ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » דיקור סיני - ביאור ומשמעות » 氣舍 Qi she – קיבה 11

氣舍 Qi she – קיבה 11

קובי נחושתן דצמבר 26, 2020 9:52 pm אין תגובות

מיקום: על הגבול העליון של ראש עצם הבריח (קלביקולה) בין שני ראש שריר הצוואר sternocleidomastoid.
משמעות השם: Qi abode – Residence of Breath Qi – Qi’s residence
משכן הצ’י.

סיפורה של הנקודה:
צ’י בטבע שלו, אינו זקוק למקום ולמשכן. הוא בפעולה תמידית.
כל דבר שחי, חי באמצעותו של צ’י.
צ’י, מחייה, מחזיק את העולם כולו במקומו.
כל דבר שזז, זז מכוחו ובכוחו של צ’י.
צ’י הוא סיבת התנועה של כל העצמים בעולם.
לכן צ’י איננו נח, אינו זקוק למנוחה ולכן אינו זקוק למקום משכן ומגורים. אין זה בטבעו של צ’י לעצור ולנוח.
מקום משכן ומגורים זהו מקום שם הדבר מתחדש, נח, אוגר כוחות מחודשים, מבריא מיום עמל קשה. כל אלו אינם בטבעו של צ’י.
לכן זוהי נקודה מיוחדת מאוד בעיסוק עם צ’י, כיוון שהיא צומת שם צ’י, אינו בפעולה, הוא הופך עצמו לסטטי, לממתין, הוא שם עצמו במקום שם הוא עוצר את תנועתו (דבר שהוא עצמו נוגד את טבעו)
הוא עומד על עומדו ואינו זז.
צ’י מוכר וניכר דרך פעולותיו, הוא עצמו – כמו שהוא בטבע שלו, אינו ניכר ואינו נתפס – אלא אם הוא מתבטא דרך פעולות שהוא מעורב בהם באופן הישיר – כיוון שהוא זה המחייה ומאפשר אותן.
לכן – נקודה זו הינה המקום שם צ’י מתאפשר במגע והיכרות כמו שהוא לעצמו, כמו שהוא לפני שהוא נכנס לפעולה.
לכן זוהי נקודה עם אופי מיסטי ועמוק, כיוון שהיא השער ללא נראה לעין, לעולמות עליונים, למקום שם יש ההווה מתמשך לפני הופעתו וגילויו דרך עולם התופעות.

קיים קשר בין אופייה המיסטי של הנקודה למיקום האנטומי שלה: שורש הצוואר, החיבור של הצוואר לגוף – הקרבה לריאות והקשר לריאות דרך תעלת הקיבה.
הקשר הינו בפעולת הנשימה – שדרכה צ’י פועל את פעולות התנועה שלו.
לכן – נקודה זו רומזת לקשר של תהליך הנשימה וכיצד הוא זקוק לתהליך הוויטליות של מצוי חיוניות המזון מן הקיבה, וכיצד החיבור ביניהם יוצר את התשתית לתנועת צ’י.
מצד אחד יש כמה מרכיבים הכרחיים להופעת הצ’י, מצד שני – צ’י הוא המחייה את כולם.
לכן יש בנקודה זו כמה אספקטים, השונים בטבעם במגמה להגיע לקשר אינטימי ועמוק עם צ’י.

סיפורו של האדם:
1- אדם הזקוק לקחת פסק זמן מן החיים, אך להישאר מודע ונוכח, וכך לא להתנתק מן הדינאמיקה שהוא שייך עליה.
2- אדם שהגיע לשלב בהתפתחותו ששם יש מקום לעצור תנועה – ולחוש, להרגיש, לשהות, להיות בנוכחות בלבד. כאשר מצב זה מכביד עליו עקב הקושי לעצור מתוך ההרגל להיות בפעולה.
3- אדם הזקוק לרוויה של כוחות, כאשר הכוחות נתמעטו עקב עודפי הפעולות, והוא זקוק לכוחות שלא יבטלו ולא יעצרו את תהליך העשייה שלו, למרות שהוא עצמו יפרוש מן העשייה וייתן ל”טאו” לפעול את פעולתו.
4- אדם שגילה את היסוד המעשי של אי העשייה. מתי לא להתערב, מתי להניח ולא להפריע.
דבר זה הכרחי לאנשי חינוך ולאנשי הנהגה, כאשר לעיתים ההמתנה והצפייה בתהליך, להניח לו לבדו לצרכי ההתפתחות של טבעו, וקשה להם להניח לאור ההרגל לדומיננטיות יתר.
5- אנשים היודעים “לתפור” את הקשרים שבין אנשים, ולהיות סוג של צומת לאחרים, כאשר המפגש מתרחש דרכם, והם אינם עסוקים בלהפריע – אלא בלחבר.
אנשי פיוס, אנשים שלום.

סיכום:
נקודה עם אופי מיסטי ועמוק, חיבור של עולמות המלמד את החשיבות של השהייה, המתנה, סבלנות, צפייה, יכולת לפרוש בזמן הנכון מן העשייה כיוון שעודף מעורבות עשוי לקלקל.
נקודה המוסיפה לאדם את תבונת ההמתנה.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס