ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » כללי » עניין שכדאי לתת עליו את הדעת

עניין שכדאי לתת עליו את הדעת

koby אוקטובר 5, 2012 9:07 pm אין תגובות

“דע מאין באת, ולאן אתה הולך” (אבות ג’-א’)

שני דורות אחורנית, ההורים שלנו והוריהם קבעו את מבנה זהותם על פי העיקרון של “מהו הדבר ששווה למות בעבורו”.
ומה הוא הדבר ששווה למות בעבורו? – המדינה או הקבוצה או המשפחה, שווה למות למען האמונה וכו’.
לעומתם, הדור שלנו חי את חייו ומגדיר את זהותו על פי הכלל של “מהו הדבר ששווה לחיות בעבורו“. אינני קובע כאן מי מן הדורות צדק יותר. הזמנים השתנו, ואיתם גם מבנה הערכים והאידאלים שעליהם נשענת התרבות. וכן הצרכים הלאומיים, אף הם השתנו עמוקות.                                                         בעבר נהגו אבותינו להגדיר עצמם על פי הכלל ההילכתי של “יהרג ובל יעבור” ,אך המקרא אומר “ובחרת בחיים” – עם חפץ חיים אנחנו.
הדבר ששווה לחיות בעבורו הינה שאלה אישית ולא לאומית או ציבורית. על כל אדם להשיב עליה לבדו. כל אחד לפי בחירותיו והבנתו את מציאות חייו.
כיום, רוב האנשים נוטים לחשוב על שאלה זו לפי קריטריונים של הערכים הנחשבים היום בחברה המערבית. כלומר, הקריטריונים למהו הדבר שנחשב בחברה שלנו הצלחה או הישג, ומה מקבל הערכה בכלי התקשורת.
לרוב מדובר בהצלחה מקצועית או כלכלית: אדם שבגיל צעיר יחסית התקדם בתפקידיו בארגון והפך למנהל בכיר נחשב להצלחה. כך גם בחור צעיר כמו מרק צוקרברג בעלי פייסבוק, שעשה הון עצום בגיל צעיר – הוא נחשב הצלחה. גם לכל תכניות הראליטי יש מקום חשוב בייצור עקרונות חברתיים באשר למה שנחשב בעיני רבים.
אך עולה כאן השאלה החשובה ביותר: האם זה עיקר האדם והאם אלו העקרונות שבעבורם כדאי לחיות? האם התכתיב התקשורתי העכשווי נותן מענה מספק לדברים החשובים באמת בחיי אדם?
רוב האנשים יודעים באופן אינטואיטיבי שאין בזה די, ושחיי אדם הם דבר עמוק ביותר שיש לתת עליו את הדעת. רוב בני האדם מרגישים את הצורך לגעת עמוק יותר, ולכן חלק ממה שאנו רואים כיום זו חשיפה לפילוסופיות מן המזרח או מה שניקרא תופעת הניו אייג’. כל זה על מנת למלא את החסר באשר לשאלה המרכזית “מה הוא הדבר שבעבורו כדאי לחיות“?
כדי לענות על שאלה זו, יש לפנות למקורות החורגים מכל מה שיש לחברה שבה אנו חיים להציע. דרך שאלה זו ניתנת לאדם הזמנה להיכנס למסע הפותח רבדים נפשיים גנוזים הממתינים להיפתח. בתוך נפש האדם טמונה התשובה לשאלה זו, ועל האדם לעבור תהליך של היכרות עצמית עם רבדים נוספים בתוכו. לאורך חייו של האדם מתרחשים אירועים רבים המהווים מעין מחסום לכך. בנפש קיימות שכבות שנבנו עקב השפעות הזרות לטבעו הבסיסי, והן מרמזות על הנקודות שנדרשות לעבודה עצמית כחלק ממסעו של האדם.

האדם – יכול שהוא תוצר של חינוך וחברה, ויכול שהוא תוצר של מי שהוא ושל מה שהוא ושל הליכה אחרי זרע נפשו הרוצה להפוך לעץ גדול הנותן פריו.

אצל כל אדם קיים ,באופן מודע יותר או פחות, ציר של נושא או עניין מסוים שנהפך למרכז חייו. למשל, יש אדם שחיי החברה ומקומו בתוכם הם מה שנותן את תוכן קיומו ומשמעותו; יש אדם שמימושו של צורך מסוים, כגון הצורך המיני, נעשה מרכז חייו וקובע את מבנה זהותו; יש אדם שמקדיש את חייו לטובת בני ביתו, וזהותו המרכזית נקבעת על פי זה,  יש אדם המוסר את החייו לקריירה, לחיי קבע בצבא, או לפיתוח של רעיון סטארט- אפ, והמיקצוע או העיסוק קובעים לו את זהותו ואת הערך העצמי שנתרם מן העיסוק.

כל אדם נותן את חייו למשהו, וככל שהאדם יותר קרוב לעצמו באמת, ייחסכו לו משברים בעתיד שיבואו “לנער” אותו כדי להתעורר ולשאוף להגיע למקומות יותר אותנטיים בנפשו. אם האדם בנה את חייו פי קריטריונים חיצוניים, ללא קשב פנימי וללא בנייה של חיים על פי האותם הקריטריונים הפנימיים שלו, אןתם המשברים יעזרו לו למען שיקוף מעורר.
החשיבות של הכניסה לדרך מודעת או לכל דבר אחר היוצר קשב של האדם לעצמו היא בכך שבאמצעות מה שהאדם עוסק בו נוצר חיכוך נפשי המאתגר את המקומות הרדומים, ומאפשר לאדם להתעורר למה שעיקרי בנפשו.
אי אפשר להשיב על שאלה זו באופן פילוסופי. צריך לחוות זאת מתוך הלב, ולהפוך לחלק מקיומו היומי של האדם.
ולכן, להיות מודע לשאלה הזאת ולנוע סביבה, לאורך זמן, בנכונות ובלב פתוח, לאט לאט תבוא התשובה והדרך הנכונה ללכת בה.

לצורך כך על האדם לשאול עצמו שאלות יסוד –

א- מהו הדבר החשוב ביותר עבורי?  מהו הדבר אותו אני מחשיב ביותר?

ב- הלב שלי – מה בוער בו?

ג- התשוקה שלי .  מהיכן נובעת המוטיבציה שלי לעשייה? ממה אני מונע?

לאחר שנקודות יסוד אלו התבררו לאדם, עליו לשים את כל כולו בתוך הדבר ולחיות את אהבתו ואת תשוקתו באופן מלא וללא היסוס, ואז החיים מלאים צבע, תוכן ומשמעות, הבנה וכיוון. ואז העתיד חי כמו שהעבר חי.

גנוז טוב למות בעד ארצנו טרומפלדור מה הוא הדבר שכדאי לחיות בעבורו

|להציג את כל הפוסטים של koby


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס