ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » דיקור סיני - ביאור ומשמעות » 屋翳 Wu yi – קיבה 15

屋翳 Wu yi – קיבה 15

קובי נחושתן דצמבר 30, 2020 2:10 pm אין תגובות

מיקום: מתחת לצלע שנייה, 4 צון מקו המרכז – מתעלת ההתעברות.
משמעות השם: Hiding the Breath – Roof – room screen.
גג, מחבוא הנשימה, חדר המסך. (יש גם המתרגמים – “גג הבית”)

סיפורה של הנקודה:
גג זהו חלק ממבנה כולל, המהווה “בית” כאשר הוא מבנה שלם.
בית ללא גג, אינו מוגן, חשוף ולמעשה אינו יכול לשמש כבית.
בדרך כלל, הגג זהו המרכיב בבניית הבית שהוא האחרון, קודם כל בונים יסודות ולבסוף את הגג.
אין בניית הבית מתחילה מן הגג, ואותו המרכיב האחרון – הגג. הוא זה המחבר ואוסף עליו לבסוף את כל חלקי הבית התחתונים.
כמו כן, הגג ששייך לבית, בא לשמור ולהגן על המתגוררים בבית.
ועולה השאלה: מי גר בבית זה? שנקודה זו היא הגג שלו?
יש באדם בית אחד בלבד, ליסוד אחד בלבד: בית לנשמה (shen) המתגוררת בתוך ליבו של האדם, במרכז החזה.
הלב הוא הבית של הנשמה. ונקודה זו היא הגג של אותו הבית – שם גרה הנשמה.
לכן – נקודה זו שומרת ומגנה על הנשמה, וכן דרכה מתחברים קירות הבית למכלול אחד שלם הראוי להכיל ולאפשר מקום לנשמה, שהיא היסוד העמוק ביותר בזהות האנושית.

נקודה עם איכות של הזנה, שמירה וחיזוק של יסודות הבית המכיל את הנשמה.
כלומר: למצבים קוגניטיביים ורגשיים, שעבורו ערעור פנימי, או אתגר נפשי חזק שמאיים על חוסנו של הבית. נקודה עם יכולת להעצים את תחושת ההגנה והנינוחות של השהייה בתוך הבית.

סיפורו של האדם: דוגמאות
1– אישה צעירה שילדה לאחרונה, ועקב ההנקה מתפתח אצלה דלקות בחזה.
עקב הקושי בחוויה של ההסתגלות לאימהות הצעירה, היא מאבדת את המרכז הנפשי שלה, הנשמה איננה במקומה (הלב אינו מכיל את shen) דבר שגורם לה להרגיש חשופה, ללא הגנה, ללא יכולת להגן את עצמה בתוך מה שהיא מחויבת לעשות.
2– אדם שצרך סמים כבדים ואיבד את האיזון הנפשי שלו. הוא חרד, חש חשוף – החושים מאוד מחודדים, כל צליל או מראה גורמים לו לכאב גופני.
אין חש ללא הגנה וחשוף.
3– אדם שעבר לארץ אחרת או למקום מגורים אחר, ואין הוא מוצא מקומו בבית החדש. הוא חש נע ונד, כמו נווד דרכים שאין לו איפה להיות. הוא חש “חסר בית”, חשוף וללא הגנה.
4– אי שקט נפשי תמידי, האדם חש מוטרד, לעיתים ללא סיבה ברורה.
קיים באדם סוג מתח ודריכות קבועה. מצבים אלו שכיחים באנשים שחיים במתח גבוה זמן רב, עד שאינם יכולים עוד אחרת, והם במצב של דריכות תמידית.
5– נקודה לאנשים המתרגלים מדיטציה, אך ה mind – אינו רגוע, הוא קופצני וללא שורש של יציבות, הוא תזזיתי – דבר שגורם להפרעות רבות לאדם שמכוון את חייו לחיי מדיטציה והתבוננות.

סיכום:
נקודה המביאה עימה הזנה המרגיעה ומייצבת את נפש האדם.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס