ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט » פרשת עקב: מורה, “ייסורים” שמו

פרשת עקב: מורה, “ייסורים” שמו

קובי נחושתן אוגוסט 21, 2019 9:07 am אין תגובות

א- פרשה, ראש:
“וְיָדַעְתָּ, עִם-לְבָבֶךָ: כִּי, כַּאֲשֶׁר יְיַסֵּר אִישׁ אֶת-בְּנוֹ, יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, מְיַסְּרֶךָּ”
הייסורים, כאשר הם באים בתוך קונטקסט שהלב מבין ומסכים להם, וְיָדַעְתָּ, עִם-לְבָבֶךָ, יש להם תפקיד מרכזי בגיבוש, טיהור, הבשלת האדם למקום חדש גבוה יותר, עם חשיפה של רובדי נפש עמוקים יותר.
“לְמַעַן עַנֹּתְךָ, וּלְמַעַן נַסֹּתֶךָ–לְהֵיטִבְךָ, בְּאַחֲרִיתֶךָ”
יש בהם, בייסורים, בכאב, ברכה מיוחדת הקשורה לעתיד, ואחרית טובה יותר.
מכאן שכאשר באים לאדם ייסורים, גופניים או נפשיים, עליו לעצור ולחפש בליבו, שם טמונה ההכוונה לסיבת הייסורים, ושם קיימת התשובה לדרך כיצד מתנהלים עם כאבים וייסורים, מה משמעותם ולמה הם באים לעורר.
כל הייסורים אם כן, הם תוצר של סטייה מן התכלית אליה מכוון האל בעצמו. האדם שסטה מן הסיבה הראשונה והיחידה לחייו ולקיומו, מקבל סוג של הכוונת דרך באמצעות הייסורים, כדי לתקן, להתכוון טוב ומדויק יותר, וללכת בדרך שיש עימה אחרית טובה.
הייסורים אם כן, הם אצבע מכוונת בלבד, אין בכוונת האלוהות להסב סבל לנבראים, אך בוודאי שהחיים נעזרים בייסורים כדי להדריך ולהורות על הדרך הראויה והנכונה עליה יש ללכת.

ב- הפטרה, תוך:
“אֲדֹנָי יְהוִה, נָתַן לִי לְשׁוֹן לִמּוּדִים, לָדַעַת לָעוּת אֶת-יָעֵף, דָּבָר; יָעִיר בַּבֹּקֶר בַּבֹּקֶר, יָעִיר לִי אֹזֶן, לִשְׁמֹעַ, כַּלִּמּוּדִים. אֲדֹנָי יְהוִה פָּתַח-לִי אֹזֶן, וְאָנֹכִי לֹא מָרִיתִי: אָחוֹר, לֹא נְסוּגֹתִי. גֵּוִי נָתַתִּי לְמַכִּים, וּלְחָיַי לְמֹרְטִים; פָּנַי לֹא הִסְתַּרְתִּי, מִכְּלִמּוֹת וָרֹק. וַאדֹנָי יְהוִה יַעֲזָר-לִי, עַל-כֵּן לֹא נִכְלָמְתִּי; עַל-כֵּן שַׂמְתִּי פָנַי, כַּחַלָּמִישׁ, וָאֵדַע, כִּי-לֹא אֵבוֹשׁ” (ישעיהו נ, ד-ז)
הייסורים הם תוצר של האדם ההולך בדרך, עצם ההליכה בדרך מביאה עימה ייסורים.
כל דרך אמיתית הינה חציבה ברוח, בריאת יש מאין, חשיפה של דבר שלא היה זמין או קיים עד לנקודה זו.
כל דרך מובנית, כל מורה יכול להוביל אדם רק עד לנקודה מסוימת, ומשם, על האדם ללכת לבדו, שם האלוהות היא עצמה מורה הדרך, והיא זו המכוונת את דרכו של האדם.
עד לנקודה זו, האדם בונה בתוכו כלים למקום שם האלוהות עצמה היא המורה ומדריך. כלים כמו “אמונה”, “ביטחון”, “הפשטת הזהות העצמית”, “המוכנות להיוותר ללא כלום”, “המוכנות למסור את הנפש על הדבר”, “יכולת ההשתוות” וכך הלאה…
כאשר האדם הופך ל”כשיר” להיות תלמיד של האלוהות, אז הוא מתחיל לשמוע “בַּבֹּקֶר, יָעִיר לִי אֹזֶן, לִשְׁמֹעַ”. הנביא אומר כי שעות הבוקר הן השעות המומלצות להקשבה מיוחדת זו, הקשבה שאינה באה מן האוזן, אלא מן הלב, מן התבונה, מן ההיגיון הנובע מכושר ההקשבה של “היודע דבר מתוך דבר”.
כאשר אדם קם משנתו והוא ברגעי “נים לא נים”, שם יש שעת כושר לסוג זה של הקשבה.
מדוע אם כן, הייסורים הם חלק מן הדרך?
זאת עקב ההליכה בדרך שאף אחד עוד לא צעד בה, כגון הרמח”ל למשל, שימיו קוצרו וחייו קופחו עקב רדיפות של אותם האנשים בני עמנו, שהפכו אותו לקדוש לאחר שהביאו למותו.

ג- סוף, היום:
“אמר רבי יצחק: אם יאמר לך אדם: ‘יגעתי ולא מצאתי’ – אל תאמן, ‘לא יגעתי ומצאתי’ – אל תאמן, ‘יגעתי ומצאתי’ – תאמן.” (בבלי, מגילה, ו- ב)
יגיעה מביאה לייסורים, אך להימנע מן היגיעה וסוג הייסורים שיש עימה, מביאה לידי ייסורים קשים בהרבה.
לכן כדאי ומומלץ לאדם לחפש דרך ולבחור באותה הדרך ושם לשים את כל יהבו ולעמול קשה, ללא קשר לתוצאות מיידיות הבאות עם היגיעה, מכיוון שמטרת הדרך אינה תמיד לשם ההגעה ליעד כלשהו אלא לשם ההיפתחות של האיכויות וכישורים הנדרשים מן האדם לעמידה נכונה יותר מול עצמו, מול חייו, מול הסיבה שלשמה הוא כאן.
ברוב המקרים, התוצאות של יגיעה באות לאחר זמן רב, לא מייד ולא כמו “אינסטנט” כמו שרבים היום היו רוצים.
יגיעה אמיתית הינה לאורך שנים, לאורך זמן רב, אז בוודאי שהאדם ימצא. אומנם לא בתחילה, אך בוודאי שימצא.
מכיוון שאדם נולד לשם מטרה ותכלית, הייסורים שבאים עם היגיעה הינם חלק מן החשיפה של אותה התכלית, ומקרים רבים אותם הייסורים הם חלק מן ההגשמה ממש של אותה התכלית והמטרה.

“השגחה פרטית”, בשם והמובן אחר, הינה הקשר האינטימי של אלוהים ואדם, וייסורים הינם סימן ישיר ומהימן לקשר של אלוהים אדם, שדרך ייסורים אלוהים מנחה אדם בדרך, ודבר זה עצמו הינה האהבה “כִּי אֶת אֲשֶׁר יֶאֱהַב יְהוָה יוֹכִיחַ וּכְאָב אֶת בֵּן יִרְצֶה” (משלי ג-יב)

מכאן אמר ר’ נחמן מברסלב “אין בעולם ייאוש כלל”. כיוון שעלול האדם לחוות יאוש עמוק מן הייסורים שהם חלק מן הדרך.
למרות שהדרך עליה על האדם ללכת, אינה ברורה תמיד, ומביאה בראשיתה ייסורים רבים, אין בעולם ייאוש כלל הוא אומר. על האדם ללכת ולהתמיד, וכך תפתח לו הדרך והייסורים יקבלו תוכן וגוון חדש.
“וְאַתֶּם, הַדְּבֵקִים, בַּיהוָה, אֱלֹהֵיכֶם–חַיִּים כֻּלְּכֶם, הַיּוֹם” (דברים ד-ד)

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס