ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » איברי הנפש » איברי גוף, איברי נפש – חלק ב’

איברי גוף, איברי נפש – חלק ב’

קובי נחושתן מאי 9, 2018 7:48 pm אין תגובות

מתוך התפקוד של איבר גופני, ניתן לדעת על תפקוד האיבר הנפשי המקביל עליו:

1- רגליים הולכות: איבר ההליכה באדם, הינה יכולת ההליכה שלו קדימה. אופן ההליכה, סגנון ההליכה של האדם, משקף את דפוסי ההליכה של האדם ואיזה מרכיבים נפשיים מעורבים באיכות ההליכה שלו בעולמו.
דוגמה: אדם שהולך כמו שהוא צולע (אדם בריא) הליכתו בעולמו הינה הליכה קשה, צולעת. האדם חש חוסר ביטחון, התרחשו בחייו אירועים שגרמו לו לאבד את האמונה שלו בעצמו. אין לא יציבות. הוא חש צורך במשענת.
איבר ההליכה באדם מתבטא ברגליים, מצבו של איבר זה משקף את אופן ההליכה של האדם.
איבר הליכה שאינו תלוי יותר ברגלים כאיבר זיקה, איבר הליכה שהבשיל והתבגר, מתבטא באיכות רב גונית של יכולת הליכה. אין יותר סגנון הליכה אחד שמאפיין את האדם, יש לו אפשרות לנוע בכמה סגנונות הליכה לפי צרכי הקיום וההשתנות שלו עצמו ושל צרכי החיים.

2- כתפיים: איבר הכתפיים “סוחבות”. יש בהן כוח, הן חזקות ומסוגלות להרים משהו ולקחת אותו כברת דרך כמשא.
איבר כתפיים נפשי הינה יכולת האחריות של האדם. מבנה הכתפיים הינו הסומטיזציה של האופן בו האדם חש את האחריות, וכיצד הוא מרגיש כלפי מושג ה”אחריות”. מהי עבורו אחריות וכיצד הוא ממש אותה בחייו.
דוגמה: כתפיים שמוטות, משקפות תחושת חידלון, ויתור, כניעה, חוסר יכולת לעמוד באחריות שיש עליו. האדם לקח על עצמו משימות או תפקידים שאינם בכוחותיו, שהם גדולים על מידותיו, וכך הוא הגיע למקום של “שבירה” מול היכולת שלו לשאת את מה שלקח על עצמו.
מצב זה גורם לא באופן סומטי, לשמוט את כתפיו.
דוגמה נוספת: כתפיים מכונסות פנימה, סימן לאדם שחש מובך בקלות, הוא מנסה להגן על עצמו, הוא חש אחריות כבדה והוא אדם רציני באופיו, הוא מתנתק בקלות מקשר המחייב קומוניקטיביות, יותר קל לו להיות לבד. הוא מעדיף שקט ונוטה לעצבות ואף לדיכאון. הוא רציני ביסוד שלו עם גישה אחראית.
איבר כתפיים נפשי שאינו תלוי יותר בכתף פיזית – איבר יכולת נשיאת אחריות: מתבטא ביכולת הפנימית של האדם להיכנע באופן טבעי, לא באופן מובס. האדם מבין את חלקו הנכון והמדויק, את יכולתו לעשות ואת המקום בו עליו לעצור, לוותר, ולהפסיק את המשא, מפני שמנקודה מסוימת אין הדברים בידיו יותר. לדעת את הפרופורציה הנכונה בין העשייה לוויתור, עקב ההבנה שרוב תנועת החיים אינה תלויה בו, שם מתבטאת הבשלות של איבר הכתפיים הנפשי.

3- ידיים וכפות ידיים: האצבעות והידיים עושות, הן עושות את מלאכת הדברים העדינים, לאחוז בכלים לצרכים שונים ולפעול פעולות קואורדינציה עדינות ומדויקות. איבר העשייה הנפשי, כיצד האדם מבטא את רצונותיו בעולמו דרך עשייה, מתבטא דרך כפות הידיים, אצבעות הידיים, והיד כולה.
דרך פתולוגיות שונות, כגון: דלקות פרקים, בעיות עור, פטריות ציפורניים, דפורמציות של פרקים (כיוון הדפורציה) נפיחות בצקתית או דלקתית בפרקי האצבעות ועוד… כל אלו משקפים קשיים מסוגים שונים עם מרכיבים רגשיים שונים בקושי לממש את הרצון של האדם כאשר הוא בה לעשות ולממש משהו בעולמו, הקשור לעשייה.
דוגמה: דלקות ראומטיות בפרקי האצבעות, עם נוקשות ונפיחות דלקתית, משקף על קושי גדול של האדם לממש את רצונותיו. גם אם הוא מצליח, הדבר עולה לו במחיר נפשי כבד, הוא חש קשיים עצומים בדרכו לעשות דברים המבטאים את רצונותיו, הוא מרגיש שתמיד יש מולו אופוזיציה. הוא חש עצמו כבד ומגושם, דבר שגורם לו לעיתים להפוך לבוטה ולחד לשון במקום שאינו רלוונטי. בסיכומו של יום הוא מרגיש לא מסופק, כמו שלא סיים, לא הספיק לעשות את מה שרצה או את מה שתכנן.
איבר העשייה הנפשי באדם, כאשר הוא גדל והבשיל ואינו תלוי יותר בכפות הידיים כאברי זיקה, מתבטא בחופש עשייה יצירתי שאינו מתעקש, אינו משתדל בנוקשות, אינו נלחם על פרטים, אינו חרד עם חסר דבר מה שתכנן ורצה מלכתחילה. יש בו הבנה מוצקה של תנועת השינויים של החיים, כיצד הכול זמני ומשתנה. הבנה זו מרככת את העיקשות ומביאה גמישות, דבר המביא עימו עשייה מתונה שיודעת את גבולות האפשרויות שלה. במקום זה האדם עשוי אף להבריא מחולי בפרקי הידיים.

סיכום: כל מחלה הינה הגשמה (סומטיזציה) של הליך רגשי לא פתור, לעיתים לא בשל, שמתבטא דרך איבר הזיקה שלו בגוף. וממתין לשעת כושר של גדילה באיכות זו, עד למקום בו חלה טרנספורמציה פנימית של איכות נפשית זו, אז מתאפשרת ההבראה, וכן האדם עצמו זוכה לפרספקטיבת חיים נכונה יותר, כאשר חיי הנפש שלו הופכים לבעלי מעמד קבוע יותר ומשוכלל ורב גוני יותר במכלול ההוויה שלו.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס