ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » דיקור סיני - ביאור ומשמעות » דיקור סיני – ביאור ומשמעות שמות הנקודות

דיקור סיני – ביאור ומשמעות שמות הנקודות

קובי נחושתן נובמבר 14, 2020 11:05 am אין תגובות

השמות של נקודות הדיקור ברפואה הסינית, הן התיאור האותנטי, העמוק והמיידי ביותר של איכות ותפקוד אותה הנקודה.
קיימת ספרות רבה, עם עומקים וגישות שונות, המתארות את נקודות הדיקור, כגון תיאור איכות הנקודות דרך הפתולוגיות, או דרך חמשת האלמנטים, וכן דרך הידע התיאורטי של תפקודי האברים.
אך התיאור הפשוט והמיידי ביותר של איכות הנקודה, הינו כאמור השם עצמו של הנקודה, שהוא עצמו נוגע ברובד העמוק ביותר של תפקודה של הנקודה.

יש על פני הגוף כ- 365 נקודות דיקור מסורתיות, שהן כנגד 365 ימות השנה. והן פרוסות על פני 12 תעלות (מרדיאנים) שהן כנגד 12 חודשי השנה.
כך שבכל יום יש נקודה מסוימת שהיא זו היותר אקטיבית ויותר זמינה ופתוחה לשימוש ומגע.
כמו כן, בכל חודש יש תעלה (מרידיאן) שהיא יותר פוטנטית ויותר מוכנה וזמינה למגע.
נקודות הדיקור מהוות אם כן, “דלתות” דרכן מתאפשר הקשר בין האדם ומצבו לעולם ומצבו.
דרך נקודות הדיקור יש אפשרות לשנות את מצבו של האדם לאור הקשר הקיים בין האדם לעולם סביב.
זהו אספקט נוסף הנלמד משמות הנקודות, שהן מכונות ברפואה הסינית “ג’ינג מן” (jing men) שמשמעותו: דלת לחיוניות היסוד. כל נקודה היא בחינת “דלת”, מעבר שדרכה דבר מה יוצא ודבר מה נכנס.
גם את האספקט הזה, שם הנקודה מתאר.
נקודות הדיקור מהוות קשר בין מצבו של האדם ומצבו של היקום. מכאן הסינכרוניזציה של תנועת עולם ומקומו של האדם בתוכו.

הנקודות כולן מציינות תחנות של מצבים שונים, שהם כולם מצבי קיום, מצבי חיים שכל אדם עשוי להיתקל בהם. שם הנקודה מתאר כמו כן את סוג הצומת שבה האדם נתון.
אם אותה הצומת ששם נמצא האדם הופכת להיות אבן נגף בדרכו, קושי קיומי, אולי אף משבר שהאדם אינו יכול לחצות אותו, והוא עומד במקומו ואינו ממשיך את דרכו, זוהי השעה לחפש את אותה הנקודה המתארת את מצבו של האדם. ואם יש בנמצא אדם היודע כיצד לפתוח את אותה הנקודה – הרי הדבר יוביל לפתיחת הסטגנציה הנפשית וגופנית שבתוכה נתון האדם, סטגנציה שהפכה למשוכה שיש לה אפיונים גופניים ונפשיים כאחד.
מכלול זה אף הוא מתואר דרך שם נקודה.

שיטת דיקור זו מכונה “דיקור על פי הטאו של האדם”, דיקור למקומו הקיומי ולצומת בתוכה האדם נתון, ובשיטה זו יש להשתמש רק נקודה אחת, ורק בצד אחד של הגוף (צד ימין לנשים, צד שמאל גברים) כיוון שאותה הנקודה (מתוך ההנחה שנבחרה הנקודה נכונה) נוגעת בשורש המורכבות ואותה היא פורמת ופותחת עקב הקשר המחודש שהיא יוצרת בין אדם ועולם, וכך היא מחדשת את התנועה שנעצרה.

שיטה זו (דיקור לטאו של האדם) מחייבת מן המטפל הבנה עמוקה בשני ממדים, האחד ההבנה על מקומו ההתפתחותי המדויק של האדם, על סוגי המעצורים שיש בדרכו ועל סיבותיהם. והשנייה – כמו שנאמר למעלה, הבנה מעמיקה על המשמעות של שמות הנקודות.
ההתאמה בין מצבו של האדם לנקודה המתארת את מצבו דרך השם שלה, תביא לידי תהליך הבראה עמוק ביותר, עקב הפתיחה של יסוד הקיום שהפך לסטגננטי.

מכאן, שלאחר שנלמדו שהיסודות הבסיסיים של עקרונות הרפואה הסינית, הדבר החשוב ביותר על גבי היסודות, ולאור הבנת היסודות הינו שמות הנקודות, וההבנה העמוקה של סוגי המשמעויות השונות שיש להן.
ככל שהמטפל יודע ומבין יותר לעמוק את דקויות השמות ותוכנן, וככל שהוא מבין היטב ועמוק את מצבו של המטופל, ויודע להתאים את הנקודה הנכונה הנוגעת במצב זה.
וכן אם אותה הנקודה נפתחה במגע הנכון, אזי טיפול מאין הנוגע בשורש העניין, ויהיה לדבר ההולם והעמוק ביותר להמשך דרכו של האדם.

בשיטת דיקור זו, אין העדפות לנקודות מסוימות, הן כולן בעלות חשיבות זהה, וכולן רלוונטיות לשימוש, אם הדבר מתבקש.
דבר זה הינו עקב התנועה מתמדת של טאו האדם וטאו העולם.
עקב תנועתו של טאו שאינה פוסקת, אין לאף נקודה חשיבות הגדולה מנקודה אחרת, ובכל רגע נתון יש אפשרות שנקודה מסוימת תהייה זו הרלוונטית.

מגמת סידרת המאמרים הבאים הינה לעורר את תשומת הלב לקשר בין איכות הנקודה, ולאיזה סוג של צומת חיים קיומית נתון האדם, ולכן על ההתאמה האפשרית של אותה הנקודה למקומו של האדם. וכן כיצד כל נקודה בעצמה מהווה צומת חיים, דבר המתואר בשמה של הנקודה.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס