ליצירת קשר kobynn@yahoo.com
  • Facebook
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
קובי נחושתן – דרכי הבראה אלטרנטיביות
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
  • ראשי
  • המוצרים שלנו
    • קובי נחושתן
    • איפה רוכשים?
    • המוצרים שלנו
      • RELOADED
      • NICOTIME
      • CLARITY
      • PROCREATE
      • PEACE
      • Female be
      • Meta Balance
    • שאלות נפוצות
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות
  • מיאזמות – שכבות
  • טבלת הצמחים
  • סימבוליקה
  • כיצד ללמוד רמדי
  • ספרים
  • English
    • About Us
    • Reloaded
    • Clarity
    • Nicotime
    • Procreate
    • Peace
ראשי » ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט » פרשת מסעי, סוף המהווה תשתית לפרק הבא

פרשת מסעי, סוף המהווה תשתית לפרק הבא

קובי נחושתן יולי 29, 2019 9:04 am אין תגובות

א- פרשת מסעי, מתארת את הסיכום של ההליכה במדבר עד לשלב האחרון כאשר העם עומד בגבול הירדן לפני הכניסה לארץ.
סיכום זה הינו דבר טבעי, כאשר כל אדם בכל מצב נוטה לסכם את מה שעבר כאשר תהליך שהיה מעורב בו הסתיים. דבר אחד הסתיים – עובר סיכום, וכך מכשיר את הדרך לפרק הבא של מה שרלוונטי.

הדבר המאפיין את מסעות ישראל הינו: “אֶת-מוֹצָאֵיהֶם, לְמַסְעֵיהֶם על-פִּי יְהוָה”.
המסעות של ישראל, אינם יוזמה של האדם או העם, אלא של קריאת האל לאדם או נשיאת האל את העם במדבר. כך שהמסעות אינם תוצר של בחירת האדם, אלא הכרח מן האל.

המסע אם כן, הינו דבר המכריח וכופה את עצמו על האדם, האדם חייב ומוכרח לצאת למסע. אם יצא מרצון – לא יסבול, אם יצא בכוח הצו האלוהי, כאשר אין הוא מעוניין ביציאה למסע – יסבול.
והמסע עצמו – קשה וכרוך בסבל, מפני שזהו טבעו של מסע. מסע אף פעם לא נוח, אין בו וודאות, אין בו מקום ידוע, אין בו עתיד שמובטח. המסע תמיד מאתגר את איכות הביטחון והאמונה.
המסע אם כן – הינו צו קיומי בסיסי על כל אדם ללא יוצא הכלל.

ב- ההפטרה שהיא ההמשך של הפרק הקודם, מן הפרשה הקודמת (פרשת מטות, הפטרה – פרק א’ בירמיהו) מתארת את הסיכום של תקופת בית ראשון, זמן קצר לפני החורבן הסופי:
“הַכֹּהֲנִים, לֹא אָמְרוּ אַיֵּה יְהוָה, וְתֹפְשֵׂי הַתּוֹרָה לֹא יְדָעוּנִי, וְהָרֹעִים פָּשְׁעוּ בִי; וְהַנְּבִאִים נִבְּאוּ בַבַּעַל”
ירמיהו מתאר כי העם כולו באופן גורף וללא שריד של אדם אחד, הגשים את מטרת המסעות. הוא מתאר כישלון חרוץ בכל הרמות, הכוהנים, מחזיקי התורה, המנהיגים והנביאים, כולם טעו ופספסו את מטרת היציאה למסע.
כמה טראגי מקומו של ירמיהו, כאחד יחידי שנותר להעיד על האמת ועל מטרת המסעות שנשתכח.

הקשר אם כן, בין הפרשה להפטרה, זהה בפרשה זו לקודמתה. גם כאן יש קו המחבר את תקופת הזמן בסוף המסע, לפני הכניסה לארץ. וסיכום תקופת השהייה בארץ (תקופת בית ראשון) לאור המסעות ומטרתן.
יש להעיר שוב, כי על פי ההפטרה, המסעות ומטרתן, נכשלו כישלון חרוץ.

ג- מהו הכישלון? מהו הדבר עליו נכשל העם?
המסעות (42 במספר) הם צעדים והכנה, הכשרת הקרקע של האדם את עצמו ככלי או כמשכן לאלוהות.
הכניסה לארץ (לפי ההפטרה – הכניסה לארץ לא צלחה) אינה קשורה למקום הגיאוגרפי, קיים קשר כזה, אך מה שעומד ביסודו, עוד לפני המקום הגיאוגרפי הינה ההכשרה של האדם להיות מקדש לאלוהות.
אם האדם אכן הכשיר עצמו למפגש אלוהים- אדם, אז יש לו שייכות בארץ המובטחת. אך אם האדם חי חיי שעה ואינו שם ליבו לעיקר החיים ולמסעם (שהם רוב בני האדם בעולם, הבאים במשל של “עם ישראל”) אז אין לאדם כל שייכות או נגיעה ל”ארץ המובטחת” היא הארץ שם אדם ואלוהים דרים תחת קורת גג אחת.

ד- “וְלֹא תְטַמֵּא אֶת-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר אַתֶּם יֹשְׁבִים בָּהּ אֲשֶׁר אֲנִי, שֹׁכֵן בְּתוֹכָהּ: כִּי, אֲנִי יְהוָה שֹׁכֵן, בְּתוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל”
הארץ המובטחת הינה מקום שם האל שוכן, זהו התכלית של היציאה למסע, האל עצמו מושך את האדם למקומו, והאדם נמשך – עובר צעדים של התקדשות מסוגים שונים לשם הכשרת הקרקע לשהייה הנכונה בארץ המובטחת. התקדשות בכמה מישורים: גופני, רגשי, מנטאלי ורוחני.
במקרים רבים, נושא ההתקדשות קשור להבנת החיים, תפיסה נכונה של המציאות, היא התפיסה המטהרת ומתחדדת ממסע למסע, על מקומו היחסי של האדם, על יחסיו של האדם עם הסובב ואחריותו לסובב, על הקשר של האדם לנביעת הקיום והחיים.

ה- מכאן אנו למדים כי העם הנכנס לארץ, לא סיים את המסע, למרות 42 המסעות, המסע המרכזי עדיין נותר, עדיין אנו הולכים במדבר ומכשירים עצמנו לארץ המובטחת.
המסע עדיין בעיצומו של תהליך. תהליך הפיכת האדם למקדש לאלוהות.

ו- מה היה חטאו המרכזי והגורף של העם, כפי שהנביאים מלמדים?
“וַיֹּאמֶר אֲדֹנָי יַעַן כִּי נִגַּשׁ הָעָם הַזֶּה בְּפִיו וּבִשְׂפָתָיו כִּבְּדוּנִי וְלִבּוֹ רִחַק מִמֶּנִּי וַתְּהִי יִרְאָתָם אֹתִי מִצְוַת אֲנָשִׁים מְלֻמָּדָה” (ישעיהו כט- יג)
כאשר נוצרת תרבות, ולא משנה עד כמה נכונה היא. היא בונה ריטואלים מחזוריים שבטבעם יוצרים מחזוריות הסותרת את הליכתו של האדם במסע.
מסע גורם לאדם להיות מחודד חושים, דרוך, מוכן, ולכן מתפתח וגדל למדות ההכרחיות להיותו “מקדש”
אך כל תרבות היוצרת ריטואלים מחזוריים מביאה עימה הירדמות, שינה, אוטומטיות התנהגותית המעוורת ומשכיחה מן האדם העיקר.

“אף על פי שתקיעת שופר בראש השנה גזירת הכתוב, רמז יש בו: כלומר עורו עורו ישנים משינתכם, והקיצו נרדמים מתרדמתכם; וחפשו במעשיכם וחזרו בתשובה, וזכרו בוראכם. אלו השוכחים את האמת בהבלי הזמן, ושוגים כל שנתם בהבל וריק אשר לא יועיל ולא יציל–הביטו לנפשותיכם, והטיבו דרכיכם ומעלליכם; ויעזוב כל אחד מכם דרכו הרעה, ומחשבתו אשר לא טובה” (רמב”ם, הלכות תשובה, ג-ז)

ז- מכאן שבארץ המובטחת אין “מנוחה ונחלה” אלא המשך של המסע עצמו, רק ממקום אחר. ממקום בו האדם אינו נדחף יותר למסעות בעל כורחו, אלא שהוא בעל רצון ויזמות פרטית בתוך ה”ארץ המובטחת” שם האדם הופך ליחידת חיים דרכה ההשגחה פועלת באופן מודע, רצוני ובחירי של האד, על ידי האל.

קובי נחושתן |להציג את כל הפוסטים של קובי נחושתן


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

פופולארי

שיחה 6 בנושא נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 29, 2025

המשך השיח על נבואה בת זמננו

קובי נחושתן מרץ 2, 2025

עלי …

הנני מטפל מוסמך בהומאופתיה קלאסית (באקדמיה להומיאופתיה קלאסית של ג’ורג ויטולקאס), וברפואה סינית. במהלך שנות עבודתי למדתי והשתלמתי גם במקצועות טיפוליים משלימים – רפואה טיבטית, רפואה איורוודה-רפואה הודית. במהלך שנותי כמטפל, אף עבדתי ולימדתי בארצות שונות במסגרות של משלחות רופאים לאפריקה, וכן באנגליה ובניו יורק.
מטפל בקליניקה במודיעין.
נשוי לשונית, ואבא למילה ולזהר.

© כל הזכויות שמורות

קטגוריות
  • Uncategorized (1)
  • איברי הנפש (20)
  • דיקור סיני – ביאור ומשמעות (218)
  • הומאופתיה (109)
  • חוש הריח (5)
  • טבלת הצמחים (91)
  • יהדות ופילוסופיה (62)
  • ייסורי איוב (53)
  • כיצד ללמוד רמדי (12)
  • כללי (46)
  • לקיחת מקרה (6)
  • מזונותיו של אדם – סימבוליקה (9)
  • מטריה מדיקה – חוכמת התכונה (157)
  • מטריה מדיקה – ע"פ שיטת הקוד הסומטי (42)
  • מיאזמות (18)
  • מע' אנדוקרינית – סימבוליקה (30)
  • מעגל החיים, 12 הצעדים (14)
  • נפש הכליה (12)
  • סדנאות (26)
  • סיכום מפגשים – אורנה בן דור (6)
  • סיכומי הרצאות (4)
  • סימבוליקה גופנית נפשית (182)
  • ספרים (6)
  • עשרת הניסיונות של אברהם (13)
  • פוטנציות (4)
  • פנחס בן יאיר (11)
  • פרקי נבואה (19)
  • פרשת השבוע תשע"ז (56)
  • ראש, תוך, סוף: פרשיות תשע"ט (59)
  • רגשות (22)
  • רפואת המזרח (16)
  • שלבי ההתפתחות (19)
  • תחושות ומשמעותן (16)
יצירת קשר
מספר הטלפון שלי הוא – 052-3521134 ניתן להתקשר במשך כל שעות היום. במידה ואינני יכול לענות, אנא השאירו הודעה, הכוללת את: שמכם ומספר הטלפון אליו אוכל לחזור אליכם.    כמו כן ניתן לפנות אלי אף באמצעות כתובת המייל הבאה: kobynn@yahoo.com
בברכת רפואה שלמה, קובי
לעקוב אחרי האתר במייל
הכניסו את כתובת האימייל שלכם, כדי לעקוב אחרי האתר ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים במייל.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס