ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » דיקור סיני - ביאור ומשמעות » 委陽 Wei yang – ש. שתן 39

委陽 Wei yang – ש. שתן 39

קובי נחושתן ספטמבר 4, 2021 12:08 pm אין תגובות

מיקום: בצד החיצוני של אחורי הברך, בצד הפנימי של גיד ה biceps femoris
איכות הנקודה: נקודת ים של המחמם התחתון (אזור האגן – על כל פעולותיו)
משמעות השם: Lateral End of the Crease – Yang bend – Entrusting yang – עיקול היאנג (הברך) – הפקדת היאנג (להפקיד יאנג)

משמעות השם:
היאנג (צ’י מהיר, חם, מניע, זכרי באופיו) בתנועה עגולה בנקודה זו ולא כפי אופיו של היאנג, שהוא ליניארי, מיידי, ישיר וחזק.
היאנג מתנהג בנקודה זו עם איכות יינית (עגולה, רכה, נשית, מכילה)
לכן – מן הזווית הגופנית, הנקודה עוסקת בניהול תנועת המים וההתמרה של המים במחמם התחתון, באזור האגן.
מן הזווית הנפשית: זוהי נקודה הפועלת מאחורי הקלעים של התודעה, באופן שקט אך אקטיבי.
היא יוצרת אפקט של תנועת נפש אקטיבית שאיננה נראית לעין בביטוי חיצוני.
תנועת נפש שמודעת רק לאדם עצמו.
למרות שאין היא נגלית חיצונית – ההשפעה שלה עצומה, מכיוון שתנועה זו מכתיבה לאחר מכן נושאים התנהגותיים רבים שהם תוצר של התנועה הפנימית.

תנועה פנימית של נקודה זו, קשורה להזנה של כוחות נפש, של יכולות באדם שהגיעו לבגרות מלאה, והאדם (ביחס לתנועת הנקודה) מודע לעצמו לכישוריו.
אך לכישורים ולאיכויות של אותו האדם, אין את ההזנה (nourishment ) ההכרחית לשם חיוניות שניתן לעבוד עימה.
הנקודה מזרימה כוחות חיים למקומות באדם הזקוקים לחיות ולהעשרה שדרך אותה ההזנה האדם חוזר לפעילות שמוכרת לו מן אותם האיכויות.

בדרך כלל, המצבים הקודמים להזדקקות לנקודה זו, קשורים לאורך חיים אינטנסיבי מדי, יאנגי מדי, שהביא לכיליון מהיר מדי של הנוזלים הוויטאליים של האדם, דבר הבא לידי ביטוי בזקנה שבאה לאדם בטרם עת.
הנוזלים הוויטאליים, הם הלחלוחית של הרקמות כאשר לחלוחית זו הינה תוצר של וויטאליות תקינה של כוחות המערכת.
זקנה הינה ההתייבשות של אותם הנוזלים הוויטאליים.
זקנה בהקשר של נקודה זו, קשור לניצול מהיר מדי של כוחות האדם, הגורמים לייבוש המערכת.
במצבים אלו, האדם יחוש את עצמו יבש.
יובש גופני:
עור ושיער יבשים. יובש בפה ששתיית מים אינו עוזר. יובש בעיניים המפריעה לראייה. יובש בעומק הגרון.
יובש נפשי:
עייפות נפשית, איכויות שהיו פעילות באדם הקשורות בדרך כלל ליכולות יצירתיות – יבשו.
מעיינות היצירה של האדם – יבשו.
יכולות חשיבה ועיון – יבשו.
האדם חש את עצמו יבש נפשית, כמו מאגרי מים ושפע שהיו לו – יבשו.

אחת מן הסיבות המרכזיות ביותר ליובש הנפשי, זהו חיסרון האהבה. חיסרון האהבה מביא לידי נוקשות, מרמור וניתוק רגשי, המוביל לבסוף את חיי הנפש באדם  – ליובש.

הנקודה מחדשת את תנועת הנוזלים של הגוף ונפש, ומביאה לריענון למקומות באדם שיבשו.
כיוון שנקודה זו מזינה את המקומות באדם, שתנועת ההזנה אינה נראית לעין, הדרך לזהות את הרלוונטיות שלה זהו דרך היובש, דרך איכויות באדם שהיו בעבר פעילות וכעת כמו ויבשו, כמו צמח שיבש וקמל עקב חיסרון ההזנה (הקשור באדם לחיים אינטנסיביים מדי)
לכן – יש להתבונן באדם באורך החיים שחי, וכיצד אותם החיים הובילו לקמילה ויובש בטרם עת.
הנקודה באה להוות הליך ריפוי ממקום שאינו קשור ישירות לסימפטומים, לכן היא מחייבת התבוננות על האדם מזווית אחרת. מן הזווית של המעגל – מן הזווית של לראות את האדם לא באופן הישיר אלא במכלול של חייו.

הנקודה עם אופי פעילות איטית, הדרגתית, אשר את תוצאותיה לא ניתן לראות במובן הישיר הליניארי.                                        יש צורך לגשת לנקודה עם סובלנות ואורך רוח.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס