » על ההבדל בין חד פסיגיים לדו פסיגיים – הדינמיקה של ה”עצמי”

על ההבדל בין חד פסיגיים לדו פסיגיים – הדינמיקה של ה”עצמי”

koby אוקטובר 12, 2012 5:57 pm אין תגובות

מאמר זה מיועד להומאופתים, והוא מתייחס לספרה של מיכל יקיר “סדר מופלא” – טבלת הצמחים.
לכל אדם יש “עצמי”. ה”עצמי” של האדם הוא חווית היש שלו, הידיעה שהוא קיים ונוכח, נוכחות האדם לפני הופעתה ברגשות ובמחשבות. נוכחות זו היא דבר מולד, ולכן רואים זאת טוב יותר אצל ילדים: את הפשטות הנקייה שהיא ביטוי לנוכחות הקודמת לפסיכולוגיה. הפסיכולוגיה מצטרפת לאחר מכן, רובד המורכב מנטיות מולדות של ה”עצמי”, מהשפעות של החינוך ומאירועים שאירעו לאדם בחייו ויצרו חותם בנפשו. הפסיכולוגיה היא מסך על ה”עצמי”. היא נוטה להיות דומיננטית יותר בחיים המבוגרים של האדם, והופכת לחוצץ בין האופן שבו האדם מכיר את עצמו לדבר שהוא באמת בבסיסו.
גדילה אמיתית היא פיתוח קשר ומגע מודע עם ה”עצמי”, והיא היא מסע חיי האדם. גם ל”עצמי” יש צורך לתהליך אבולוציוני (כמו כל דבר אחר ביקום, גם ה”עצמי” גדל ומשתנה), אך גדילתו מתרחשת תחת תנאים אחרים מן התהליכים הנראים בעולם החיצוני (כגון תהליכי טבע, עונות, כימיה וכו’). ה”עצמי” של האדם הוא הרובד העמוק שלו, נוכחות היש. אפשר לחוות את הרובד הזה בשקט עמוק של מדיטציה, או כל תהליך אחר המוביל להשקטה של רגשות ומחשבות. ואולם ביום-יום של חיי אדם, רובד זה מתבטא במחשבותיו וברגשותיו, ודרכם אפשר ללמוד על איכות ה”עצמי” שלו. כלומר, דרך דפוסי המחשבה של האדם אפשר להבין משהו על איכות ה”עצמי” שלו.
מכיוון שלכל אדם יש “עצמי” ייחודי בעל איכות שלא הייתה ולא תהיה, יש צורך ללמוד את הדרך להכיר את ה”עצמי” וכיצד לעבוד איתו. זאת מכיוון שהמגע עם ה”עצמי” מכתיב את הצלחת התהליך האבולוציוני או את כישלונו. יש להבין שהאדם נמצא כאן למען מטרה זו!
כיוון שהשפה של היום אינה תואמת כלל את איכות ה”עצמי” – השפה של היום מתארת רק את אופן החיים של העולם מבחוץ ושל החיים החומריים – עלינו להכיר וללמוד שפה ומושגים הנובעים מן ה”עצמי”, ולהפוך אותו למרכז התפיסתי שלנו את הקיום. אם ה”עצמי” של האדם היה נהפך לדרך המרכזית לקומוניקציה בין אנשים, אזי רוב הבעיות בעולם היו נפתרות ונעלמות כלא היו: רוב הבעיות מבוססות על ה”קליפות” סביב ה”עצמי” שיוצרות אי הבנה בין בני אדם (ראו את סיפור מגדל בבל).
טבלת הצמחים מסייעת לאדם להכיר את הדרך ל”עצמי” שלו ואת הדרך להמשיג את הבדלי האיכויות של ה”עצמי”. הטבלה גם מראה את השפה שיכולה להיות בין אנשים כדי לתקשר את ה”עצמי” שלהם באופן מודע יותר, כדי להיות מובנים יותר (תחושת הבדידות של האדם נובעת מ”עצמי” שאינו יכול להיות מתוקשר נכון עם הסובב. מסיבה זו, אצל ילדים אין רואים חוויית בדידות כזאת).
לאור כל זאת, הדבר הראשון שיש להבין בטבלה ובשפה שהיא מביאה איתה הוא ההבדל היסודי בין אדם שהוא ב”עצמי” שלו קונסטיטוציה של חד פסיגי, לבין אדם של”עצמי” שלו יש קונסטיטוציה של דו פסיגי (היום מתחילות להופיע מוטציות של צמחים תלת פסיגים, דבר המעיד על קפיצה קוונטית אבולוציונית הקרבה ובאה). ההבדל בין החד פסיגי לדו פסיגי מהותי ביותר, והוא מראה את אופן התקשורת של האדם עם הסובב וגם את קו ההתפתחות שלו.
החד פסיגי חש שהוא יחיד בעולם ושאין עוד כמוהו. הוא תופס את המציאות כנובעת ממנו, ושהכול קורה ביחס אליו ובגללו. למשל, אדם שחי בישראל ומרגיש שהשיטפונות בסין, שבהם נהרגו 300 איש, אירעו כיוון שהוא לא עשה טוב. זה סימן (קיצוני אמנם) לאדם חד פסיגי. החד פסיגי חווה את העולם באופן ישיר, ולכן חלק מתגובותיו ייראו לא רציונליות. החד פסיגי חווה את העולם כאילו הוא נברא למענו, כאילו הוא אחד ויחיד בעולם – וזה מה שיוצר את הקושי הגדול: כי בעולם של ריבוי, כשהוא מסתכל סביב הוא רואה עוד הרבה כמוהו… וזה מעלה קונפליקט גדול – “איך זה ייתכן?” מי ומה עוד קיים שהעולם נברא רק לו? איך זה יכול להיות?
נקודה נוספת היא שהחד פסיגי חש שהוא לבדו אינו שלם, יש לו צורך בסיסי למלא חוסר מסוים, חוסר שהוא אינו יכול לבטא במילים, וזאת הנקודה סביבה נוצרת פתולוגיה. הפתולוגיה הזאת משתנה לפי טורים ושורות, אך במרכזה נמצאת מצוקת היסוד של חוסר מאוד בסיסי – והצורך למלא אותה. לכן חד פסיגי מתקשר עם העולם מתוך ניסיון להשיב את אותה אחדות שאבדה לו. לכן גם חד פסיגי במצב פתולוגי אינו יכול ליצור קשר זוגי או חברי עמוק. זאת מכיוון שקשר אמיתי בנוי מפתיחות של לב ללב, או מ”עצמי” ל”עצמי”, מנוכחות לנוכחות, ואצל החד פסיגיים אלה אינם מתוקשרים עם החוץ. במקום זאת הוא עסוק יותר בשאלה “מה אני יכול לקחת לעצמי ולהרוויח לעצמי מן האחר”, דבר שאינו מאפשר קשר אמיתי, ובסופו של דבר משאיר אותו לבדו.

בדו פסיגי , מבנה ה-2 מכתיב דינמיקה שונה. הוא גדל דרך הקשר והאינטראקציה עם האחר, ולכן הדו פסיגי יכול להתמזג ולהיות פתוח באמת אל האחר. בדו פסיגי השאלה שמתעוררת היא מה קורה לו כאשר הוא בא במגע עם העולם שבחוץ. שאלה זו מתבטאת במישורים שונים, לפי שלבי השורות והטורים. למשל הנטייה של “פולסטילה” (שם של רמדי הומאופתי) להתמזג באחר עד להיעלמות שלה עצמה מראה את היכולת להיפתח ברובד ה”עצמי”. מובן שהשאלה היא איך היא נפתחת.
יש יותר צמחים דו פסיגיים מאשר חד פסיגיים, ולא בכדי. גם בעולם רואים יותר אנשים דו פסיגיים מאשר חד פסיגיים, הן בחיים והן בקליניקה. יש עוד קווים נוספים להבדלי המהות הללו, והם באים לידי ביטוי בשאלה אם יש אחדות או ריבוי בעולם, כאשר החד פסיגי חש את האחדות האפשרית, והדו פסיגי חש את הריבוי ואת הלגיטימציה עליו.

דו פסיגי חד פסיגי טבלת הצמחים עצמי

|להציג את כל הפוסטים של koby


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס