ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » בלוג

בלוג

הקול הנו הביטוי העמוק באדם, חלק א’

קובי נחושתן אפריל 22, 2018 2:32 pm 2 תגובות

הַקֹּל קוֹל יַעֲקֹב וְהַיָּדַיִם יְדֵי עֵשָׂו (בראשית כז, כב)

1- הקול הינו הביטוי העמוק ביותר של האדם את עצמו.
אין ביטוי אמין ומדויק יותר לאדם ולמהותו, יותר מאשר הקול הטבעי והספונטני הבוקע מגרונו של אדם.

2- הקול הינו “הלבשה” לנשימה הראשונה של התינוק שנולד. התינוק נולד והמגע הראשוני שלו עם העולם ועם הסביבה (אקלים, נוכחות של מקום ועוד..) מתרחש באמצעות הנשימה הראשונה. כאשר הילד נשם את נשימתו הראשונה, הוא חווה את המפגש הראשון והמכונן שלו עם כדור הארץ ועם העולם שבתוכו הוא עומד לחיות. הנשימה הראשונה והמפגש בעוצמתו מעורר בתינוק קול של בכי. קול זה הינו הביטוי הקיומי והקמאי, העמוק ביותר באדם.
נשימה ראשונה זו של התינוק נותרת בזיכרון אורגני לכל ימי חייו של האדם. דרך הנשימה ניתן לחזור לחוויה הראשונה של המגע הראשוני של האדם עם עולמו. יש כוח עצום לחוויה מסוג רגרסיבי זה, מן הזווית התרפאותית ומן הזווית ההתפתחותית.
הזווית התרפאותית: (נשימה מעגלית) יש טראומות לידה מסוגים רבים הנותרים כזיכרון חי בתוך האורגניזם, והם ניכרים בסימפטומים גופניים ומנטאליים ומכתיבים את כל אופיים של חיי האדם למן הלידה ועד למותו, אלא אם כן מצב זה מטופל. טראומת לידה הנותרת באורגניזם כזיכרון פתולוגי, עשויה להתרחש עקב לידת מלקחיים או כל לידה המתרחשת באופן מיידי ואלים (קיסרי). או כאשר קרה משהו בעל אופי טראומטי לאימא בעת הלידה או בסמוך ללידה. אז מצבה של האימא עובר ו”נזרע” בתינוק. לעיתים אטמוספרה קשה אליה נולד הילד (מלחמה, מחנות ריכוז ועוד..) מטביעים בילד זיכרון אורגני מיד עם לידתו, דבר שמכתיב את דפוסי המחשבה שלו למשך כל חייו.
חזרה לחוויית הנשימה הראשונה והקול הראשון שבקע מגרונו של התינוק- בגיל מבוגר, כאשר יש לאדם קוגניציה מבוגרת, מוכנה ובשלה, החזרה הקוגנטיבית למקום בו האדם נשם את נשימתו הראשונה מביאה עימה תהליך רפוי עמוק מאוד.
הזווית ההתפתחותית: כאשר קיימת טראומת לידה היוצרת “שיכבה” בתוך האורגניזם, הרי שחלקים נוספים פוטנציאליים, השייכים לאדם ואפשריים לו, אינם יכולים להפוך לזמינים עבור האבולוציה שלו, עקב אותה החסימה. לאחר שהוסרה החסימה, האדם נפתח לעוד ממדים המחכים להיחשף ולנוע קדימה (רובדי נפש, ופוטנציאל רגשי)

3- הקול והנשימה מהווים דבר אחיד שאינו יכול להיות נפרד. ללא נשימה אין קול. מכאן הקשר העמוק בין הנשימה הראשונה לקול הראשוני, וכיצד הוא מבטא את מהותו של האדם.

4- פולקלור:
א: לפי תרבויות אינדיאניות בארצות הברית, השאמאן מקשיב לקול הבכי של הילד הנולד, ולפי קול הבכי הוא קורא לו בשמו הראשון.
ב: בהודו בתרבות האינדית, יש תורה רחבה סביב האותיות בסנסקריט. כל אות מכונה “זרע” (ביג’ה) לכל אות או זרע, יש צליל וקול, אשר מייצר אפקט ה”בורא” משהו בתוך המציאות. תורה זו מכונה “ביג’ה מנטרה”. חזרה קבועה ומחזורית על הצליל של האות מביא לידי כוח הנאגר באדם החוזר על המנטרה. וכך הוא יכול לעשות ולהשפיע את רצונו על העולם.
ג: לפי היהדות העולם כולו נברא בדבריו של האל. האל דיבר ועולם נברא. העולם נברא עם כן בקול והצליל.
כל תורת האותיות ביהדות ב”ספר היצירה” המיוחס לאברהם אבינו, מתייחסת לנקודה זו.
ד: תורות מוזיקה וקול קדומות שעסקו בצלילים המסוגלים לשנות את עולם הטבע, נותרו ותורגלו בבית הספר של פיתגורס. יש הטוענים כי את תורת הצלילים שלו הוא למד מירמיהו הנביא.
הפלת חומות יריחו בכיבוש הארץ על ידי יהושוע, הינה תורה העוסקת בכוחו של הצליל, והיכולת של השימוש בו כדי לשנות את המציאות החומרית. “וְשִׁבְעָה כֹהֲנִים יִשְׂאוּ שִׁבְעָה שׁוֹפְרוֹת הַיּוֹבְלִים, לִפְנֵי הָאָרוֹן, וּבַיּוֹם הַשְּׁבִיעִי, תָּסֹבּוּ אֶת-הָעִיר שֶׁבַע פְּעָמִים; וְהַכֹּהֲנִים, יִתְקְעוּ בַּשּׁוֹפָרוֹת. וְהָיָה בִּמְשֹׁךְ בְּקֶרֶן הַיּוֹבֵל, בשמעכם (כְּשָׁמְעֲכֶם) אֶת-קוֹל הַשּׁוֹפָר, יָרִיעוּ כָל-הָעָם, תְּרוּעָה גְדוֹלָה; וְנָפְלָה חוֹמַת הָעִיר, תַּחְתֶּיהָ, וְעָלוּ הָעָם, אִישׁ נֶגְדּוֹ.” (יהושוע ו, ד-ה)
ה: שבעת הטונים בסולם המוזיקאלי (אוקטבה) מקבילים לימי השבוע. לכן היסוד המוזיקאלי (אוקטבה) קשור לחוקים וליסודות הטבעיים של הבריאה ושל התנועה של עצמים בתוך הבריאה (גרמי שמים, תנועת הטבע)

5- קיים הבדל ופער עצום בין המילה המדוברת לבין הקול הבוקע מגרונו של האדם.
המילים עשויות לשקר, האדם משתמש בהם לצרכים רבים ומגוונים, לעיתים רחוקות יש אחדות בין המילה המדוברת לבין איכות קולו של האדם.
אדם המספר על עצמו ומתאר את מצבו בקליניקה, משתמש במילים שהן חלק מעולמו הפנימי, חלק מעולם המושגים שלו. במקרים רבים אין קשר בין המושגים והמילים, המנסות לתאר משהו מן האדם על עצמו, לבין מה שהאדם מבקש למסור לחברו.
קיים פער גדול בין משמעות איכותו של הקול, קולו של האדם, המבטא את האיכות העמוקה ביתר בנפש האדם, לבין המילים והמגמה של האדם לתקשר את עצמו.

6- בין בני האדם עומד “מגדל בבל” – המושגים הפנימיים של כל אדם שונים בעומקם ובהבנתם את המושג עליו מדברים.
למשל המילה “אלוהים”: לכל אדם יש הבנה שונה לגבי מושג זה, ולכן כאשר אדם א’ יבטא את מחשבתיו על אלוהים, הרי שברוב המקרים דבריו יעוררו וויכוח, עקב הבנה השונה עקרונית ומשמעותית בקרב אנשים שונים עם חינוך וניסיון חיים שונה.
כך שניהול שיחה אמיתית, האפשרות להיות ביחד עם משהו ברובד אמיתי, יכולת שיתוף וקרבה אמיתית, במקרים רבים נועדה לכישלון מראש עוד לפני שהניסיון לקשר התחיל.
לכן אנשים רבים כל כך חשים בדידות נוראית בחברה שלנו. הם חשים ובצדק, שלא מבינים אותם, שלא ניתן לתקשר את עצמם באופן השיחה תביא ל”ביחד” עם האחר.
אנשים רבים חשים תסכול וקושי גדול מן הניסיונות לקשר אמיתי ול”ביחד” אמיתי, אך ללא הואיל.
וזאת עקב הפער בין המילה המדוברת לבין התוכן שהאדם נותן לה. תוכן זה של המילים המושגים למילים דומות, הינה המכשול הקומוניקטיבי הגדול ביותר בין בני האדם.
לעיתים אנשים מתווכחים למרות שהם אומרים את אותו הדבר בדיוק, רק שהם משתמשים במושגים מילוליים שונים. ולעיתים אנשים בטוחים שהם הובנו בעומק רב, בשעה שיש תהום עצומה בינם לבין חברם וזאת עקב שימוש במילים ומושגים שמדמה כי כולם מבינים אותם באופן זהה.
דבר זה מתרחש רבות כאשר אדם מנסה לשתף את חברו בחיי הנפש שלו. כי אז המילים והמושגים אינם דקים מספיק כדי להעביר את התוכן הפנימי הדק.

7- השפה , ללא קשר לאיזו שפה, הינה מאתגרת מאוד. עקב העולם הפנימי השונה באנשים המשתמשים במושגים ובמילים דומות, אך עם פרשנות ותוכן פנימי שונים לחלוטין.
וכאן נכנס הצורך שלנו כהומיאופתים העוסקים בתורת האדם ברובד הקיומי העמוק ביותר, לדעת ולהכיר את האדם בשורשיו, בעומקו הראשוני לפני הביטוי הקומוניקטיבי המילולי.
עלינו להימנע מ”להיתפס” במילים שאמר המטופל, כיוון שהן יחסיות ובעלות פרשנות שונה בתוכן מאדם לאדם.
עלינו לדעת מה אומר האדם באמת, למה הוא מתכוון באמת, מהי כוונתו לפני שהשתמש במילים מסוימות.
והקול של האדם, קולו של האדם הינו היסוד העמוק והמידי ביותר, המבטא את מהותו הבסיסית של האדם. ואותו עלינו ללמוד ולהכיר, את תוכנו של הקול ואת החיים שהוא נושא בתוכו.

קרא עוד ←

כיצד ללמוד רמדי – סיכום – חלק י”א -bryonia – על התנועה

koby ספטמבר 3, 2014 8:36 am אין תגובות

1 – חוט השידרה – הציר של bryonia סב סביב “החמרה מתנועה והטבה ממנוחה”. נקודה זו נחשבת ל – peculiarity המרכזי של הרמדי, וזוהי אכן נקודת המרכז שסביבה הכול סב, וכול התופעות של הרמדי יהיו קשורות לנקודה זו באופן ישיר. לכן יש לרמדי זה צורך גדול להיות בתנועה, שכן שם טמונה הבעיה המרכזית, כאשר תנועה בבריוניה משמעותה יצירת כסף, ולכן ביטחון ויציבות ותחושת “יש”, כאשר ההיפוך הינו החיסרון וההעדר. התחושה של בריוניה הינה שהוא חייב לעשות כדי ליצור לעצמו ולמשפחתו “עוד”. כאשר ה”עוד” הזה קשור לתכנים חומריים כגון – בית, רכוש, כסף וחומר על שלל ההיבטים שלו. לכן הציר של בריוניה בעת היותו בריא – קשור לתנועה יצרנית ופרוגרסיבית. וברובד הפתולוגי, ניראה את ההיפך, כלומר החמרה מתנועה בכל המובנים (ומכאן המשמעות של הצורך שיניחו להם לבדם – מפני הצורך לשקט ולאי תנועה בהופעה של חולי) וכן הטבה ממנוחה וממצד סטטי – שמובילה לעצירה של מה שמספק להם תחושת ביטחון וקיימות. הממד של העבודה בבריוניה קשור לממד העולם החומרי לבדו, ולכן כאשר עולם החומר לבדו נחשב ל”עיקר” באדם שעליו הכול תלוי, יש סיכוי ליצירה של הפרעות רבות בתנועה נכונה ומאוזנת.

2 – ארבעת הרמות – א- אנרגיה – הביוריתמוס של בריוניה – החמרה ב 9 בבוקר. ההחמרה של בריוניה בשעה זו משקפת את הקושי של בריוניה לקום ולעשות כאשר מגיעה השעה לקום ולעשות – כלומר בבוקר. ההחמרה אינה בשעת היקיצה מן השינה, אלא בשעת תחילת זמן העבודה, ולכן יש החמרה דווקא שמתחיל הזמן “לעשות”. ואז יש החמרה בכל הרמות של הרמדי, אנרגטי, גופני ונפשי.

ב- זיקה פתולוגית – הזיקה של בריוניה הינה במערכת שלד שריר. יש לרמדי זה תופעות רב גוניות של בעיות ראומטיות, וכן שלל רב של פגיעות ספורט או קושי תנועתי עקב חבלה גופנית כלשהי. כמו כן – מערכת העיכול רגישה במיוחד, שכן במערכת העיכול יש “תנועה פריסטלטית” קבועה של תנועת מעיים, ולכן מכיוון שלבריוניה יש תמיד עניין עם תנועה, נראה ברמדי זה תופעות רבות הקשורות במערכת העיכול, כגון עצרות כרונית (אי תנועה) יובש ולכן צמא מוגבר (בשונה מ nux mouschata ומ pulsatila שחשים יובש ללא צימאון) הצימאון של בריוניה נובע מן הצורך להשיב תנועה, וצריכת מים מוגבר, מרגיש להם כמאיין דרך להשבת התנועה מן היובש.

ג- רגשות – מצבו הנפשי של בריוניה הינו סביב הלחץ והחרדה שלא יהיה לו ממה לחיות, תחושת חוסר וקטסטרופה של עוני ודלות – דבר שיכול לבלבל עם – calcarea carbonica calcarea fluorica – psorinum – עקב הצורך לביטחון שקשור לקונספט של “כסף” (יש למשמעות המושג “כסף” – תוכן רב בקשר לחוויית ביטחון – אנשים רבים חווים תחושת ביטחון ויציבות ביחס לכמה רכוש וכסף יש להם, נקודה זו נכונה ויש קשר בין כסף ולביטחון בעולמינו, אך כמובן לא בכסף לבדו טמון יציבות וביטחון, ויש ל”ביטחון” אספקטים רבים, כגון יציבות ביחסיי אנוש, מקום חברתי, מקומו ה”רוחני” של האדם ועוד, הקשורים לחוויית הביטחון בקיום האנושי על כל היבטיו – בבריוניה – יש אנלוגיה ישירה בין ביטחון ולכסף) לכן בריוניה יהיה עסוק בכסף ובעסקים, הוא ידבר על זה, ונושא זה יעסיק את נפשו כל היום, דבר שיוביל לתחושת חרדה וקוצר רוח ועצבנות (בדומה ל nux vomica) ולבסוף לעייפות וחידלון, ורצון להתבודדות, כלומר לחוויית “פרישה” מן המרוץ של המגמה להשיג “עוד”.

ד- פילוסופיית קיום – או תפיסת יסוד – בריוניה מתפתח גישה מאוד “חומרית” למציאות, הכול נמדד לפי תוצאות חומריות של יש או אין, הישגים קונקרטיים קיימים כנקודות זכות לעצמו ולאחרים, או שהן אינן, דבר שמוביל ללחץ ומתח קיומי רב. בריוניה רואה רק את הצד הגשמי של המציאות, ולכן הוא טיפוס מעשי ובסיסי. לא מעניין אותו כלום ממה שהוא לא קונקרטי וחומרי וקשור לרווח כלשהו. (עולם הנפש והרוח לא מעניינים ולא חשובים בעיניו של בריוניה- אך אין זה אומר שבריוניה הופך עקב זה לאדם “גס” או “לא טוב”, אין זה כך, בריוניה בדרך כלל אדם מוסרי וערכי ונאמן, אך טרוד בעיקר בחומר ובדאגה לממד קיומי זה – nux vomica יכול להיהפך לאדם גס או מחוספס עקב עיסוק חומרי בלבד ולכן איבוד הפרופורציה המאזנת של יחסי חומר ורוח) בריוניה מאמין במה שרואים בעין – what you see is what you get

3- שתי הידיים של הרמדי – הצד האקוטי והצד הכרוני – הצד האקוטי של בריוניה מאופיין במחלות חום הקשורות להחמרה גופנית מכל תנועה קלה, החולה שוכה במיטה ולא יכול ולא רוצה לזוז כלל, הוא חסר שקט, וצמא מאוד. חוסר השקט שלו יוצר רצון “לעשות” אך כל תנועה מחמירה ולכן הוא נהפך ללא תקשורתי ומבקש ש”יעזבו אותו לנפשו” – עם תופעה זו, יש רב גוניות עצומה של סינדרומים אקוטיים שבריוניה יכול לרפא, כגון – אפנדיציט (מצב מסוכן מאוד, שכן אם האפנדיציט “מתפוצץ” חלילה בחלל הבטן, דבר זה יכול להוביל למוות, ועדיין יש עדויות קליניות רבות לריפוי של אפנדיציט עם בריוניה) וכן שלל רב של סוגי דלקות (עיניים, גרון, ריאות, מעיים) ופגיעות ספורט, אשר בכולן מופיעה התופעה של “תנועה מחמיר, מצב סטטי משפר”. הצד הכרוני של בריוניה – בדרך כלל רואים בריוניה עם מצבים כרוניים של בעיות פרקים ראומטיים (בעיות פרקים משקפים את הקושי התנועתי שיש לרמדי זה לאורך השנים, דבר שמוביל בסכמו של דבר לניוון המערכת שקשורה ביחסי גוף נפש לתנועה) וכן מוצאים הרבה בעיות עיכול כרוניות הקשורות לנטייה של יובש וקושי ל”עכל” את הקיים והלא קיים – כלומר – את מה שיש לו ואת מה שאין לו. כמו כן יש אפשרות לכאבים כרוניים כגון נטייה למיגרנות –תופעה שמוחמרת בדרך כלל ב 9 בבקר- כאשר מגיע הזמן לקום ולעשות, כמו שנאמר למעלה.

מתוך כל הנאמר על bryonia אנו רואים את חוט השני של הרמדי וכן את ה”תנועה” שלו. זיהוי התנועה של הרמדי, הינו הדבר החשוב ביותר בלימוד המטריה מדיקה ההומאופתית, שכן יש הרבה מאוד מצבים קליניים שלא ייכנסו “בדיוק” לתוך רובריקות או לתוך הידע המוצק שכבר קיים על רמדי בתוך הספרות של המטריה מדיקה. מקרים רבים בקליניקה ההומאופתית הינם בעלי תמונה “גבולית” וקשה לעיתים לקבוע מהו הרמדי הרלוונטי. אך אם ההומאופת יכול לזהות את התנועה של האדם וכן את התנועה של הרמדי, אזי תהליך הזיהוי הקליני נהפך לקל יתר ולמדויק יותר, וכן מהלך זה (זיהוי התנועה ואופייה) מאפשר יכולת של צפי קליני מדויק יותר של מצבו של החולה, ולכן יכולת “ניהול מקרה” יסודית ויציבה יותר על ידי ההומאופת המטפל.

כך שאופן הלימוד המוצא כאן – מנסה לראות כמטרה את זיהוי תנועת הרמדי והאדם. כל דבר חי נמצא בתנועה, ואופי התנועה של כל דבר חי משקפת את פנימיותו על כל צדדיה, וכן מראה גם את המהלך העתידי של החי. אופן התנועה מראה את כיוון ההליכה שלו, לאן הוא הולך או מה הוא מבקש להשיג בהליכה שלו. כך שלזיהוי אופן התנועה ואיכותה, יש צדדים רבים של הבנה מצד המטפל, ובהבנה זו תלויה הרבה מן היכולת של המטפל לראות מכלול רחב מתוך צירוף הסימפטומים המשקפים את תנועתו של המטופל.

במזרח זיהוי התנועה של כל חי מכונה “טאו”, על אברהם אבינו נאמר שהוא היה מאסטר גדול של חוכמת ה”תכונה” . חוכמת התכונה הינה ידיעת התכונה הפנימית של כל חי ולכן ידיעת תנועתו בחיים ואת מקומו היחסי בתוך הבריאה כמכלול. “תכונה ” של אדם מלמדת כמו כן, על הפוטנציאל של האפשרויות שניתנו לאדם להגשים בחייו, ולהומאופתיה כשיטה טיפולית, יש מקום חשוב בתהליך ההגשמה של חיי אדם.

קרא עוד ←

כיצד ללמוד רמדי הומאופתי – חלק י – סיכום

koby אוגוסט 30, 2014 2:51 pm אין תגובות

“נקודות לאותיות הן כנשמה לגוף” (תיקוני הזוהר – הקדמה)

יש עם כן, שלוש דרכים ללמוד את הרמדי, כאשר שלושת הדרכים ביחד משקפים את התנועה של הרמדי. לכול דבר חי יש אופי, איכות ותנועה. דבר מה ניכר בחיותו על פי אופייה של תנועתו. וכן חי שאינו בתנועה, לא יכול להיחשב לחי, חיים משמעותם תנועה – מוות משמעותו סטגנציה תקיעות או אי תנועה, ולכן לכול רמדי בהומאופתיה (כאשר “רמדי” משמעותו ישות חיה בעלת איכויות קונקרטיות שמאפיינות מסגרת חיים מסוימת) יש דינמיקה ייחודית מאוד ובעלת גוונים מאוד ספציפיים. הדגש באופן לימוד זה הינו על אפיון התנועה של הרמדי, ודבר שנמצא בתנועה, הינו דבר שקשה לאפיין וכן קשה לאחוז בו, בעת היות הדבר בתנועה – יותר קשה להגדיר ולדעת מהו הדבר, ולכן שיטת לימוד זו משקפת ועוזרת להומאופת להבין ולגעת בדינמיקה של הרמדי. לגעת בדינמיקה של הרמדי משמעותו לגעת הרובד העמוק של המטופל, כיוון שיש תואם מובהק בין מצבו של האדם לאופי תנועת הרמדי. וזה המשמעות של “דומה בדומה מרפא”.
ברפואה הסינית יש נקודה ששמה “grasping the wind- לתפוס את רוח
” – איך ניתן לתפוס את הרוח? דבר זה לא סביר ולא הגיוני – רוח בטבעה משתנה, חסרת צורה, ללא צבע או מראה, אמורפית…. אך הכוונה בשם זה של נקודת דיקור, הינה באיכות הנפשית של האדם בהיותו מסוגל לאחוז קוגניטיבית בדבר שאינו נראה לעין, ואינו נתפס בחוש, ואינו נתפש בכלי הלוגיקה הרגילים… אלא שהדבר נתפס דרך יכולת מתפתחת באדם שליבו ולא דעתו, נהפך לממד המרכזי, ואז יש באפשרותו “לאפשר” לרוח לנשב דרך ליבו באופן מודע, ואז ניתן בידו לדעת או לחוש ואפילו לאחוז ב”רוח”.

שלושת הדרכים שהוסברו –

1- זיהוי המרכז – עמוד השדרה – הציר שסביבו הכול סב – לרוב זו איכות אחת או שתיים (של הרמדי) שאיכות זאת הינה עיקר העניין של הרמדי, וכול הסימפטומים, בין גופני ובין עם נפשי, סבות סביב אותה האיכות. (ראה מאמר – חלק א-ב)

2- חלוקה של כול רמדי לארבעה קטגוריות. א. תנועת האנרגיה – או הביו ריתמוס של הרמדי. נקודה זו הינה החשובה ביותר, שכן היא משקפת את האימפקט הראשון של הכוח הוויטאלי על האדם דרך הרמדי, וכן היא מראה את הרובד הראשון ה”מולבש” על הכוח הוויטאלי (הכוח הוויטאלי הינו הרובד היסודי והבסיסי עליו מושתתת המציאות) ב. הזיקה הפיזיולוגית של כל רמדי, ג. המצב הרגשי המאפיין את הרמדי. ד. תפיסת היסוד או הפילוסופית חיים של הרמדי. יש להבין כי אם אדם חי בנסיבות גופניות ונפשיות מסוימות לאורך זמן, הוא יפתח עקב כך תפיסה מסוימת על עצמו ועל החיים, מסיבות שונות, או עת מנת שלתרץ לעצמו ולתת לפתולוגיה בה הוא מחזיק איזה תירוץ הגיוני, או שהוא לובש על עצמו “משקפיים” – שהם תוצר של שלושת הרבדים הקודמים, שיוצרים חווית קיום – שחוויה זו יוצרת גיבוש של תפיסה מסוימת, ותפיסה זו הינה השלב הרביעי של כול רמדי, וגם השלב הכרוני ביותר. (ראה מאמרים חלק ג – ח)

3- שתי הזרועות – או שני הצדדים של הרמדי – שני אספקטים השזורים זה בזה, האספקט האקוטי והאספקט הכרוני של כול רמדי, כאשר לעיתים אחד יראה באופן מובהק, כמו החום של אקונייט למשל, אך עצם ההופעה של מצב אקוטי, משקף את התשתית שקדמה שלהופעת המצב האקוטי, וכך עצם הופעת מצב זה מראה על התשתית הכרונית של הרמדי. (ראה מאמר חלק ט)

שלושת דרכים אלו – כאשר הן מובנות כיחידה אחת, וכאשר הן נלמדות כגוף אחד (רק עם אספקטים שונים ודרכי ביטוי שונים) מאפשר להבין את האדם וכן את המטריה מדיקה באופן עמוק – בשל זיהוי אופייה של התנועה.

במאמר הבא תינתן דוגמה לסינרגיה זו

קרא עוד ←
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
טען עוד
טעינה
פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס